szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság szeretné elérni, hogy a jövőben minden új autót kötelezően szereljenek föl elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és alacsony gördülő ellenállású abroncsokkal. Az EU-bizottság előterjesztése szerint a rendelkezés 2012-ben lépne életbe.

A rendelkezés a járműveket biztonságosabbá és takarékosabbá tenné, mondta Günter Verheugen ipari biztos szóvivője. A brüsszeli bizottság számításai szerint a kötelező berendezések 100-300 euróval növelnék meg az új autók árát, ez azonban később megtérülne a kisebb üzemanyag-fogyasztásból. Tavaly októberben a bizottság az ABS fékrendszer kötelezővé tételére tett javaslatot 2009-től az új autóknál. Nyugat-Európában még a kisautókat is ESP-vel szerelve adják el, egy ilyen rendszer 250-300 ezer forinttal növelheti az újautók árát.

A tehergépjárművek és az autóbuszok sem maradnak ki bizonyos biztonsági rendszerek kötelezővé tétele alól. A nehéz tehergépjárműveket például 2013-tól kellene ellátni olyan vészfékkel, amelyet a követési távolságra figyelő radar vezérel. Kötelező lenne a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer beépítése is. A javaslatokra az Európa Parlamentnek és a tagországoknak is még áldásukat kell adniuk, mielőtt érvénybe léphetnének.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Adaptív ESP a transzporterben, avagy miért drágább a Mercedes?

A Mercedes-Benz transzporterek hivatalos magyarországi importőre, a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. vezetéstechnikai tréninget szervezett a tököli repülőtéren. A rendezvényen bemutatták a Mercedes-Benz Viano, Vito és az új Sprinter modellekben található biztonságtechnikai megoldásokat. Ugyanitt kiderült, hogy miért drágább versenytársainál a Mercedes.