szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A közlemény szerint tavalyi kampányban az Allianz a fiatalabb korosztálynak is kedvező díjat nyújtva, az újonnan...

A közlemény szerint tavalyi kampányban az Allianz a fiatalabb korosztálynak is kedvező díjat nyújtva, az újonnan megjelenő Wabard a középkorúaktól felfelé jó díjakat adva, míg a KÖBE a magasabb díjkategóriájú ügyfeleket és autókat is bátran megcélozva együtt vitték el az összes átkötés közel 60 százalékát. Így aztán a maradék 12 biztosítóhoz csak néhány százaléknyi autós szerződött, és volt 3 olyan biztosító, amelyek 1 százalék alatt teljesítettek. A CLB szerint az Allianz a sikert annak is köszönheti, hogy az ügyfelek mintegy fele akkor is ezt a céget választotta, ha a legkedvezőbb díjat nem a vállalat adta, de azért elfogadható díja volt. Az elemzés szerint a KÖBE népszerűsége - dacára a MÁV ÁBE kudarcának és megszűnésének - az idén is fennmaradhat, így díjait várhatóan ismét a legkedvezőbbek között lesznek majd.

A Wabard viszont egy felügyeleti döntés miatt várhatóan nem szerezhet új ügyfeleket ebben a kampányban, csupán a meglévő ügyfeleiért harcolhat. A nagy kérdés, hogy a jelenlegi helyzet, illetve a versenytársak kedvező ajánlatai ezt az állományt mekkora mértékben fogják erodálni. Új kihívó a piacon a TIR Biztosítási Egyesület állományát átvett AIM Biztosító, amely a 2009-es évet arra használta fel, hogy az igazi dömping előtt felépítette a biztonságos ügymenet technikai hátterét. A társaság minden bizonnyal offenzív stratégiával, kedvező díjakkal próbál majd minél több ügyfelet megszerezni magának - áll az elemzésben.

A törekvő korábbi nyertesek körébe tartozik a Genertel: tavalyelőtti kedvezményes díjaival mintegy 80 ezer szerződést szerzett, és bár a tavalyi kampány szerényebb számú, 40 ezer átszerződőt hozott neki, ennél jóval kevesebb ügyfelet vesztett. Így kisebb korrekciókon kívül a díjstruktúra jelentősebb megváltoztatására semmi oka nincsen.

Az Aegon tavalyelőtt az egyesületek nagy kihívója volt a jelentős gyermekkedvezmény bevezetésével, de ezt a sikert tavaly már nem tudta megismételni, sőt összességében jelentős szerződésszám-vesztést könyvelhetett el a kampányban. A direktbiztosítók internet-oldalain nincs lehetőség a díjak összehasonlítására, így az ügyfelek szemében népszerűbbek az alkuszi oldalak.

Az előző évhez képest sokkal bővebb az a kör, amelynek stratégiáját nagyon nehéz előre jelezni. Ilyen szereplő az Uniqa, amely jelentős résszel bír a gépjármű-biztosítási piacon, ám az előző két, egymást követő évben sem tudott sikereket felmutatni a kötelező kampányban. Idén bizonyára meg akarja állítani ezt a tendenciát, a nagy kérdés, hogy rászánja-e magát az ehhez szükséges stratégiaváltásra is.

A K and H Biztosító a legnagyobb vesztese volt a tavalyi kampánynak: az összes felmondott szerződés tíz, az újonnan kötötteknek viszont csupán két százalékát tudhatta magáénak. Nagy valószínűséggel az idén ők is kedvezőbb díjstruktúrával rukkolnak ki - legalább néhány célcsoportra nézve. 

Nagyon érdekes lehet a Groupama és Garancia biztosítókból idén létrejött Groupama-Garancia szereplése. Ezek a biztosítók a tavalyi kampányban külön-külön nagyon szerényen teljesítettek, ám évközben - a kampánykedvezmények kifutását követően - a legtöbb kötelezőt kötő ügyfél mellettük tette le a voksát. Elképzelhető, hogy az idén is ezt a kivárásos stratégiát választják.

Az MKB volt az eddigi egyetlen kivétel, amelyik piacra lépésekor nem hirdetett azonnal nagyon kedvező díjakat. A piac tesztelése, a kezdeti tapasztalatok begyűjtése után az idén már bizonyára bátrabban próbálnak részesedni a váltókból.

Mára a kgfb-kampányt minden biztosító igyekszik nagyon komolyan venni. A különböző szegmenseket mindenki más-más - féltve titkolt - taktikával igyekszik meghódítani. Arra a többi biztosító - Generali-Providencia, Posta, Signal, Union - esetében is nagy eséllyel lehet számítani, hogy kárhányaduk függvényében igyekeznek majd - ellensúlyozandó az amúgy is drámaian csökkenő gépjárműeladások okozta kieséseket - offenzív üzletpolitikát kialakítani.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!