szerző:
automenedzser.hu

Noha az időjárás a hazaihoz képest hűvös és kissé barátságtalan Alsó-Sziléziában, a helyszínválasztás nem véletlen.

Chevrolet Aveo
©
Noha az időjárás a hazaihoz képest hűvös és kissé barátságtalan Alsó-Sziléziában, a helyszínválasztás nem véletlen. A General Motors immáron az Európai Unión belül, a lengyelországi Varsóban is gyártja a Genfi Autószalonon bemutatkozott új Aveót, alátámasztva ezzel a közép-kelet-európai régió növekvő stratégiai jelentőségét a márka számára.
 
Mint az Elizabeth Moscatótól, a Chevrolet brand- és marketing igazgatójától megtudhattuk, az Aveóra a márka legfontosabb európai modelljeként tekintenek. A korábban Kalos néven futó Aveo pályafutása 2002 nyarán indult el, s 2006-ig 328 ezer darab talált vevőre. Máig több mint 440 ezer Aveo/Kalos futott ki Európa útjaira, a legtöbb Ukrajnában és Spanyolországban. (összesen 63 ezer), utánuk Oroszország (44 ezer), Olaszország (35 ezer 700) és Németország (30 ezer 600) következik.
 
Chevrolet Aveo
©
Az öreg kontinensen a Chevy eladásainak 28 százalékát – 2007-ben ez 111 ezer értékesített példányt jelentett - ez a masina adja. Az új verzió ötajtós változata április óta kapható, a háromajtós pedig június közepétől jelenik meg a márkakereskedésekben.
 
A háromajtós modell nyúzópróbájára Wroclaw környékén került sor, ahol a természeti szépségek és a város ódon hangulata olyan különleges elegyet képeznek, ami lázba hozza az érdeklődő tollforgatót. A teszt alanya első ránézésre tovább fokozza ezt az érzést: elődjénél négy centivel hosszabb, mégis kicsi és kecses, ugyanakkor a megújult – a gyártó szerint olasz design ihlette - külső a hálós hűtőmaszkkal, a lámpák különleges, elnyújtott formájával igazi vagányságot, sportosságot kölcsönöz a járműnek.
 
Chevrolet Aveo
©
Érdekesség a felségjelzés elülső elhelyezése: a nagyméretű Chevrolet-logó a hűtőmaszk alatt, a lökhárítón kapott helyet, s a kocsin felfedezhető egy fura design-elem is. Ez a külső tükrök előtt elhelyezkedő kicsiny rács, aminek szerepe ugyan nincs, de mindenképpen fokozza az autóval kapcsolatos dinamikusság-érzetet. Az oldalnézetet a széles váll és a végighúzódó karcsúsítás határozza meg, míg hátulról az átlátszó lámpaegység kerek fényforrásai tűnnek szembe.

A megújulás szele a kellően tágas – a 998 milliméteres fejtér és a 898 milliméteres hátsó lábtér csúcsértéknek számít - utasteret sem kerülte el: kényelmes ülések, kellemes műszerfal, puha tapintású borítás, krómbetétek és lekerekített szellőzőrostélyok fogadják a vezetőt és elől ülő utasát. Az autó egyik büszkesége a kormányról is vezérelhető audiorendszer: bár a hangzás lehetne jobb is, a hifi kifejezetten szép, teljesen beleolvad a középkonzolba. A készülék MP3-fájlok lejátszására is alkalmas, plusz pont azonban, hogy az egységhez MP3-lejátszónkat is csatlakoztathatjuk.

<
[[ Oldaltörés: Szerethető kisautó ]]
 
Chevrolet Aveo
©
A csomagtér alaphelyzetben mindössze 220 literes: hűtőszekrények, a gyermek íróasztalának szállítását ebben a formában nem teszi lehetővé, egy-két útipoggyász viszont kényelmesen elfér, ráadásul a hátsó ülés lehajtásával a tér növelhető, egészen 980 literesre.
 
A meggyőző külső után a menetpróba sem okozott csalódást, Alsó-Szilézia festői tájain, a mesebeli kastélyok birodalmában roppant kellemes volt az utazás a kis masina volánja mögött. Esőben, napsütésben, hegyen, völgyön, kanyargós és sáros utakon egyaránt nyúzhattuk az Aveót, ami jól viselte a megpróbáltatásokat. A kis Chevy nem versenyautó, ennek ellenére mindkét motorváltozatban - az új 1,2-es 84 lóerős és a tökéletesített 1,4-es 101 lóerős – jól gyorsul, s mint arról a lengyel autópályákon meggyőződhettünk, a sebességre sem lehet panasz. Az egyetlen probléma talán a váltó: egy finomabb, pontosabb szerkezettel méginkább fokozható lett volna a vezetés élménye.
 
Chevrolet Aveo
©
Noha a két nap alatt teljesített közel 250 kilométer alatt a fogyasztást nem sikerült alaposabban kivesézni, a gyártó ígérete szerint az Aveo/Kalos korábbi legfőbb problémáját megoldották a mérnökök és mindkét motorváltozat fogyasztása jelentős mértékben csökkent. Az 1,2-es állítólag 14 százalékkal kevesebbet – körülbelül 5,5 litert - fogyaszt elődjénél, ami nemcsak a tulajdonos pénztárcájára lehet jótékony hatással, hanem a környezetre is: a szén-dioxid-kibocsátás 132 gramm/kilométer. Az 1.4-es esetében gyári közlés szerint a fogyasztás 6,7 literről 6 literre esett vissza, ami nagyjából tíz százalékos csökkenést jelent, míg az emisszió 142 gramm/kilométer.
 
Az új Aveo kompaktautóként többféle célcsoportnak is megfelel: Nyugat-Európában főképp második járgányként, városi használatra veszik, elsősorban háromajtós karosszériával. Közép-, Kelet- és Dél-Európa feljövő piacain viszont teljes értékű családi kocsiként szerepel, ezért errefelé várhatóan a négy- és az ötajtós verzió lesz a favorit.

Chevrolet Aveo
©
Az alapváltozatból nem hiányzik a vezető- és utasoldali légzsák (az utóbbi kikapcsolható), az MP3-as CD-rádió és az állítható ütemidejű ablaktörlő. Az LS-ben már van színezett üveg és elektromos első ablakemelő is, opcióként pedig 15 hüvelykes alumíniumfelniket, bőrkormányt és –váltógombot, fedélzeti számítógépet, távvezérlős központi zárat és automatikus klímaberendezést lehet kapni hozzá.
 
A szerethető kisautó egyik legfőbb fegyvere az ár: a Chevrolet honlapja szerint az 1,2-es alapmodell ajánlott bruttó kiskereskedelmi ára 2,499 millió forint, míg az 1,4-es prémiumváltozatához 3,403 millióért lehet hozzájutni.

Mészáros Sándor

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]


Chevrolet Aveo 1,2 16V/1,4 16V
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1206/1399
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
84,4 lóerő 6000-es fordulaton/
100,6 lóerő 6400-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
114 Nm 3800-4400-as fordulaton /
131 Nm 4200-as fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2400
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3920 / 1680 / 1505
Csomagtér
220-980 liter
Saját tömeg (kg)
1030-1093
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
170/175
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,8/11,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Vegyes
5,5/5,9
Tesztfogyasztás
n.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
132/142
ÁRA
2,499/3,403 millió forint

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Révész Sándor: Fogyjunk vagy nyissunk?

Révész Sándor: Fogyjunk vagy nyissunk?

Két településen senki sem akar polgármester lenni

Két településen senki sem akar polgármester lenni

Fideszes kampány: Novák Katalin államtitkár és Klausmann Viktor polgármesterjelölt gyerekjátékok között interjúvolták meg egymást

Fideszes kampány: Novák Katalin államtitkár és Klausmann Viktor polgármesterjelölt gyerekjátékok között interjúvolták meg egymást

Pintér Sándor nyilvánosan hátba szúrta Németh Szilárdot egy csepeli fórumon

Pintér Sándor nyilvánosan hátba szúrta Németh Szilárdot egy csepeli fórumon

Egy rasszista gesztus kezdte ki Justin Trudeau hírnevét

Egy rasszista gesztus kezdte ki Justin Trudeau hírnevét

Elvérzett az NVB előtt Karácsony beadványa, amit Gulyás Gergely mondatai miatt tett

Elvérzett az NVB előtt Karácsony beadványa, amit Gulyás Gergely mondatai miatt tett