Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"24efbc01-1fcf-47f3-8ad3-0b8658deaac9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A római Külpolitikai Intézet igazgatója a szélsőjobboldali veszélyről ír a World Politics Review-ban.","shortLead":"A római Külpolitikai Intézet igazgatója a szélsőjobboldali veszélyről ír a World Politics Review-ban.","id":"20250523_lapszemle-jd-vance-world-politics-review","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24efbc01-1fcf-47f3-8ad3-0b8658deaac9.jpg","index":0,"item":"a3413a06-ff5c-4ae5-a49e-76a3889b6c58","keywords":null,"link":"/360/20250523_lapszemle-jd-vance-world-politics-review","timestamp":"2025. május. 23. 07:41","title":"Nathalie Tocci: Az amerikai alelnök csak félig találta fején a szöget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9","c_author":"Galicza Dorina ","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül, a legtöbb politikai kérdésben jobban bíznak a választók Magyar Péterben.","shortLead":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül...","id":"20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9.jpg","index":0,"item":"bbe4438a-480e-4bfa-9be8-89dd9a829218","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 10:00","title":"Orbán 15 éve: a magyarok fele szerint csak ártott az országnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"764eb13c-0d18-4b92-badf-e6f50eec05e0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lapnak sokan panaszkodtak, hogy a számlájukról valakik pénzt utaltak, a rendőrség több ügyben nyomoz.","shortLead":"A lapnak sokan panaszkodtak, hogy a számlájukról valakik pénzt utaltak, a rendőrség több ügyben nyomoz.","id":"20250523_mhb-penzlopas-utalas-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/764eb13c-0d18-4b92-badf-e6f50eec05e0.jpg","index":0,"item":"eb276ceb-e6b1-4730-ba57-d72a4e01302c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_mhb-penzlopas-utalas-rendorseg","timestamp":"2025. május. 23. 09:21","title":"24.hu: Több száz MBH-ügyfél pénzét lophatták el, a bank azt mondja, nem az ő hibája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c9b1ab1-0469-4239-b050-bf5df262ca04","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Sum 41 ügynöke is a gépen utazott.","shortLead":"A Sum 41 ügynöke is a gépen utazott.","id":"20250523_Lezuhant-egy-kisrepulo-San-Diegoban-velhetoen-senki-nem-elte-tul-a-katasztrofat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c9b1ab1-0469-4239-b050-bf5df262ca04.jpg","index":0,"item":"61a8ac5c-45cc-48e3-9293-d47397572a53","keywords":null,"link":"/elet/20250523_Lezuhant-egy-kisrepulo-San-Diegoban-velhetoen-senki-nem-elte-tul-a-katasztrofat","timestamp":"2025. május. 23. 05:50","title":"Vélhetően senki nem élte túl a San Diegó-i kisrepülőgép-balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4324342-bd71-4df8-853b-01ca35b43616","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify szerint több előfizető érkezik iOS-rendszerből a szolgáltatásra, amióta az Apple kénytelen volt elengedni a 27 százalékos jutalékos rendszere erőltetését.","shortLead":"A Spotify szerint több előfizető érkezik iOS-rendszerből a szolgáltatásra, amióta az Apple kénytelen volt elengedni...","id":"20250522_apple-elofizetes-jutalek-spotify-premium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4324342-bd71-4df8-853b-01ca35b43616.jpg","index":0,"item":"63b18588-e7b4-4a2c-8354-203ddb75b79a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_apple-elofizetes-jutalek-spotify-premium","timestamp":"2025. május. 22. 15:03","title":"Módosított a szabályzatán az Apple, azonnal megugrott a Spotify bevétele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d28e124-c4c6-48f0-9eca-b993b9854c30","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ebben az ütemben a villamosvonal a Szent Gellért tér felől a Műegyetem rakparton végigvezetve elérné a Kopaszi-gát térségét.","shortLead":"Ebben az ütemben a villamosvonal a Szent Gellért tér felől a Műegyetem rakparton végigvezetve elérné a Kopaszi-gát...","id":"20250522_adminisztrativ-hiba-budai-fonodo-villamos-tender-visszavonas-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d28e124-c4c6-48f0-9eca-b993b9854c30.jpg","index":0,"item":"3d86b801-f9a3-46ac-ba38-bb8b9e299ad8","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_adminisztrativ-hiba-budai-fonodo-villamos-tender-visszavonas-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","timestamp":"2025. május. 22. 09:04","title":"Adminisztratív hiba miatt vonta vissza Lázár minisztériuma a budai fonódó villamos tenderét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bc2f053-5df5-407c-b923-87cea529984c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai asztrofizikusok a Jupiter holdjait vették figyelembe, hogy kiszámítsák, milyen lehetett az ősi bolygó közvetlenül a születése után.","shortLead":"Amerikai asztrofizikusok a Jupiter holdjait vették figyelembe, hogy kiszámítsák, milyen lehetett az ősi bolygó...","id":"20250522_jupiter-hold-amalthea-theba-bolygo-merete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bc2f053-5df5-407c-b923-87cea529984c.jpg","index":0,"item":"5d937f7c-c794-4d7b-9516-e546bc83cf13","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_jupiter-hold-amalthea-theba-bolygo-merete","timestamp":"2025. május. 22. 13:03","title":"„Megdöbbentőnek” mondják a tudósok a nyomokat, amiket a Jupiter körül találtak 4,5 milliárd év után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","shortLead":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","id":"20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97.jpg","index":0,"item":"27ccd38d-f157-414a-92bc-fa2283523bef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","timestamp":"2025. május. 22. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Nissan Micra, amely egy átmaszkolt Renault 5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Peugeot Partner teszt: első a munka, második a család, vagy fordítva?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A Tepee-család újabb taggal bővül: a Bipper és az Expert mellé megérkezett a...
am
A Tepee-család újabb taggal bővül: a Bipper és az Expert mellé megérkezett a középső testvér a Partner. A kínálatban megmarad a régi név is, megújult külsővel, kétféle hosszúságban kapható a népszerű kisáruszállító. Ez utóbbi jelleg érződik a Tepee Partneren is. Hiába a milliónyi tároló rekesz, a személyautós kényelem és vezethetőség, a Partner nem tud igazi személyautó lenni. Azoknak jó, akik a két kategória határán bóklásznak, vállalkozóknak, családos mesterembereknek, akiknek valóban szükségük van a 2 az 1-ben autóra. A Partner ilyen. Ha cipelni kell, ott a 625 kilogrammos teherbírás, ha pakolni kell, ott az akár 3 köbméteres raktér, ha nagyit, gyereket, vagy kutyát kell szállítani, ott a teljes értékű hátsó sor, ha nyaralni kell, ott a 642 literes csomagtartó. Kalaptartóig. Mennyezetig 1350 liter.
am
Ebből a szempontból tehát hibátlan a Partner. Nekem azonban nagynak, üresnek tűnt. Szállítottam volna nagymamákatés nagypapákat, de most épp nem jöttek. Feleségem új gyerek kanapét akart, boldogan mondtam rá igent, hisz itt a megfelelő kocsi. Amikor levettük a polcról a 30 kilós bútort, kiderült, túl silány az anyaga, hogy megvegyük, így üresen járt a kocsi, kiszerelt ülésekkel. Gondoltam berakom a két állatomat, a Bandit meg a Fecót. Pont el is fértek a két műszerfali lyukban a szellőzők alatt. Kutyának túl kicsik, hörcsög a helyes megnevezésük. Barátom szólt, kellene vissza még tél előtt a kölcsönadott talicska. Az meg túl sáros volt, hogy a tesztautót bepiszkítsam. Így maradt kihasználatlanul a nagyterű.
Hogy mi nem személyautós benne? Az ablakemelő mozgató billentyűi a műszerfalon kaptak helyet, pedig az ajtó karfájában keressük, a váltó felkerült a műszerfalra (néha a kólás palackkal váltottam volna sebességet, sikertelenül), a motor úgy kerreg, mint egy Boxerben, igaz, úgy is húz, az úthibák pedig kitépik kezünkből a kormányt. A csomagtartó inkább poggyásztér, sehol egy akasztó, vagy elválasztó. A bevásárlás kín, minden szanaszét szalad egy körforgalom után. Hiába a belső tetőcsomagtartó, gördeszkát, síbotot kevésbé, krumplit, paradicsomot, kefírt és sört annál inkább utaztattam. Igaz, ha nem aprózzuk el, szinte bármekkora csomag, koffer befér. A kézifék karját elérni nem könnyű, kezünk folyton beszorul, a biztonsági öv csatolója nagyon mélyen van.
am
A korábbiakra cáfol rá az a rengeteg tároló, lyuk, rejtett zseb, padlóba eldugott doboz, kivehető boksz, tető alatti rekesz, ülés alatti fiók, amit megszámolni sem lehet. A hűthető kesztyűtartó több rekeszes. Érdemes lenne pályázatot kiírni arra, mennyi minden dugható el szem elől a Tepee-ben. A kétoldali tolóajtó főnyeremény, úgy tudtam reggelente kitenni iskolája előtt a fiamat, hogy nem kellett méretes parkolóhelyet keresnem, nem kellett kiszállnom kisegíteni. Csak megálltam vészvillogóval, ő meg boldogan, a reggeli tervektől kipirult arccal ugrott ki könnyed mozdulattal, majd csapta rám az ajtót.
[[ Oldaltörés: Nagy, hangos és takarékos ]]
am
A klíma kétzónás, korábbi oroszlános modellekből ismerős, akárcsak a fedélzeti számítógép kijelzője és funkciói is. Meglepetés a tökéletesen működő Bluetooth-os telefonkapcsolat. A rádió és az mp3-as cédé a kormány alatti karokkal is vezérelhető. Van gyerekfigyelő középső visszapillantónk. A műanyag műszerfal kétszínű (szürke és fekete), anyaga kopogós PVC. A könyöktámasz alatti hatalmas műanyag doboz kivehető, akár 5-6 fél literes palack is befér, a baj csak az vele, hogy nincs rekeszekre osztva, így a kulcsok, telefonok, palackok, almák, kütyük és mütyürök rendesen zörögnek és rázódnak. Pohártartóból tucatnyi van.
A kilátás jó, nagyok a visszapillantók, a tolatásban, parkolásban szenzorok vizuális és hangjelzései segítenek. Az ülések beállítása körülményes, ellenben kényelmesek, az Outdoor kivitelhez három külön álló hátsó ülést ír a gyári prospektus, tesztautómban csak 2 az egyhez osztású üléspad volt. Ehhez a felszereltséghez hasznos extrák rendelhetők, mint panoráma tető, nyitható hátsó szélvédő. Sajnos osztott csomagtér-ajtót nem kínálnak, pedig ez az egyben felnyíló garázsajtó méretű darab komoly akadályt is jelenthet városlakóknak.
am
Bár hangos a motor, könnyedén mozgatja az 1429 kilós dobozost. Fogyasztása mesés: az együtt megtett 750 kilométer alatt, vegyes használatban 6,2 liter gázolajat vett magához. Az 1,6 literes 110 lovas HDi-ben az a jó, hogy bármennyire is padlózzuk, a végén mindig ez a hat liter környéki átlag jön ki. Méretei ellenére ezért bátran vezettem sportos lendülettel, a száguldozástól csak az enyhe alulkormányzás és az úthibáktól pánikoló, pontatlan kormányzás kímélt meg. Nyugodtan araszolni, bedugulva – ebből bővebben kijutott. B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot Partner Tepee Outdoor 1,6 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4380/1810/1803
Csomagtér
642-3000 liter
Saját tömeg (kg)
1429
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
172
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
14,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,8
Országúti
4,9
Vegyes
5,6
Tesztfogyasztás
6,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
147
ÁRA
5,14 millió forint, alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.