szerző:
hvg.hu

Kicsi és kedves, de ugyanakkor sportos és vagány a Chevrolet Aveo vadonatúj, háromajtós változata. A márka egyik legfontosabb modelljét szülőhelyéhez közel, a lengyelországi Wroclaw környékén próbáltuk ki.

© Autómenedzser
Noha az időjárás a hazaihoz képest hűvös és kissé barátságtalan Alsó-Sziléziában, a helyszínválasztás nem véletlen. A General Motors immáron az Európai Unión belül, a lengyelországi Varsóban is gyártja a Genfi Autószalonon bemutatkozott új Aveót, alátámasztva ezzel a közép-kelet-európai régió növekvő stratégiai jelentőségét a márka számára.

Mint az Elizabeth Moscatótól, a Chevrolet brand- és marketing igazgatójától megtudhattuk, az Aveóra a márka legfontosabb európai modelljeként tekintenek. A korábban Kalos néven futó Aveo pályafutása 2002 nyarán indult el, s 2006-ig 328 ezer darab talált vevőre. Máig több mint 440 ezer Aveo/Kalos futott ki Európa útjaira, a legtöbb Ukrajnában és Spanyolországban. (összesen 63 ezer), utánuk Oroszország (44 ezer), Olaszország (35 ezer 700) és Németország (30 ezer 600) következik.
 
Az öreg kontinensen a Chevy eladásainak 28 százalékát – 2007-ben ez 111 ezer értékesített példányt jelentett - ez a masina adja. Az új verzió ötajtós változata április óta kapható, a háromajtós pedig június közepétől jelenik meg a márkakereskedésekben.
 
© Autómenedzser
A háromajtós modell nyúzópróbájára Wroclaw környékén került sor, ahol a természeti szépségek és a város ódon hangulata olyan különleges elegyet képeznek, ami lázba hozza az érdeklődő tollforgatót. A teszt alanya első ránézésre tovább fokozza ezt az érzést: elődjénél négy centivel hosszabb, mégis kicsi és kecses, ugyanakkor a megújult – a gyártó szerint olasz design ihlette - külső a hálós hűtőmaszkkal, a lámpák különleges, elnyújtott formájával igazi vagányságot, sportosságot kölcsönöz a járműnek. 
 
Érdekesség a felségjelzés elülső elhelyezése: a nagyméretű Chevrolet-logó a hűtőmaszk alatt, a lökhárítón kapott helyet, s a kocsin felfedezhető egy fura design-elem is. Ez a külső tükrök előtt elhelyezkedő kicsiny rács, aminek szerepe ugyan nincs, de mindenképpen fokozza az autóval kapcsolatos dinamikusság-érzetet. Az oldalnézetet a széles váll és a végighúzódó karcsúsítás határozza meg, míg hátulról az átlátszó lámpaegység kerek fényforrásai tűnnek szembe.

© Autómenedzser
A megújulás szele a kellően tágas – a 998 milliméteres fejtér és a 898 milliméteres hátsó lábtér csúcsértéknek számít - utasteret sem kerülte el: kényelmes ülések, kellemes műszerfal, puha tapintású borítás, krómbetétek és lekerekített szellőzőrostélyok fogadják a vezetőt és elől ülő utasát. Az autó egyik büszkesége a kormányról is vezérelhető audiorendszer: bár a hangzás lehetne jobb is, a hifi kifejezetten szép, teljesen beleolvad a középkonzolba. A készülék MP3-fájlok lejátszására is alkalmas, plusz pont azonban, hogy az egységhez MP3-lejátszónkat is csatlakoztathatjuk.

A cikk folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzser.hu autós portálon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Teszt: auto simplicus

Mindent beleadtak a Chevroletnél, de persze csak addig, amíg a GM kasztrendszere ezt megengedte: műanyag autó komoly tartalommal.

automenedzser.hu Autó

Autóteszt: a kistigris nagy tigrise

Ha Koreát Ázsia kistigrisének nevezik, akkor az Epicát hívhatjuk a kistigris nagy tigrisének. Félni nem kell tőle, az Epica szelíd, nem harapós, viszont annál kényelmesebb autó.

hvg.hu Autó

Captiva-teszt: légies monstrum

Grandiózus méretek, elegáns, nem túl hivalkodó beltér, erős és dinamikus motor, kitűnő váltó jellemzi a Chevrolet első európai dízeljét. Ezzel szemben drága és sokat fogyaszt.

Élet a fizetőfal mögött: elindult a hvg360

Élet a fizetőfal mögött: elindult a hvg360

Megvan, melyik lesz az első londoni repülőtér, ahol arcfelismeréssel dolgoznak majd

Megvan, melyik lesz az első londoni repülőtér, ahol arcfelismeréssel dolgoznak majd

Miben más egy magyarországi használt autó, mint egy cseh, lengyel vagy szlovák?

Miben más egy magyarországi használt autó, mint egy cseh, lengyel vagy szlovák?

Idén eddig 69 gyereket ütöttek el gyalogátkelőn

Idén eddig 69 gyereket ütöttek el gyalogátkelőn

Felpörgött az étel- és italautomaták piaca, több üzemeltető is terjeszkedik

Felpörgött az étel- és italautomaták piaca, több üzemeltető is terjeszkedik

Nagy változás jöhet a Samsung telefonjainál már 2020-ban

Nagy változás jöhet a Samsung telefonjainál már 2020-ban