Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3b126429-bd53-442c-a70d-b25deb6230a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy okostelefonra emlékeztető kütyüvel bárki bizonyíthatja, hogy hús-vér ember. Ez igencsak jól jöhet, miután a mesterséges intelligencia korában egyre többen bizonytalanok abban, hogy tényleg emberrel vagy csak egy bottal/szoftverrel van dolguk az interneten.","shortLead":"Egy okostelefonra emlékeztető kütyüvel bárki bizonyíthatja, hogy hús-vér ember. Ez igencsak jól jöhet, miután...","id":"20250502_tools-for-humanity-startup-orb-mini-autentikacios-eszkoz-sam-altman-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b126429-bd53-442c-a70d-b25deb6230a6.jpg","index":0,"item":"5099d458-896e-487c-a5c2-1b5582d929d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_tools-for-humanity-startup-orb-mini-autentikacios-eszkoz-sam-altman-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. május. 02. 14:03","title":"Hidd el, hogy ember vagyok! Itt az Orb Mini nevű kütyü, amellyel bárki egyszerűen bizonyíthatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem valószínű, hogy van esélye a posztra, minimum nőtlennek kellene lennie hozzá.","shortLead":"Nem valószínű, hogy van esélye a posztra, minimum nőtlennek kellene lennie hozzá.","id":"20250503_donald-trump-mesterseges-intelligencia-foto-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a.jpg","index":0,"item":"0f336e53-358d-4759-96e6-b52ee12799a9","keywords":null,"link":"/elet/20250503_donald-trump-mesterseges-intelligencia-foto-papa","timestamp":"2025. május. 03. 10:36","title":"Pápaként posztolt magáról MI-vel készített fotót Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e30758e-ebbc-4bfc-a8ba-ad8c1d258e16","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"Grúzia szenvedéstörténete a Németországban élő szerző magyarul megjelent előző könyve, A nyolcadik élet: Brilkának. Most szerelemről, szorongásról és halálos bosszúvágyról egyaránt szóló csecsenföldi sorstragédiával mutatja meg, mit tesz a háború az emberekkel, azokkal is, akik kirobbantják.","shortLead":"Grúzia szenvedéstörténete a Németországban élő szerző magyarul megjelent előző könyve, A nyolcadik élet: Brilkának...","id":"20250502_hvg-nino-haratisvili-gruzia-csecsenfold-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e30758e-ebbc-4bfc-a8ba-ad8c1d258e16.jpg","index":0,"item":"23ae29e5-c644-420e-8a7b-78767e55d219","keywords":null,"link":"/360/20250502_hvg-nino-haratisvili-gruzia-csecsenfold-konyv","timestamp":"2025. május. 02. 13:00","title":"Bűnösök és áldozatok szemszögéből is bemutatja a csecsenföldi háború borzalmait Nino Haratisvili új regénye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Luxusbaloldal, limuzinszocialisták – harsogta Orbántól Szijjártón át Rogánig az ellenzéki Fidesz még 20 éve. Kicsit később, kormányon már nem volt ciki az urizálás. A Rogán család például meg is mutatja, mije van, Orbán Viktor már szégyenlősebb: ő más magánrepülőjét használja és azzal is csak 5 napig volt megértő, ha valakit zavar a NER luxizása, majd gyorsan a „senkinek semmi köze hozzá” álláspontra váltott. ","shortLead":"Luxusbaloldal, limuzinszocialisták – harsogta Orbántól Szijjártón át Rogánig az ellenzéki Fidesz még 20 éve. Kicsit...","id":"20250503_Orban-luxizas-Rogan-urizalas-maganrepulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd.jpg","index":0,"item":"3c663c25-9ec3-4855-ad8b-78426770121e","keywords":null,"link":"/360/20250503_Orban-luxizas-Rogan-urizalas-maganrepulo","timestamp":"2025. május. 03. 10:40","title":"Orbán gyors hátraarcot csinált luxizás-ügyben, de még nagyobbat fordult vele a világ a söjtöri ebéd elítélésétől a magánrepülőzésig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kormányfő egy olyan miniszterét hívta reggel segítségért, akinek a portfóliójába tartozó területről végül egyáltalán nem beszélt a rádióban.","shortLead":"A kormányfő egy olyan miniszterét hívta reggel segítségért, akinek a portfóliójába tartozó területről végül egyáltalán...","id":"20250502_Orban-telefonos-segitseget-kert-a-radiointerju-elott---rejtely-hogy-miert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18.jpg","index":0,"item":"ca46dfbb-f37c-4351-a7e3-2dfc3900c4a5","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Orban-telefonos-segitseget-kert-a-radiointerju-elott---rejtely-hogy-miert","timestamp":"2025. május. 02. 11:31","title":"Orbán telefonos segítséget kért a rádióinterjú előtt – furcsa, hogy kitől és rejtély, hogy miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18cc466b-5810-494a-a5c8-8b59ec2b894c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nyúlfarknyi bejegyzésben közölte a Rockstar Games, hogy minimum fél évvel később érkezik a Grand Theft Auto VI, mint az eddig várható volt. De legalább már tudni, hogy pontosan mikor.","shortLead":"Nyúlfarknyi bejegyzésben közölte a Rockstar Games, hogy minimum fél évvel később érkezik a Grand Theft Auto VI, mint...","id":"20250502_grand-theft-auto-vi-megjelenes-datuma-keses-rockstar-games-gta6","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18cc466b-5810-494a-a5c8-8b59ec2b894c.jpg","index":0,"item":"a788f7c0-f488-435a-a2ff-97ea7499124d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_grand-theft-auto-vi-megjelenes-datuma-keses-rockstar-games-gta6","timestamp":"2025. május. 02. 15:52","title":"Késik a GTA 6, nem is keveset – ekkor érkezik a várva várt játék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5527a227-6430-4ed4-bd10-e20485b4b44c","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Az USA nyugati világrendet felforgató külpolitikájának haszonélvezője India lehet. Közben az EU is magasabb szintre emelné a kapcsolatait Újdelhivel, és versenyfutás indult a szabad kereskedelemért Indiával.","shortLead":"Az USA nyugati világrendet felforgató külpolitikájának haszonélvezője India lehet. Közben az EU is magasabb szintre...","id":"20250501_hvg-india-usa-eu-helyezkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5527a227-6430-4ed4-bd10-e20485b4b44c.jpg","index":0,"item":"f66a5eca-418d-4d56-9629-2489b5306eed","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-india-usa-eu-helyezkedes","timestamp":"2025. május. 01. 13:00","title":"India lehet a nagy nyertese Trump kavarásainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5decff6-b721-4033-bbe1-8c5d8bc9935a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szombaton látták utoljára. ","shortLead":"Szombaton látták utoljára. ","id":"20250501_eltunt-a-szexualis-visszaeles-gyanuja-miatt-levaltott-pap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5decff6-b721-4033-bbe1-8c5d8bc9935a.jpg","index":0,"item":"71e4aeaa-634d-43eb-942b-c1bfa0ff79c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_eltunt-a-szexualis-visszaeles-gyanuja-miatt-levaltott-pap","timestamp":"2025. május. 01. 21:44","title":"Böllérfesztiválon mulatott, majd eltűnt a szexuális visszaélés gyanúja miatt leváltott pap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.
Egy híján egy ezres volt a 10 napos tesztautó kilométerórájában. Ha 666 az ördög száma, akkor a 999 annak pont az ellenkezője. Ilyen bizakodóan indultam el a svédek új üdvöskéjével, minden előítéletem pozitív volt vele kapcsolatban, és bár csak rövid ideig próbáltam a kocsit, meglepően elégedett vagyok a tapasztalatokkal.
Formavilágát tekintve igazi ínyencség az XC60, gömbölyded vonalai, technikai fejlettsége és minőségi beltere egyértelműen a prémium terepjárók szegmensébe röpíti a legkisebb Volvo SUV-t. Pont annyival kisebb a behemót XC90-nél, amennyivel élhetőbb, élvezhetőbb és vezethetőbb annál. Barátságos anyaméh hangulata van a kocsinak. Odafigyelés, biztonság, tápláló mosolyok – ezek vesznek körbe. A női vásárlók elégedettek lesznek, az amerikai eladások felében rájuk számítanak a svédek. A hátsó sorban beépített gyerekülés magasítók is vannak, könnyedén kihajthatók az ülésekből.
A 185 lovas öthengeres D5 turbódízel hangja az XC60-ban sem lett halkabb, ez sokat ronthat az autó megítélésén, mentségére legyen mondva, legalább sportosan hangos. Erős gázadásra lomhán indul meg az autó, felbőg a motor, de van valami érzékien kéjes ebben a hangorkánban. Ötödik-hatodik lámpás indulásnál már élveztem is, és hazudnék, ha azt mondanám, nem tudnék hozzászokni. Mert hiába zúg a motor és hiába darabos és késlekedő automatikus váltó működése, a Volvo XC60-ba nagyon bele lehet szeretni. Nem hiába adtak már el elővételben 30-at és az idei évre bevállalt 120 autó eladása sem elképzelhetetlen, a pénzügyi válság dacára. Az üzemanyagok ára folyton változik, ha sokkal olcsóbb lesz, akkor az sem zavarja majd a leendő tulajdonosokat, hogy az XC60 szereti a gyomrát, a rövid, főként városi száz kilométeres, tesztelés során 10,9 litert fogyasztott átlagban.
A beltér hangulata nagyon barátságos, nem használtak sehol allergén anyagokat, a memóriás bőrülés kényelmes, a magas üléspozíciót nem lehet megunni. A navigációs képernyő helyet cserélt a fedélzeti számítógép és a hifi kijelzőjével, a navigátor a kormány mögött elhelyezett kis kapcsolóval irányítható. Meglepően gyorsan beprogramozható az úti cél. A kézreállás igaz minden funkcióra, vezetés közben nem kell levenni kezünket a kormányról ha telefonálunk, ha navigálunk, ha csatornát váltunk, vagy ha tempomatot állítunk.
Praktikus az autó, palacktartót, tárolót találunk bőven, a csomagtartó 490 literes, elválasztó elemmel, akasztókkal is felszerelték. Nyitásakor, este, nemcsak egy magasról, az ajtó belsejéből lefelé világító külön fényforrás árasztja el a puttony belsejét, hanem felgyulladnak a szexi hátsó lámpák LED-fénycsíkjai is, a látni és látszani elv alapján.
Érintésre nyílnak, záródnak az ajtók, elég, ha a kulcs a zsebünkben van, a motor gombnyomásra izzik fel. A menürendszer magyarul beszél, a Dynaudio prémium hangrendszer ötször 130 Wattal dolgozik. Végre van USB-csatlakozó is az AUX-kimenet mellett, a Bluetooth-összeköttetés telefonunkkal természetes és gyors, a navigációs rendszer távirányítóval is kezelhető. A tolatókamera pici üveggömb alatt helyezkedik el, ezért kissé halszemoptikás a kamera képe, viszont nem koszolódik olyan könnyen. Látványos a holttér figyelő kétoldali, visszapillantók alatt elhelyezkedő szeme is. A kilátás jó, a tükrök nagyok. A bixenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, ha valakit zavar.
A biztonsági arzenálról már írtunk korábban, most azonban a City Safety rendszeren kívül, mindent ki is próbálhattunk. A BLIS holttérfigyelő hasznosan jelzi, ha hátulról a mellettünk lévő sávban autó közelít, vagy ha sávváltáskor a holttérben autó tartózkodik. A sávtartó asszisztens akkor pityeg, amikor index nélkül lépjük át a sávot, az elalvásra figyelmeztető rendszert szerencsére nem volt módunk kipróbálni, ez a kocsi mozgását figyeli, ha bizonytalanul sokat kacsázik, jelez.
Nagy találmány és borzasztóan hasznos a ráfutásra figyelmeztető berendezés. Előre beállíthatjuk, milyen követési időközöket (1 és 2,6 másodperc között öt fokozatban), azaz milyen követési távolságot érzünk biztonságosnak. Ha ezen belül kerül az autó orra, a műszerfal tetején széles csíkban piros jelzőfény világít. Ez akkor is működik, ha bekapcsoljuk a távolságtartó tempomatot (ACC), amely képes a teljes vészfékezésre, bár 30 kilométer/órás sebesség alatt kikapcsol. Akkor veszi át a szerepét a vészfékasszisztens és a City Safety, amely nagyobb sebességnél ugyan csak mérsékli az ütközés kockázatát, 15 kilométer/órás sebességkülönbség esetén azonban teljesen meg is állítja az autót. A koccanásmegelőző rendszer világújdonság, az alapfelszereltség része. A szélvédő tetején látványosan elhelyezett ötféle érzékelő, radar és kamera felel a biztonságos fékezéséért. Mesterséges környezetben teszteltük, valóban megáll magától az autó 15-20 kilométeres sebességgel folyamatosan a gázt nyomva.
Ha valaki bevág elénk, vagy hirtelen lefékez, akkor a korábban enyhén felvillanó fényjelzést hang és élesen villogó fénycsík erősíti meg, nagyon hatásos, ráadásul ilyenkor a rendszer a fékezésbe is besegít. Ideális körülmények között ezt az autót vakon is el lehet vezetni, fix sebességgel, középső sávban az autópályán, gyér forgalomban én is bevállalnám.
A 18 hüvelykes sportos kerekek ellenére nem riadunk vissza a mezei utaktól sem, a 23 centis hasmagasság jóval a szegmensben szokásos 20 centis fölött van. Összkerékhajtása intelligens, induláskor, kanyarban és megcsúszáskor a megfelelő mértékben osztja el a tapadást a tengelyek között. Futóműve jó, kisimítja az úthibákat, de nem ringat, feszes, sportos. Kanyarban jól betapad. Lehet rendelni aktív futóművet is.
Summum felszereltséggel erős dízellel 11,44 millióba kerül az autó, a tesztautó extrái még dobnak ezen, így könnyen otthagyhatunk 14-15 millió forintot is a kereskedésben. A 285 lovas benzines ára pedig csak itt kezdődik. Legolcsóbban 9,69 millióért juthatunk XC60-ashoz, ezért a pénzért 163 lovas öthengeres dízelt kapunk.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.
Rendőri túlkapásról futott végig egy poszt a közösségi médiában az egyik áprilisi budapesti hídfoglalás után: a szemtanúk szerint ízelítőt kaptak abból, milyen lehet a putyini Oroszországban élni.