szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Forgalomlassító akciókkal és a francia-spanyol határ lezárásával tiltakoztak a magas üzemanyagárak ellen hétfőn a francia közúti teherszállítók Franciaország dél-nyugati részén.

Az Európai Közúti Teherszállítók Szervezetének felhívására Bordeaux városának közelében kétszáz kamion okozott harminc kilométeres torlódást. A spanyol-francia határon, a biriatou-i, a perthus-i és a La Jonquera-i átkelőhelyeken a két ország kamionsofőrjei összehangolt akcióban hajnali 6 óra óta két oldalról akadályozzák az átjutást. A lezárásokon csak személyautók és kétkerekű járművek haladhatnak át.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kik és miért kapnak Magyarországon cégautót?

A cégautó szerepe Magyarországon – akárcsak Európának ezen a felén általában – kicsit más, mint a Lajtán túl: a cégek és a munkavállalók itt egyaránt valamivel többet akarnak kifacsarni belőle, s némileg másként is kezelik, mint ott.

hvg.hu Autó

Miért éri meg és kinek a flottakezelés?

Magyarországon a céges autók 10–15 százalékát üzemeltetik erre szakosodott vállalkozások, Nyugat-Európában ez az arány 30-60 százalék között van.

hvg.hu Autó

Milyen autóval járnak a miniszterek?

A kormány évi 200-250 millió forint megtakarítást remél attól, hogy a minisztériumi autóparkokat 2006-ban összevonta, s kezelését egy szervezetre, a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságra bízta. 2007-ben 840 millió forintba kerültek az állami autók, ebből 39 milliót bérelt járművekre és taxira költöttek.

hvg.hu Autó

Mekkora a kedvezmény, ha flottában veszünk autót?

Magyarországon nem igazán elterjedtek a céges autóflották: becslések szerint 30 ezer cégautó fut flottában, az összes cégautó 10 százaléka. A flottafejlesztést leginkább a nagyvállalatok engedhetik meg maguknak.