szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes-Benz új gyár építését tervezi Kecskeméten, Magyarországon - áll a stuttgarti gyártó közleményében. Az üzem 800 millió eurós beruházással épül, és ha készen lesz, 2500 dolgozót foglalkoztat majd.

© Autómenedzser
"Versenyképességünk tartós növelése és a kelet-európai piaci lehetőségek kihasználása érdekében egy új gyárat kívánunk létrehozni Magyarországon" - nyilatkozta Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars vezetője.

A portfólióbővítés keretében a Mercedes-Benz Cars az új gépkocsi-generáció termelési hely stratégiájáról is döntött. A Rastattban rendelkezésre álló kapacitások teljes mértékű kihasználása mellett egy új, második gyár felépítése is szerepel a tervekben: ez lenne Magyarországon, Kecskeméten. A tervek szerint négy modellt gyártanak majd nálunk: sajtóértesülések szerint egy háromajtós kabriót, egy kis hobbiterepjárót, egy kétajtós kabriót és egy kishaszonjárművet. A négy új gépkocsi a magas szintű műszaki integráció mellett a többi személygépkocsi-modellsorozat Mercedes-modulrendszeréből is profitálni fog. Például a 2008-ban a piacon újonnan megjelenő négyhengeres Mercedes-Benz dízelmotor-generáció ezekbe az új gépkocsikba is beépíthető lesz.

Az üzem 800 millió eurós beruházással épül majd fel, 2500 dolgozót foglalkoztat. Daróczi Dávid kormányszóvivő közölte: a miniszterelnök 11 órakor rendkívüli sajtótájékoztatót tart a beruházásról.

Az új gyártelep létesítésének helyszínéül a Daimler-Benz sajtójelentések szerint mérlegelte a romániai, a lengyel, sőt a szerbiai helyszínt is. A kecskeméti gyártelep a Daimler-Benz első kelet-európai üzeme lesz. A gyártás 2012-ben indulhat. A zöldmezős beruházásban 450 hektár területen épülő gyár logisztikailag kedvező helyen, a várostól délre az E75-ös út és a várost délen elkerülő út mellett lesz, amely a közeli lehajtó miatt az autópályáról jól megközelíthető.

A Mercedes-Benz az eddigi kettő helyett négy gépkocsival, még erőteljesebben kíván jelen lenni a kompakt gépkocsik piaci szegmensében. Ezzel együtt a Mercedes-Benz az A- és B-osztály mellett a jövőben még több prémium kategóriájú gépkocsit fog kínálni az alacsony fogyasztású kompakt gépjárműosztályban. "Továbbra is folyamatosan invesztálni fogunk németországi gépkocsigyártásunkba: a Sprinter düsseldorfi és ludwigsfeldei gyártásának nemrég eldöntött bővítésén kívül most körülbelül 600 millió eurót ruházunk be Rastattban az új kompakt gépjármű-generációnkba" - hangzott el a cég képviselőjétől.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Magyarország is gyárthat Mercedest

Német médiaértesülések szerint Lengyelország és Románia mellett Magyarország is felmerült a német Daimler új kelet-európai üzemének lehetséges helyszíneként: a cég vezetése kedden tárgyal az új üzem elhelyezéséről, amelyben a Mercedes új generációs A- és B-osztályának járműveit gyártanák.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-teszt: pszichedelikus álom

A legszebb Mercedes nem csupán a Rózsadombon mutat jól, hanem a sztrádán is megszégyeníti ellenfeleit. A bibi csak az, hogy 16 millió az ára.

hvg.hu Autó

Mercedes-teszt: kombi fehérben

A kombidivat szerencsére nem megy a forma rovására. A korábbi unalmas csillagosok után a Mercedes előrukkolt a C-osztály puttonyos változatával. Az AMG sportcsomaggal felvértezett T-modell fehérben nagyon szép, 2,2-es dízellel jól is megy. A bibi csak az, hogy drága és sokat fogyaszt.

hvg.hu Autó

Adaptív ESP a transzporterben, avagy miért drágább a Mercedes?

A Mercedes-Benz transzporterek hivatalos magyarországi importőre, a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. vezetéstechnikai tréninget szervezett a tököli repülőtéren. A rendezvényen bemutatták a Mercedes-Benz Viano, Vito és az új Sprinter modellekben található biztonságtechnikai megoldásokat. Ugyanitt kiderült, hogy miért drágább versenytársainál a Mercedes.