Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 29. 11:30","title":"Súlyokkal szokott edzeni? Van egy rossz hírünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5f69ff58-f595-42ec-92f1-75c4026486ea","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mintha rutinból tennének a közlekedési szabályokra és a gyalogosok biztonságára.","shortLead":"Mintha rutinból tennének a közlekedési szabályokra és a gyalogosok biztonságára.","id":"20250430_nem-szamit-a-piros-lampa-az-Ulloi-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f69ff58-f595-42ec-92f1-75c4026486ea.jpg","index":0,"item":"e48b0f39-ab08-4004-95df-6623d2ffd43f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_nem-szamit-a-piros-lampa-az-Ulloi-uton-video","timestamp":"2025. április. 30. 09:55","title":"Mintha ott sem lenne, úgy mennek át a piros lámpán az autósok az Üllői úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e372df4-6337-4d53-8c31-9d7e59805594","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Radics Bélán a megemlékezés után számon kérték, hogy ebből a kérdésből is politikai ügyet csinált.","shortLead":"Radics Bélán a megemlékezés után számon kérték, hogy ebből a kérdésből is politikai ügyet csinált.","id":"20250430_Fovarosi-Kozgyules-Ferenc-papa-halala-Radics-Bela-Szaniszlo-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e372df4-6337-4d53-8c31-9d7e59805594.jpg","index":0,"item":"01bccacf-cda6-4d35-877e-e0fcc2abebcd","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_Fovarosi-Kozgyules-Ferenc-papa-halala-Radics-Bela-Szaniszlo-Sandor","timestamp":"2025. április. 30. 09:37","title":"Vallásgyalázást emlegetve kért egyperces csendet a közgyűlésben a fideszes képviselő Ferenc pápa emlékére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","id":"20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad.jpg","index":0,"item":"16aa16dd-1989-43c9-8f2d-a68d66267d55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. április. 30. 06:41","title":"Magyarországon az 1125 kilométeres hatótávú legújabb BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11844363-8aec-4382-96d7-93fbf0afd196","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Akciófilmbe illő képsorokat rögzítettek Norvégiában egy ember és egy jegesmedve közeli találkozásáról.","shortLead":"Akciófilmbe illő képsorokat rögzítettek Norvégiában egy ember és egy jegesmedve közeli találkozásáról.","id":"20250430_Jegesmedve-elol-menekulo-embert-videoztak-a-Spitzbergakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11844363-8aec-4382-96d7-93fbf0afd196.jpg","index":0,"item":"7d31a700-9d3a-496c-9ea1-e8368085481c","keywords":null,"link":"/elet/20250430_Jegesmedve-elol-menekulo-embert-videoztak-a-Spitzbergakon","timestamp":"2025. április. 30. 11:58","title":"Jegesmedve elől menekülő embert videóztak a Spitzbergákon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6f9d5ac-7cf2-4710-9c67-cfd72cc508ad","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A kockázatelemző modellek egyre fejlettebbek, a NAV elnöke szerint „érdemes” bevallani a lakáskiadásból származó jövedelmeket. A bevallást új fejlesztés teszi egyszerűbbé.","shortLead":"A kockázatelemző modellek egyre fejlettebbek, a NAV elnöke szerint „érdemes” bevallani a lakáskiadásból származó...","id":"20250429_A-NAV-raszall-a-lakaskiadokra-cserebe-segit-bevallani-az-adot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6f9d5ac-7cf2-4710-9c67-cfd72cc508ad.jpg","index":0,"item":"bc63c3ae-1718-4bc9-b744-f9db9ac6160f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_A-NAV-raszall-a-lakaskiadokra-cserebe-segit-bevallani-az-adot","timestamp":"2025. április. 29. 10:05","title":"A NAV rászáll a lakáskiadókra, cserébe segít bevallani az adót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e6283f4-d455-4bcb-8e79-fd07c75d4d7c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Hasonlóan járt egy dombóvári férfi is.","shortLead":"Hasonlóan járt egy dombóvári férfi is.","id":"20250429_Limitet-akart-modositani-de-mar-keson-kozel-5-millio-forintot-emeltek-le-egy-magocsi-no-szamlajarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e6283f4-d455-4bcb-8e79-fd07c75d4d7c.jpg","index":0,"item":"4744daa2-9ad9-4a16-9b5a-87ee34ca67f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Limitet-akart-modositani-de-mar-keson-kozel-5-millio-forintot-emeltek-le-egy-magocsi-no-szamlajarol","timestamp":"2025. április. 29. 08:04","title":"Limitet akart módosítani, de már későn: közel 5 millió forintot emeltek le egy mágocsi nő számlájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Miután Nagy Márton a biztosítókat – is – a szőnyeg szélére állította, a KöBE harmadával csökkenti az alapdíjat.","shortLead":"Miután Nagy Márton a biztosítókat – is – a szőnyeg szélére állította, a KöBE harmadával csökkenti az alapdíjat.","id":"20250429_Kgfb-az-egyik-biztosito-eleget-tesz-Nagy-Marton-elvarasanak-a-regi-szerzodesek-dijat-is-harmadolja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406.jpg","index":0,"item":"20e768dc-a715-4ec4-a794-0e33093d2696","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Kgfb-az-egyik-biztosito-eleget-tesz-Nagy-Marton-elvarasanak-a-regi-szerzodesek-dijat-is-harmadolja","timestamp":"2025. április. 29. 11:46","title":"Kgfb: az egyik biztosító eleget tesz Nagy Márton „elvárásának”, a régi szerződések minimumdíját is harmadolja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria.
Toyota RAV4 - További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria. Megnyugtattak, hogy ez direkt van így, nem a japán munkásemberek hibáztak. Állítólag másként mutat ez a szín a műanyagon és másképp fémlemezen. Nem hittem nekik. Természetes fénynél aztán csak ámultam, amikor nem tudtam megkülönböztetni a két árnyalatot egymástól, teljesen összefolytak. Igaz, ez a misztika még nem győzött meg arról, hogy ilyen színt (selymes bézs metál/gyöngyház) választanék valaha. Maradnék a hagyományos ezüst, fekete, bordó RAV4 fényezésénél.
Négy éve teszteltem legutóbb a RAV4-est, akkor nem tetszett, hogy a Toyota kényelmes kombit faragott az autóból, ami így kevésbé alkalmas terepjárásra. Azóta változott a SUV-piac, és változott a piac szereplőiről alkotott általános vélekedés is. Most, hogy közel tíz napig vezethettem a ráncfelvarrott (változtak a lámpák, a lökhárítók, új motorok érkeztek, új és nagyon tetszett a kormány) Toyotát, a korábbi kifogásaim szertefoszlottak. A RAV4 igenis jó autó. Kényelmes, megbízható, jól vezethető, tágas, értéktartó és persze drága kocsi. Elsőkerékmeghajtású változata is 6,7 millió forint, a tesztelt csúcsmodell vételára 9,5 millió körüli.
Ha tisztán racionálisan értékelem, megéri az árát a RAV4, csupán apró észrevételekkel tudom árnyalni a kialakult pozitív összképet: az oldalra nyíló csomagtér ajtó nem praktikus, a Bluetooth-kapcsolat gyakran megszűnik és szétmegy telefonálás közben, és a kulcsnélküli nyitás ellenére gyakran kellett távkapcsolóval nyitni az ajtókat. A viszonylag magas fogyasztás az autó erejéhez és a használat körülményeihez képest nem túlzás: a 800 kilométeres téli tesztvezetés során 9,25 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Igazi áldás hóban, latyakban és hidegben az erős, megbízható és minden körülmények között tapadó terepjáró. Amint bedugultak a falusi utak, csak gondoltunk egyet, és szántón, erdei úton, földúton vagy mezőn átvágva rövidítettünk. Pontos megérkezésünk mindig garantált volt, még akkor is, ha előfordult, hogy a mezei úton, 10 centi friss hóban Suzuki Swift után araszoltunk alapjáraton.
Toyota RAV4
Bíró Milán
A hó elolvadt, de maradt a hideg. Hála a benzinmotornak és az ülésfűtésnek azonban nem fagyoskodtunk, a kényelmes bőrülések öt személy számára teremtenek kényelmes körülményeket. A hátsó pad kétharmad-egyharmad arányban tologatható, így a 450 literes csomagtér jócskán megnövelhető. A Toyota Easy Flat rendszerrel a padló egésze rendelkezésére áll, akadályok, kiszögellések nélkül. Az üléseket és a fejtámlákat a helyükön hagyva csak meghúzzuk a Toyota Easy Flat kart és már rakodhatunk is. A tologatható ülések háttámlájának dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható.
A csúcsfelszereltség minden igényt kielégít: Bluetooth, érintőkérpernyős navigáció, multifunkciós kormány, lejtmenetvezérlő, kétzónás automatikus klíma, ülésfűtés, bőr kárpit, merevlemezes zenelejátszó, Multidrive S váltó, tolatókamera, stb.
[[ Oldaltörés (158 lóerős a benzinmotor) ]]
Toyota RAV4
am
A kétliteres benzinmotorban a Toyota Optimal Drive keretében Valvematic technológiát alkalmaztak a teljesítmény növelése és az emisszió csökkentése érdekében. Ez a Dual VVT-i technológiával együttműködve a szívószelepek nyitási idejének szabályzása mellett a szelepemelés mértékét is optimalizálja minden fordulatszám-tartományban. A Multidrive S váltó az automata üzemmód mellett 7-fokozatú szekvenciális sport módban is használható, ilyenkor a váltókar mellett a kormánykerékre szerelt pillangókapcsolókkal is válthatunk a fokozatok között. A Multidrive S voltaképpen egy fokozat nélküli automata váltó (CVT) a hagyományos fokozatoktól eltérően végtelen számú áttétellel. A jármű sebességét, a gyorsítási és fékezési adatokat (vagyis a vezető szándékát) elemezve a Multidrive S az áttételi arányt úgy változtatja, hogy a hajtás hatékony legyen. 100 kilométer/óra sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja az autót. Működése halk, nem rángat.
Az összkerékhajtás automatikus, akkor éled fel, ha szükség van rá. A RAV4 minden részén elhelyezett szenzorok szolgáltatják az adatokat az integrált aktív hajtásnak, amely ezen információk alapján összehangolja az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer, az elektromos szervokormány (EPS) és a járműstabilitás-vezérlő (ESP, Toyotánál VSC) működését. Az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást úgy szabályozza, hogy a tapadás és a stabilitás mindig optimális legyen. Elinduláskor például a maximális tapadás érdekében a hátsó tengelyen megnöveli a nyomatékot, autópályán azonban a hátra jutó nyomaték csaknem nulla, amely az üzemanyag-felhasználást is nagyban csökkenti. Arra is lehetőség van, hogy terepen a vezető megnövelje a hátsó kerekekre eső nyomatékot, hogy megelőzze a jármű elakadását, ilyenkor bekapcsolja az elektronikus felezőt, ami révén 50-50 százalékban eloszlik a nyomaték.
Terepen az igazi akadály a 180 milliméteres szabad hasmagasság, a közvetlen konkurenseké legalább 190, de a többség 200 milliméterrel rendelkezik. Terepszögei sem kemény terepre teremtették, elöl 28, hátul 24 fokos, a középső átlépő szöge 20 fok. Gázlómélysége 300 milliméter, terhelhetősége 550 kilogramm, viszont 2 tonnát vontathat. Előnye kompakt mérete és könnyű tömege.
Toyota RAV4
am
A VSC rendszer az elektromos szervokormánnyal (EPS) együttműködve kormányzási nyomatékrásegítéssel egészíti ki a hagyományos járműstabilizáló funkciókat. A rendszer felismeri az alul- vagy túlkormányzottságot, és azzal segít a vezetőnek, hogy megkönnyíti a helyes kormányzási manővert, a téves reakció végrehajtását pedig megnehezíti. Rossz úton kifejezetten kellemes RAV4-gyel utazni, szinte nincs olyan burkolat ami rázna, a kátyútenger meg sem kottyan neki.
A RAV4 padlólemeze és felfüggesztése kényelmes menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget nyújt. A szerkezet kettős keresztlengőkaros hátsó-, valamint MacPherson típusú első felfüggesztést tartalmaz. Hátsó lengéscsillapítóit átlósan helyezték el a padló alatt, ami 230 milliméterrel szélesebb csomagteret eredményezett.
Hét légzsák óvja az utasokat a négycsillagos terepjáróban. A védelmi arzenált kétfázisú vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák alkotja. Az utasoldali első légzsák praktikusan kikapcsolható. A RAV4-et második generációs ostorcsapás-nyaksérülést mérséklő (WIL) ülésekkel látták el, a fejtámlák aktívak.
A testület szerint a bíróságok helyesen ítélték meg, hogy az Elk*rtuk című film nem sértette meg a Medián közvéleménykutató vezetőjének jogait, panaszát ezért elutasították.