szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kicsi és kedves, de ugyanakkor sportos és vagány a Chevrolet Aveo vadonatúj, háromajtós változata. A márka egyik legfontosabb modelljét szülőhelyéhez közel, a lengyelországi Wroclaw környékén próbáltuk ki.

© Autómenedzser
Noha az időjárás a hazaihoz képest hűvös és kissé barátságtalan Alsó-Sziléziában, a helyszínválasztás nem véletlen. A General Motors immáron az Európai Unión belül, a lengyelországi Varsóban is gyártja a Genfi Autószalonon bemutatkozott új Aveót, alátámasztva ezzel a közép-kelet-európai régió növekvő stratégiai jelentőségét a márka számára.

Mint az Elizabeth Moscatótól, a Chevrolet brand- és marketing igazgatójától megtudhattuk, az Aveóra a márka legfontosabb európai modelljeként tekintenek. A korábban Kalos néven futó Aveo pályafutása 2002 nyarán indult el, s 2006-ig 328 ezer darab talált vevőre. Máig több mint 440 ezer Aveo/Kalos futott ki Európa útjaira, a legtöbb Ukrajnában és Spanyolországban. (összesen 63 ezer), utánuk Oroszország (44 ezer), Olaszország (35 ezer 700) és Németország (30 ezer 600) következik.
 
Az öreg kontinensen a Chevy eladásainak 28 százalékát – 2007-ben ez 111 ezer értékesített példányt jelentett - ez a masina adja. Az új verzió ötajtós változata április óta kapható, a háromajtós pedig június közepétől jelenik meg a márkakereskedésekben.
 
© Autómenedzser
A háromajtós modell nyúzópróbájára Wroclaw környékén került sor, ahol a természeti szépségek és a város ódon hangulata olyan különleges elegyet képeznek, ami lázba hozza az érdeklődő tollforgatót. A teszt alanya első ránézésre tovább fokozza ezt az érzést: elődjénél négy centivel hosszabb, mégis kicsi és kecses, ugyanakkor a megújult – a gyártó szerint olasz design ihlette - külső a hálós hűtőmaszkkal, a lámpák különleges, elnyújtott formájával igazi vagányságot, sportosságot kölcsönöz a járműnek. 
 
Érdekesség a felségjelzés elülső elhelyezése: a nagyméretű Chevrolet-logó a hűtőmaszk alatt, a lökhárítón kapott helyet, s a kocsin felfedezhető egy fura design-elem is. Ez a külső tükrök előtt elhelyezkedő kicsiny rács, aminek szerepe ugyan nincs, de mindenképpen fokozza az autóval kapcsolatos dinamikusság-érzetet. Az oldalnézetet a széles váll és a végighúzódó karcsúsítás határozza meg, míg hátulról az átlátszó lámpaegység kerek fényforrásai tűnnek szembe.

© Autómenedzser
A megújulás szele a kellően tágas – a 998 milliméteres fejtér és a 898 milliméteres hátsó lábtér csúcsértéknek számít - utasteret sem kerülte el: kényelmes ülések, kellemes műszerfal, puha tapintású borítás, krómbetétek és lekerekített szellőzőrostélyok fogadják a vezetőt és elől ülő utasát. Az autó egyik büszkesége a kormányról is vezérelhető audiorendszer: bár a hangzás lehetne jobb is, a hifi kifejezetten szép, teljesen beleolvad a középkonzolba. A készülék MP3-fájlok lejátszására is alkalmas, plusz pont azonban, hogy az egységhez MP3-lejátszónkat is csatlakoztathatjuk.

A cikk folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzser.hu autós portálon.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Teszt: auto simplicus

Mindent beleadtak a Chevroletnél, de persze csak addig, amíg a GM kasztrendszere ezt megengedte: műanyag autó komoly tartalommal.

automenedzser.hu Autó

Autóteszt: a kistigris nagy tigrise

Ha Koreát Ázsia kistigrisének nevezik, akkor az Epicát hívhatjuk a kistigris nagy tigrisének. Félni nem kell tőle, az Epica szelíd, nem harapós, viszont annál kényelmesebb autó.

hvg.hu Autó

Captiva-teszt: légies monstrum

Grandiózus méretek, elegáns, nem túl hivalkodó beltér, erős és dinamikus motor, kitűnő váltó jellemzi a Chevrolet első európai dízeljét. Ezzel szemben drága és sokat fogyaszt.