Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Miután Nagy Márton a biztosítókat – is – a szőnyeg szélére állította, a KöBE harmadával csökkenti az alapdíjat.","shortLead":"Miután Nagy Márton a biztosítókat – is – a szőnyeg szélére állította, a KöBE harmadával csökkenti az alapdíjat.","id":"20250429_Kgfb-az-egyik-biztosito-eleget-tesz-Nagy-Marton-elvarasanak-a-regi-szerzodesek-dijat-is-harmadolja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406.jpg","index":0,"item":"20e768dc-a715-4ec4-a794-0e33093d2696","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Kgfb-az-egyik-biztosito-eleget-tesz-Nagy-Marton-elvarasanak-a-regi-szerzodesek-dijat-is-harmadolja","timestamp":"2025. április. 29. 11:46","title":"Kgfb: az egyik biztosító eleget tesz Nagy Márton „elvárásának”, a régi szerződések minimumdíját is harmadolja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d35accb-e545-4745-9c12-d70fdac906ab","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"A magyar mezőgazdaság helyzetéről beszéltek az OTP agrárszakértői, valamint Viski József államtitkár a pénzintézet által szervezett sajtóreggelin. Szó volt agrártámogatásokról, a szektor helyzetéről és kilátásairól is. Egy fontos bejelentés is elhangzott.","shortLead":"A magyar mezőgazdaság helyzetéről beszéltek az OTP agrárszakértői, valamint Viski József államtitkár a pénzintézet...","id":"20250429_otp-agrar-sajtotajekoztato-precizios-palyazat-viski-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d35accb-e545-4745-9c12-d70fdac906ab.jpg","index":0,"item":"d8316250-4066-432e-a75b-fccb8bb0adb4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_otp-agrar-sajtotajekoztato-precizios-palyazat-viski-jozsef","timestamp":"2025. április. 29. 14:23","title":"Elhalasztja a kormány a precíziós mezőgazdasági eszközökre kiírt pályázatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00a67f59-047f-4f1e-b26a-979d181666b3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hajtóműhiba miatt sok évtizeddel ezelőtt nem tudott elindulni a Vénusz felé, így Föld körüli pályán ragadt egy szovjet űrszonda. A nagyobb darabjai épségben maradtak, és hamarosan becsapódnak a Földbe.","shortLead":"Hajtóműhiba miatt sok évtizeddel ezelőtt nem tudott elindulni a Vénusz felé, így Föld körüli pályán ragadt egy szovjet...","id":"20250429_szovjet-urszonda-venusz-fold-legkorebe-lepes-visszateres-lezuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00a67f59-047f-4f1e-b26a-979d181666b3.jpg","index":0,"item":"d7ae00fb-a93c-489a-957e-d8d3d83b07e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_szovjet-urszonda-venusz-fold-legkorebe-lepes-visszateres-lezuhanas","timestamp":"2025. április. 29. 20:03","title":"53 év után zuhan vissza a Földre egy hibás szovjet űrszonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A kedvezményezett országok között ott van még Szlovákia és Dél-Korea is.","shortLead":"A kedvezményezett országok között ott van még Szlovákia és Dél-Korea is.","id":"20250430_kozmetikai-termekek-buntetovam-oroszorszag-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"8520cd2d-cc21-41e4-a821-65c6efc4ddc4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_kozmetikai-termekek-buntetovam-oroszorszag-magyarorszag","timestamp":"2025. április. 30. 11:12","title":"Kozmetikai termékekre vetett ki büntetővámot Putyin, de Magyarországot nagylelkűen felmentette alóluk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88369a1c-1c6e-41f2-8278-26fd7c9b1aa7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Rozs Tamás három kemoterápián és 35 sugárkezelésen esik át éppen.","shortLead":"Rozs Tamás három kemoterápián és 35 sugárkezelésen esik át éppen.","id":"20250429_Rakkal-kuzd-a-magyar-zenesz-az-allapota-miatt-nincs-bevetele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88369a1c-1c6e-41f2-8278-26fd7c9b1aa7.jpg","index":0,"item":"dd2cf7b2-be2a-4751-bcab-481e32b79bc3","keywords":null,"link":"/elet/20250429_Rakkal-kuzd-a-magyar-zenesz-az-allapota-miatt-nincs-bevetele","timestamp":"2025. április. 29. 12:21","title":"Rákkal küzd a magyar zenész – gyűjtést szerveznek, mert a betegsége miatt nincs bevétele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63f4ad6d-d8ee-4f70-b048-c46671a48ad6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Idén nem volt se nagypéntek, se húsvét, se hosszú hétvége az év harmadik hónapjában. Az első negyedévben a belföldi turizmus alig tudott bővülni, de a külföldi jelentősen, 16 százalékkal nőtt.","shortLead":"Idén nem volt se nagypéntek, se húsvét, se hosszú hétvége az év harmadik hónapjában. Az első negyedévben a belföldi...","id":"20250429_A-turizmus-megreccsent-marciusban-de-a-Nyuszi-tehet-rola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63f4ad6d-d8ee-4f70-b048-c46671a48ad6.jpg","index":0,"item":"92cfee35-9a93-4e99-aa2e-f1f851dce04d","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_A-turizmus-megreccsent-marciusban-de-a-Nyuszi-tehet-rola","timestamp":"2025. április. 29. 08:30","title":"A belföldi turizmus megreccsent márciusban, de a Nyuszi tehet róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ccc4263-a7da-4d5a-a880-6cedef26e5a1","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Szünetel az online rendelés, az érintésmentes fizetés és a boltok feltöltésével is gondok voltak. Nehezen megy a kibertámadás kezelése és ez súlyos pénzügyi problémákat okoz a láncnak. Pedig itt grillszezon és a tavaszi ruhák ideje.","shortLead":"Szünetel az online rendelés, az érintésmentes fizetés és a boltok feltöltésével is gondok voltak. Nehezen megy...","id":"20250429_Marks-and-Spencer-kibertamadas-online-vasarlas-erintesmentes-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ccc4263-a7da-4d5a-a880-6cedef26e5a1.jpg","index":0,"item":"1da3ed6e-982b-48ef-a102-fdbba20b6ff9","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Marks-and-Spencer-kibertamadas-online-vasarlas-erintesmentes-fizetes","timestamp":"2025. április. 29. 14:17","title":"Kibertámadás miatt nem lehet vásárolni a Marks and Spencerben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A kormány visszamenőleges hatállyal csapta be az ajtót a kedvező szaldó elszámolásba igyekvő napelem-telepítésben gondolkozó háztartások előtt. Pár napról van szó, így a dolog csak néhány embert érint. A mostaninál kedvezőbb szabályozás kialakítása valószínűtlen, hiszen máris túl sok a napelem Magyarországon.","shortLead":"A kormány visszamenőleges hatállyal csapta be az ajtót a kedvező szaldó elszámolásba igyekvő napelem-telepítésben...","id":"20250430_napelem-hmke-szaldo-brutto-bejelentes-hatarido-alkotmany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773.jpg","index":0,"item":"de5e56dc-2490-47ce-b85c-9e433136104c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_napelem-hmke-szaldo-brutto-bejelentes-hatarido-alkotmany-ebx","timestamp":"2025. április. 30. 06:05","title":"Az alkotmánysértés mutatja, mennyire sürgős volt a kormánynak a napelemes hátraarc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Toyota Urban Cruiser 4x4 teszt: a kis ho-ho-horgász
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
am
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser. A nyáron családostul töltöttem el két hetet elsőkerékhajtású, a mostaninál szegényesebb felszereltségű változatában. Ezúttal az összkerékhajtású csúcsmodellt (EXE AWD) tettük próbára. A motor maradt, az 1,4 literes dízel ugyanolyan referencia a Toyotánál, mint a PSA-csoportnál az 1,6 HDi. Erős, nyomatékos és nagyon takarékos. A nagy nyomáson működő piezoelektromos befecskendezők és a változó geometriájú turbófeltöltő egyaránt a teljesítmény növelését szolgálja. A kisautó sajtóanyaga szerint az 1,4 literes D-4D motorja az első a világon, amely összkerékhajtással 130 gramm/kilométer szén-dioxidot bocsát ki. A kétkerékhajtású modelleknél ez az érték 118 gramm/kilométer. A közel 700 kilométeres tesztelés soráén téli üzemben, állandó fűtéssel, vegyes használatban 5,3 liter gázolajat fogyasztott a mini SUV.
A klíma automatikus, a Bluetooth-os kapcsolat hamar megteremthető, az érintőképernyős, navigációt is tartalmazó multimédia rendszer bonyolult, tanulni kell a használatát.
A hátsó ülésen magam mögött kényelmesen elfértem, két utassal hosszú távon is kényelmes hátul. A hátsó üléspad 1/3-2/3 arányban osztottan és fokozatokban dönthető. Minden ajtózsebben palacktartó van, ezeken felül további négy pohártartó is rendelkezésünkre áll, a kesztyűtartó dupla rekeszes. A csomagtartó kicsi, a kalaptartó útban van, könnyen kibukik alaphelyzetéből, így tovább akadályozva nagyobb táskák bepakolását. Macskaköves úton recseg és ropog a középkonzol, rossz úton szintén dilettánsan muzsikálnak a műanyagok.
am
Az Urban Cruiser nem egy különleges autó, mégis ritka, mint a rózsaszín elefánt. Közel egy éve van a piacon, mégis a két tesztautón kívül csak egy szlovén rendszámú Urban Cruiserrel találkoztam eddig, azzal is Rovinj egyik körforgalmában. Még Pulmann Mercedesből és Audi R8-ból is többet látni. Jó hír azoknak, akik beleszerettek és leperkálták a minimum 4,6 millió forintot (2WD, alapfelszereltség, 1,33-as benzines). Ritkaságának okát eltúlzottan magas árában kell keresni.
Az üléspozíció magas, a kormány jó fogású, indirekt. A SUV-hatást nem érezni, kívülről a műanyag borítás jelzi erőkerülő mivoltát. A szembetűnő külső csalóka, az optikai elemek növelik a kisautó méretét. Ránézésre nem tűnik fel, hogy az Urban Cruiser akkora, mint egy Yaris.
Átlagos útviszonyok között az autó elsőkerékhajtású, de csúszós útra érve a rendszer automatikusan és folyamatosan (legfeljebb 50-50 százalékig) megosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Optimalizálja a tapadást és az úttartást, miközben a fogyasztás baráti marad.
[[ Oldaltörés (Milyen terepen?) ]]
További képek a galériában
am
A 4x4-es tulajdonságokhoz ideális téli időt fogtunk ki, volt hó, sár, latyak, jég – ám hiába hajtottuk úttalan utakon, az Urban Cruiser mégsem bizonyíthatta vérbeli terepjáró jellegét. Az akarat megvolt, de az adottságok nem. Az Urban Cruiser úgy viselkedik terepen, mint egy 150 centis center a Lakers palánkja alatt. Hasmagassága túl szerény, a 150 milliméteres érték sok hétköznapi autónál is adott. Terepen imádkoztunk, ne érjen le az alja. Első és hátsó terepszöge 19, illetve 33 fok. Rámpaszöge 16 fok, gázlómélysége 300 milliméter. Magas, 11,8 méteres fordulóköre szintén nem kedvez a terepgyakorlatokhoz, sőt ezzel a közúti forgalomban is szenvedünk. Soha egyetlen autóval sem történt még meg, hogy kertembe beálláskor elnéztem a kapu szélességét. Az Urban Cruiser mégis megtréfált egy előre jól kitervelt jobbra bekanyarodáskor - szégyenszemre tolatva javítottam. Minek ennek autó? -, láttam a kérdést a lassító autósok szemében.
A rövid sáros, jeges, vizes, latyakos, árkos földúton a terepjárás kezdő szintjét teljesítette az Urban Cruiser. Bizonyította, hogy akinek csak télen kell az összkerékhajtás vagy panorámás nyaralóját sárban is meg szeretné közelíteni, második, vagy harmadik autóként jól jár vele. Vadászni nem ajánlott, a vaddisznó csak bontva fér be, de pecázni, horgászni ideális, összehajtva még kétméteres harcsákat is szállíthatunk. Vitorlás hajót biztos nem húzunk vele, csupán 800 kilós terhet vontathat, a Fiat Panda Cross 900 kilót, a Suzuki SX4 1200 kilót, a Suzuki Jimny 1300 kilót.
A hosszú karú botváltó első fokozata is hosszabb, mint amit egy terepjárótól elvárnánk, kettesben már szépen kapaszkodik, ha biztosra akarunk menni, használjuk az elektronikus felezőt, ilyenkor 50-50 százalékos a nyomatékmegosztás a két tengely között.
B. Cs.
Műszaki adatok
Toyota Urban Cruiser 1,4 D-4D 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1364
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
90 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
205 Nm 1800-2800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2460
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3930/1725/1540
Csomagtér
305-673 liter
Saját tömeg (kg)
1275
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
175
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
5,8
Országúti
4,4
Vegyes
4,9
Tesztfogyasztás
5,3
CO2 kibocsátás (g/km)
130
ÁRA
5,795 millió forinttól a tesztelt autó ára 6,72 millió forint