Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f03712f7-a5e8-45b1-b890-a0852e24372c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Alföld középső részén 75 km/h-s széllökés is előfordult.","shortLead":"Az Alföld középső részén 75 km/h-s széllökés is előfordult.","id":"20250410_debrecen-porvihar-latotavolsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f03712f7-a5e8-45b1-b890-a0852e24372c.jpg","index":0,"item":"935863a4-8ce3-4213-a03c-27a6f9f7f758","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_debrecen-porvihar-latotavolsag","timestamp":"2025. április. 10. 14:44","title":"Durva porvihar Debrecennél, minimálisra csökkent a látótávolság a 4-es úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bb35097-b7c4-475e-8846-e4ba34d60453","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar kormány hónapok vonakodik beleegyezni az első tárgyalási szakasz megkezdésébe.","shortLead":"A magyar kormány hónapok vonakodik beleegyezni az első tárgyalási szakasz megkezdésébe.","id":"20250410_eu-ukrajna-jogharmonizacio-magyarorszag-blokkolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bb35097-b7c4-475e-8846-e4ba34d60453.jpg","index":0,"item":"c02b3bc3-08ac-4c6e-b174-493695951736","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_eu-ukrajna-jogharmonizacio-magyarorszag-blokkolas","timestamp":"2025. április. 10. 13:30","title":"Egyedül a magyar kormány nem támogatta, hogy elkezdjék az ukrán jogszabályok összehangolását az uniós joggal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tanár azt mondta a tanulónak, hogy „te amúgy is zsidó vagy, neked zsidó iskolában lenne a helyed”.","shortLead":"A tanár azt mondta a tanulónak, hogy „te amúgy is zsidó vagy, neked zsidó iskolában lenne a helyed”.","id":"20250409_Feljelentest-tett-a-zsidozo-tortenelemtanar-ugyeben-Vadai-Agnes-de-a-rendorseg-szerint-nem-tortent-buncselekmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008.jpg","index":0,"item":"a6daac7c-c836-4526-8be8-a382d26e353c","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Feljelentest-tett-a-zsidozo-tortenelemtanar-ugyeben-Vadai-Agnes-de-a-rendorseg-szerint-nem-tortent-buncselekmeny","timestamp":"2025. április. 09. 13:27","title":"Feljelentést tett a zsidózó történelemtanár ügyében Vadai Ágnes, de a rendőrség szerint nem történt bűncselekmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e693297c-0dc9-407c-b8e8-c95432b7c420","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A több tekintetben is csalódást keltő jelenlegi AMG C 63 utódjában várhatóan nem V8-as, hanem 6 hengeres motor lesz.","shortLead":"A több tekintetben is csalódást keltő jelenlegi AMG C 63 utódjában várhatóan nem V8-as, hanem 6 hengeres motor lesz.","id":"20250409_alig-veszik-igy-tavozik-a-kinalatbol-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e693297c-0dc9-407c-b8e8-c95432b7c420.jpg","index":0,"item":"cd92ab54-7ddd-40ce-8d0c-4bbd4facc75f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_alig-veszik-igy-tavozik-a-kinalatbol-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63","timestamp":"2025. április. 09. 07:59","title":"Alig veszik, így távozik a kínálatból a méregerős, de csak 4 hengeres Mercedes-AMG C 63","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f08b4701-6015-4d36-8110-01a238fb6140","c_author":"HVG","category":"360","description":"Megjelent a HVG mesterséges intelligenciával foglalkozó kiadványának ötödik száma.","shortLead":"Megjelent a HVG mesterséges intelligenciával foglalkozó kiadványának ötödik száma.","id":"20250410_hvg-ai5-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f08b4701-6015-4d36-8110-01a238fb6140.jpg","index":0,"item":"c5c6f76e-7578-4128-a6d0-e25a8aa5a5bd","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-ai5-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 10. 07:00","title":"HVG Ai5 – Mit okoz nekem ma a mesterséges intelligencia? Mit várhatok holnap?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34f183c8-791f-4bc2-94e6-9e23701a346b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ahány ember, annyi látásmód, mégis, vannak olyan általános szempontok, amelyeket követve a színeken keresztül vidámságot hozhatunk a családi fészekbe. És akadnak olyan színek is, amelyeket érdemes elkerülni, ha éppen az otthonunk kifestésére készülünk. ","shortLead":"Ahány ember, annyi látásmód, mégis, vannak olyan általános szempontok, amelyeket követve a színeken keresztül...","id":"20250409_lakas-festese-szinek-falak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34f183c8-791f-4bc2-94e6-9e23701a346b.jpg","index":0,"item":"65018299-5e29-482d-aafb-ced524843233","keywords":null,"link":"/elet/20250409_lakas-festese-szinek-falak","timestamp":"2025. április. 09. 06:02","title":"A boldogtalanság hét színe, amivel a szakértők sosem festenék ki a lakásukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcff2732-47e4-4416-9c23-f718d4d8f5b9","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 februárjában a semmiből jelent meg Magyar Péter, egy hónappal később pártot alapított, az európai parlamenti választáson pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a Tisza a legnagyobb ellenzéki erő. A Google-kereséseket a Tisza azóta dominálja, az elmúlt hetekben azonban a Momentum és meglepő módon a Mi Hazánk is látható a statisztikában.","shortLead":"2024 februárjában a semmiből jelent meg Magyar Péter, egy hónappal később pártot alapított, az európai parlamenti...","id":"20250409_google-trends-Tisza-Magyar-Peter-ellenzek-Momentum-Mi-Hazank-Magyar-Ketfarku-Kutyapart-DK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcff2732-47e4-4416-9c23-f718d4d8f5b9.jpg","index":0,"item":"aaf3394e-ec9f-4ba5-bc70-4a68d0d53509","keywords":null,"link":"/360/20250409_google-trends-Tisza-Magyar-Peter-ellenzek-Momentum-Mi-Hazank-Magyar-Ketfarku-Kutyapart-DK","timestamp":"2025. április. 09. 06:35","title":"A Tisza Párt megjelenése óta alig érdekli az internetezőket a többi ellenzéki formáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbe564b4-971f-4e97-8dd5-3ddc635ce4a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter szerint „öles léptekkel haladnak az egymillió szavazat felé”.","shortLead":"Magyar Péter szerint „öles léptekkel haladnak az egymillió szavazat felé”.","id":"20250409_Vasarnapig-meghosszabbitja-a-Nemzet-Hangja-szavazas-hataridejet-a-Tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbe564b4-971f-4e97-8dd5-3ddc635ce4a9.jpg","index":0,"item":"b14723a6-c59a-4dfd-ba9c-d1bde6f3e5cf","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Vasarnapig-meghosszabbitja-a-Nemzet-Hangja-szavazas-hataridejet-a-Tisza","timestamp":"2025. április. 09. 12:34","title":"Vasárnapig meghosszabbítja a Nemzet Hangja szavazás határidejét a Tisza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria.
Toyota RAV4 - További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria. Megnyugtattak, hogy ez direkt van így, nem a japán munkásemberek hibáztak. Állítólag másként mutat ez a szín a műanyagon és másképp fémlemezen. Nem hittem nekik. Természetes fénynél aztán csak ámultam, amikor nem tudtam megkülönböztetni a két árnyalatot egymástól, teljesen összefolytak. Igaz, ez a misztika még nem győzött meg arról, hogy ilyen színt (selymes bézs metál/gyöngyház) választanék valaha. Maradnék a hagyományos ezüst, fekete, bordó RAV4 fényezésénél.
Négy éve teszteltem legutóbb a RAV4-est, akkor nem tetszett, hogy a Toyota kényelmes kombit faragott az autóból, ami így kevésbé alkalmas terepjárásra. Azóta változott a SUV-piac, és változott a piac szereplőiről alkotott általános vélekedés is. Most, hogy közel tíz napig vezethettem a ráncfelvarrott (változtak a lámpák, a lökhárítók, új motorok érkeztek, új és nagyon tetszett a kormány) Toyotát, a korábbi kifogásaim szertefoszlottak. A RAV4 igenis jó autó. Kényelmes, megbízható, jól vezethető, tágas, értéktartó és persze drága kocsi. Elsőkerékmeghajtású változata is 6,7 millió forint, a tesztelt csúcsmodell vételára 9,5 millió körüli.
Ha tisztán racionálisan értékelem, megéri az árát a RAV4, csupán apró észrevételekkel tudom árnyalni a kialakult pozitív összképet: az oldalra nyíló csomagtér ajtó nem praktikus, a Bluetooth-kapcsolat gyakran megszűnik és szétmegy telefonálás közben, és a kulcsnélküli nyitás ellenére gyakran kellett távkapcsolóval nyitni az ajtókat. A viszonylag magas fogyasztás az autó erejéhez és a használat körülményeihez képest nem túlzás: a 800 kilométeres téli tesztvezetés során 9,25 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Igazi áldás hóban, latyakban és hidegben az erős, megbízható és minden körülmények között tapadó terepjáró. Amint bedugultak a falusi utak, csak gondoltunk egyet, és szántón, erdei úton, földúton vagy mezőn átvágva rövidítettünk. Pontos megérkezésünk mindig garantált volt, még akkor is, ha előfordult, hogy a mezei úton, 10 centi friss hóban Suzuki Swift után araszoltunk alapjáraton.
Toyota RAV4
Bíró Milán
A hó elolvadt, de maradt a hideg. Hála a benzinmotornak és az ülésfűtésnek azonban nem fagyoskodtunk, a kényelmes bőrülések öt személy számára teremtenek kényelmes körülményeket. A hátsó pad kétharmad-egyharmad arányban tologatható, így a 450 literes csomagtér jócskán megnövelhető. A Toyota Easy Flat rendszerrel a padló egésze rendelkezésére áll, akadályok, kiszögellések nélkül. Az üléseket és a fejtámlákat a helyükön hagyva csak meghúzzuk a Toyota Easy Flat kart és már rakodhatunk is. A tologatható ülések háttámlájának dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható.
A csúcsfelszereltség minden igényt kielégít: Bluetooth, érintőkérpernyős navigáció, multifunkciós kormány, lejtmenetvezérlő, kétzónás automatikus klíma, ülésfűtés, bőr kárpit, merevlemezes zenelejátszó, Multidrive S váltó, tolatókamera, stb.
[[ Oldaltörés (158 lóerős a benzinmotor) ]]
Toyota RAV4
am
A kétliteres benzinmotorban a Toyota Optimal Drive keretében Valvematic technológiát alkalmaztak a teljesítmény növelése és az emisszió csökkentése érdekében. Ez a Dual VVT-i technológiával együttműködve a szívószelepek nyitási idejének szabályzása mellett a szelepemelés mértékét is optimalizálja minden fordulatszám-tartományban. A Multidrive S váltó az automata üzemmód mellett 7-fokozatú szekvenciális sport módban is használható, ilyenkor a váltókar mellett a kormánykerékre szerelt pillangókapcsolókkal is válthatunk a fokozatok között. A Multidrive S voltaképpen egy fokozat nélküli automata váltó (CVT) a hagyományos fokozatoktól eltérően végtelen számú áttétellel. A jármű sebességét, a gyorsítási és fékezési adatokat (vagyis a vezető szándékát) elemezve a Multidrive S az áttételi arányt úgy változtatja, hogy a hajtás hatékony legyen. 100 kilométer/óra sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja az autót. Működése halk, nem rángat.
Az összkerékhajtás automatikus, akkor éled fel, ha szükség van rá. A RAV4 minden részén elhelyezett szenzorok szolgáltatják az adatokat az integrált aktív hajtásnak, amely ezen információk alapján összehangolja az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer, az elektromos szervokormány (EPS) és a járműstabilitás-vezérlő (ESP, Toyotánál VSC) működését. Az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást úgy szabályozza, hogy a tapadás és a stabilitás mindig optimális legyen. Elinduláskor például a maximális tapadás érdekében a hátsó tengelyen megnöveli a nyomatékot, autópályán azonban a hátra jutó nyomaték csaknem nulla, amely az üzemanyag-felhasználást is nagyban csökkenti. Arra is lehetőség van, hogy terepen a vezető megnövelje a hátsó kerekekre eső nyomatékot, hogy megelőzze a jármű elakadását, ilyenkor bekapcsolja az elektronikus felezőt, ami révén 50-50 százalékban eloszlik a nyomaték.
Terepen az igazi akadály a 180 milliméteres szabad hasmagasság, a közvetlen konkurenseké legalább 190, de a többség 200 milliméterrel rendelkezik. Terepszögei sem kemény terepre teremtették, elöl 28, hátul 24 fokos, a középső átlépő szöge 20 fok. Gázlómélysége 300 milliméter, terhelhetősége 550 kilogramm, viszont 2 tonnát vontathat. Előnye kompakt mérete és könnyű tömege.
Toyota RAV4
am
A VSC rendszer az elektromos szervokormánnyal (EPS) együttműködve kormányzási nyomatékrásegítéssel egészíti ki a hagyományos járműstabilizáló funkciókat. A rendszer felismeri az alul- vagy túlkormányzottságot, és azzal segít a vezetőnek, hogy megkönnyíti a helyes kormányzási manővert, a téves reakció végrehajtását pedig megnehezíti. Rossz úton kifejezetten kellemes RAV4-gyel utazni, szinte nincs olyan burkolat ami rázna, a kátyútenger meg sem kottyan neki.
A RAV4 padlólemeze és felfüggesztése kényelmes menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget nyújt. A szerkezet kettős keresztlengőkaros hátsó-, valamint MacPherson típusú első felfüggesztést tartalmaz. Hátsó lengéscsillapítóit átlósan helyezték el a padló alatt, ami 230 milliméterrel szélesebb csomagteret eredményezett.
Hét légzsák óvja az utasokat a négycsillagos terepjáróban. A védelmi arzenált kétfázisú vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák alkotja. Az utasoldali első légzsák praktikusan kikapcsolható. A RAV4-et második generációs ostorcsapás-nyaksérülést mérséklő (WIL) ülésekkel látták el, a fejtámlák aktívak.