szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A szaga is franciás ennek az autónak.

 

©

 

A szaga is franciás ennek az autónak. A tesztkocsi már 15 ezer kilométert futott, mégis érezni az eredeti szagokat: én gombalevesre tippelnék, megszórva friss petrezselyemmel. Az is lehet, valamelyik kolléga lacikonyhát üzemeltetett benne. Megtehette, hely van bőven. 40 különböző tárolóhelyre pakolhatunk, az első ülések zsebes háttámlája lehajtható asztalkát rejt, az anyósülés előre dönthető. A hátsó sor ülései kivehetők és kedvünkre döntögethetők, a tér óriásira, 2083 literesre bővíthető, öt üléssel 678 literes, teherbírása ugyanakkor 540 kilogramm. A középső sor ülései könnyűek, 16 kilót még a hölgyek is felemelnek, kábé ennyit nyom egy iskolatáska is. Szélessége 1,06 méter. Hosszú tárgyakat is szállíthatunk, 2,76 méter a határ. Alig van a csomagtartónak küszöbje, de ami fontosabb, hogy egész mélyről nyílik az ajtó, így akár térddel is belökhetjük a bevásárlószatyrokat. Kinyitva az alacsony növésűek tornáznak a fogantyúért, és elsőre nehéz pontosan lecsukni, többnyire csak másodjára, nagy lendülettel sikerül az attrakció. Az első ajtók puhán, a hátsók durván csapódnak. A kalaptartónak külön helye van a padlóban.

©



Hét személlyel is utazhatunk, a leghátsó sor ülései 1,75 centis magasságig elviselhető, gyerekeknek ideális. Ebben az esetben erősen korlátozott a csomagtér, 12 voltos csatlakozó és pohártartó minden sorban van.

©


A beltér szép, elegáns, világos, modern formanyelven íródott, hightech környezet. A műszerfal digitális kijelzői a jövőbe repítik az utazót, a digitális kilométeróra háttere és grafikája testre szabható, átszínezhető. A látványos kezelőfelületek használata rövid tanulás után természetes, a tempomat bekapcsolója és a sebességrögzítő külön kapott helyet, az előbbi a váltó mellett, utóbbi a kormányon. A rádió vezérlői a kormány mögötti sünszerű kapcsolóbolyban találhatók, ha az ember sokat tapogatja, megszokja. A fedélzeti számítógép adatait az ablaktörlő bajuszkapcsolójának a végén található gombokkal hívhatjuk le.

©


A könyöktámaszként is szolgáló középső tárolódoboz csúsztatható, vállig befér a kezünk, olyan mély, de emellett a központi vezérlő egységet is tartalmazza. Innen irányítható joystick-kel a navigáció, itt történik a rádió, a zenelejátszó és a telefon beállítása. 

©



Az autó intelligens, a Bluetooth-kapcsolat másodpercek alatt létrehozható, a navigáció nagy képernyőn kalauzol, Magyarországot jól ismeri, csak az új nullás nyomvonalával van bajban. A Bluetooth néha önálló utakon jár, bizonyos hívásokat nem vesz fel, átlép hangpostára, máskor beszéd közben szétkapcsol aztán visszakapcsol. De lehet, hogy csak az eszköz és az én telefonom közti viszony volt viharvert.

 

©

 

[[ Oldaltörés (Papás-mamás) ]]

 

 

©

 

Praktikumból jelesre vizsgázik az autó, de vajon a vezetésre termett? A hatsebességes váltó pontos, ám darabos és hangos, a kormány indirekt, méretei miatt kissé billeg nagyobb sebességnél, a lágy rugózás autópályán visszaüt. Néhány tempósabb kilométer után kiderül, nem agresszív kispapák autója a Grand Scénic, hanem a megfontolt, tapasztalt apukáké. Erő van benne, nem kispályás a 160 lóerős tartalék – 190-nél is képes gyorsulni-, de igazán csak tartaléknak használjuk, a Grand Scénic nyugodt, kiegyensúlyozott közlekedési eszköz. Ennek megfelelően illik vezetni is.

©


Nem tetszett benne, hogy modortalanul hangos: zajosan röffen be a kétliteres dízelmotor, hangos a futómű, még a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is fülsiketítő. Nem finomkodó, nem diszkrét prémium autó, hanem igazi munkába, óvodába, iskolába, uszodába, edzésre járó családi autó.

©


Méréseink szerint a négyszáz kilométeres városi tesztelés során 7,4 liter gázolajat égetett el száz kilométerenként a Grand Scénic őszi körülmények között. A fedélzeti számítógép csontra ennyit mutatott.

A fékek jól adagolhatóak, de érezni a másfél tonnás csomagolást. Egyik reggel befelé a Szerémi úton hetvenes tempónál későn vettem észre, hogy ezen a sárgán már nem férek át, és a helyzetemen rontott, hogy balra egy rendőrautó készült lefordulni. Padlóig rúgtam a féket és figyeltem a hatást. A műsor elmaradt, a fék hatásosan lassította az autót, a nyári gumik a szemerkélő eső ellenére nem csúsztak meg, így csak összenéztünk a rend éber őreivel. A csomagtartóban cipelt almák szanaszét gurultak, de ez nem bűn.

Biró Csongor

©

 

©

 


Műszaki adatok


Renault Grand Scénic dCi 160 Privilége
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1988
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő 160 lóerő 3750-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 360 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2770
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4560/1845/1645
Csomagtér 208/702/2083 liter
Saját tömeg (kg) 1703
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,3
Országúti 5,6
Vegyes 6,6
Tesztfogyasztás 7,4
CO2 kibocsátás (g/Km) 173
ÁRA 6,59 millió forint

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ennyire jó telefont tud csinálni ma a Huawei, csak hát Google nélkül – teszten a Mate X2

Ennyire jó telefont tud csinálni ma a Huawei, csak hát Google nélkül – teszten a Mate X2

Másodosztályú helyett keményvalutásként: keletnémetek újra a Balatonnál – 1991. április 10.

Másodosztályú helyett keményvalutásként: keletnémetek újra a Balatonnál – 1991. április 10.

Az én hetem: Lackfi János kést rántott, pedig nem is gondolták volna róla

Az én hetem: Lackfi János kést rántott, pedig nem is gondolták volna róla