Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda kérték a fuvart” – mondta a Blikknek Ábrahám Györgyi, akinek a taxiját erőszakkal rabolta el egy ámokfutó még júliusban.","shortLead":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda...","id":"20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031.jpg","index":0,"item":"a4c1929c-6e5b-4716-9f81-9fd99309cf21","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","timestamp":"2025. január. 02. 13:16","title":"Újra dolgozik a taxis, akinek elrabolta az autóját az Árpád hídi ámokfutó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b129d6c-d524-4e34-93d4-2ec0f03fc026","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tanáronként 200 ezer és legalább 1 millió forint közé tehető az az összeg, amelyet nem kaptak meg a pedagógusok.","shortLead":"Tanáronként 200 ezer és legalább 1 millió forint közé tehető az az összeg, amelyet nem kaptak meg a pedagógusok.","id":"20250102_Sikkasztas-Bekescsabai-Tankerulet-tanarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b129d6c-d524-4e34-93d4-2ec0f03fc026.jpg","index":0,"item":"b3296e64-aa08-4972-a5cf-b7b98064b787","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_Sikkasztas-Bekescsabai-Tankerulet-tanarok","timestamp":"2025. január. 02. 15:25","title":"Sikkasztás gyanúja miatt nyomoz a rendőrség a Békéscsabai Tankerületi Központban, több millióval rövidíthették meg a tanárokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Januárban lett volna 104 éves.","shortLead":"Januárban lett volna 104 éves.","id":"20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"d1ba1ff1-2890-4045-9268-cf743c76fb2f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 08:27","title":"Meghalt Keleti Ágnes, a világ legidősebb olimpiai bajnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","shortLead":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","id":"20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897.jpg","index":0,"item":"f98b000b-cca3-43bf-ae72-7aa249041078","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","timestamp":"2025. január. 03. 16:51","title":"Neil Young mégis fellép a Glastonbury fesztiválon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli települések száma pedig megközelítette a 700-at.","shortLead":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli...","id":"20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355.jpg","index":0,"item":"f3775477-f1c6-4c51-be4d-469543a5639a","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","timestamp":"2025. január. 02. 07:26","title":"Egyre kevesebb a dohánybolt, több száz településen már nincs is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49d12eed-5ac4-44b2-9f12-ea8889ea091f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Queenslandi Egyetem kutatói egy speciális hatóanyagot tartalmazó krémen dolgoznak, ami nemcsak segít csökkenteni a bőrrák kialakulásának kockázatát, de a szervátültetett betegek életét is segíthet megmenteni.","shortLead":"A Queenslandi Egyetem kutatói egy speciális hatóanyagot tartalmazó krémen dolgoznak, ami nemcsak segít csökkenteni...","id":"20250102_borrak-elleni-krem-gyogyszer-hatoanyag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49d12eed-5ac4-44b2-9f12-ea8889ea091f.jpg","index":0,"item":"1341a056-e056-4919-97a3-5f89fca3dc3d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_borrak-elleni-krem-gyogyszer-hatoanyag","timestamp":"2025. január. 02. 13:03","title":"Már tesztelik a bőrrák kezelésére való krémet, kiválthatja a műtétet és a sugárterápiát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db6b28df-f45f-4fe1-afef-e0d2dd1644be","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Idén nyáron is lehetnek fennakadások a repülésben. Az egyik lehetséges megoldás csak elméletben hangzik egyszerűnek, az európai légiirányítás egységesítése továbbra is várat magára.","shortLead":"Idén nyáron is lehetnek fennakadások a repülésben. Az egyik lehetséges megoldás csak elméletben hangzik egyszerűnek...","id":"20250103_hvg-egyseges-europai-egbolt-legter-legiforgalmi-iranyitas-repules-kesesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db6b28df-f45f-4fe1-afef-e0d2dd1644be.jpg","index":0,"item":"5b15f00f-1b6b-42fa-a01e-0434f10ac154","keywords":null,"link":"/360/20250103_hvg-egyseges-europai-egbolt-legter-legiforgalmi-iranyitas-repules-kesesek","timestamp":"2025. január. 03. 14:30","title":"A tavalyi késéscunami és teljes káosz után mi várható 2025 nyarán a repülésben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.
Nagyot változott az új Citroen C4, pedig az előd sem volt rossz autó. Az új C4 kívülről a C3-as vonásait viszi tovább nagyban, belső terét pedig a C5-ösben megismert igényes megoldások uralják. Közvetlen – a márka által felsorolt - konkurensei közül (Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, VW Golf, Renault Mégane) csak a Mégane olcsóbb, az 1,4 literes benzines alapára 3,959 millió forint, a legolcsóbb dízel (HDi 90 Collection) 4,669 millió forint. Ha nagyon keresünk még a piacon, találunk Fiat Bravót 3,99 millióért (autócserében 3,49 millió Ft), Hyundai i30-ast akciósan 3,449 millió forintért, vagy fapados Kia c’eed-et 2,99 millióért. Jó klíma, rádió, ködlámpa és egyebek nélkül. Ez utóbbiakhoz mérve az új C4 prémium autó.
Dízelmotorral tettem próbára Budapest-Etyek távon, majd a Hellboy 2 (Pokolfajzat: az aranyhadsereg) három éve árválkodó, New York-i utcarészletet ábrázoló díszletei között az autót. A mikrohibridként aposztrofált e-HDi rendszer 8 kilométer/órás sebesség alatt leállítja a motort, hogy a fékpedál elengedését követően aztán észrevétlenül újrainduljon (az e-booster rendszer 0,4 másodperc alatt indítja újra az erőforrást). Számlálóval mérhetjük a dugóban zölden eltöltött időt, az autó károsanyag-kibocsátása átlagban, papíron 109 gramm/kilométer, később érkezik a 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátást garantáló, legújabb generációs start-stop rendszerrel felszerelt e-HDi mikrohibrid. A jelenlegi technológia egy megfordítható üzemmódú generátort egy dízelmotorral kombinál. A legfontosabb kényelmi (légkondicionáló, rádió…) és rásegítő funkciók (kormány, ESP…) a motor leállításakor is működnek. Nem alapáras, 250 ezer forintért juthatunk hozzá, a csomagban kapjuk hozzá a robotizált váltót is. Aki azt nem szereti, marad a hagyományos dízel- vagy benzinmotoroknál.
bcs
Az új Citroën C4-et gazdaságos üzemeltetésű, környezetbarát Euro 5-ös motorok hajtják: 4 HDi motor (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP és HDi 150 FAP), valamint 3 benzinmotor (VTi 95, VTi 120 és THP 155). A THP 155 és az e-HDi 110 FAP motorokhoz elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A HDi 110 FAP és a HDi 150 FAP motorok pedig hatfokozatú kézi sebességváltóval vannak felszerelve. Végezetül a VTi 120 motor kínálatában egy ötfokozatú kézi és egy négyfokozatú automatikus sebességváltó szerepel. A C4 szén-dioxid-kibocsátása vegyes ciklusban mindegyik dízelmotor esetében 130 g/km alatt van, a benzinmotorok esetében pedig 140 és 162 g/km között mozog.
Ülései komfortosak, elsősorban az első ülések elektromosan állítható deréktámasza és a beépített masszázsfunkció révén, amely Magyarországon az Exclusive felszereltségi szinten választható. Ha valaki sávelhagyásra figyelmeztető rendszert kér, akkor a masszázsból kaphat alacsonyabb szinteken is, igaz, ahhoz szabálytalanul kell átlépni a felezővonalat. A Citroen kompaktjában az egyéni igényekhez igazodó belső kivitel is fontos szerephez jut: a műszerfal-világítás színei, a polifonikus visszajelző hangok (az index kapcsoló haangja diszkósítható) és az légkondicionáló automata funkciójának intenzitása mind teljesen személyre szabhatóak. A mobiltelefon, fényképezőgép vagy laptop töltésére is alkalmas 230 voltos csatlakozó, a sok tárolóhely, a sík felületekkel határolt, ezért nagyon hatékonyan pakolható, tágas, 380 (de pótkerékkel nélkül 408) literes csomagtér erősítik versenypozícióját a kompaktok népes piacán.
Az elektronikusan vezérelt kézi sebességváltóval szerelt változatokon (az autó váltáskor bólogató mozgását változatlanul nem szoktam meg) rendelkezésre álló magas középkonzol egyedi újításnak számít a kompakt limuzinok piacán. A konzolt díszítő váltókar és az elektromos rögzítőfék elhelyezése teljesen megváltoztatja az autó térkialakítását: szép és elegáns a belső.
bcs
Vezetése halk és finom, a kormányzás túl indirekt, kiölték belőle a sportosság zsigerét is. Az új Citroën C4 elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval rendelkező újfajta futóművel rendelkezik – ezt a hátsó üléseken utazók érezték is, de nem rajongtak érte -, és elektromosan hajtott szivattyúval működő hidraulikus szervokormánnyal szerelték fel. A motor teljesítményéhez és nyomatékához igazodnak a kerékfelfüggesztés különböző beállításai, nevezetesen a rugók és a stabilizátorrudak merevségének beállításai, valamint a Michelin gumiabroncsokhoz kapcsolódó új lengéscsillapító programok.
A sofőr munkáját olyan vezetést segítő technológiák erősítik, mint az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékezés-rásegítő és az ESP-hez kapcsolódó intelligens kipörgésgátló rendszer (ITC). A C4 minden változatában szériafelszereltség az ESP és a hat légzsák. A modell ötcsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén.
Néhány komoly fejlesztést is beépítenek annak, aki megfizeti. Az ultrahangos holttér-figyelő rendszere egyszerűen működik: a visszapillantó tükör sarkában lévő narancssárga dióda figyelmezteti a vezetőt, ha egy gépjármű van az autó holtterében. Az első és hátsó lökhárítókba beépített 4 érzékelőből álló rendszer 12 és 140 km/h közötti sebességnél működik. Elöl a külső visszapillantó tükör által behatárolt, a hátsó lökhárító mögött kb. 5 méteres, a gépkocsi mellett pedig mintegy 3,5 méteres területet figyel. A tempomat programozható: a vezető akár 5 sebességértéket is rögzíthet a rendszer memóriájában, így az út során a sebességkorlátozás változásakor könnyen megtalálhatja a beállításokat.
Az első ködfényszórók bevilágítanak a kanyarba, ez új a Citroën típuskínálatában. A fényszórók kiegészítő fénysugárral világítják be a kanyar belső ívét, ezáltal jobb látási viszonyokat és nagyobb biztonságot garantálnak a kanyarokban és a kereszteződésekben. A ködfényszórók kétféleképpen lépnek működésbe: az irányjelző lámpa bekapcsolásakor, illetve ha a kormányállás szöge eléri a 60°-ot. Akár 75°-os szögben is be tudják világítani a gépkocsi bal vagy jobb oldalát;
A Franciaországban készülő (Mulhouse) Citroën C4 gyártásánál olyan új technológiákat használnak, mint például a lemezek lézerhegesztéssel történő összeállítása, amit a PSA Peugeot Citroën csoporton belül először alkalmaznak. Ennek a gyártási újításnak köszönhetően az új C4-nél egyáltalán nem látszanak a tetőnél lévő illesztések.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.