Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f9ce8c75-b784-4a37-bcdf-823b5fc29dd6","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"A Kégl-kastélyhoz tartozó, Natura 2000-es területen építkezik a Matolcsy-klán strómanja, aki a Pallas Athéné Alapítvány adóssága fejében elzálogosította a területet. Az ügyben a rendőrség is nyomoz.","shortLead":"A Kégl-kastélyhoz tartozó, Natura 2000-es területen építkezik a Matolcsy-klán strómanja, aki a Pallas Athéné Alapítvány...","id":"20250528_hvg-Matolcsy-Adam-Kegl-kastely-Kegl-Gyorgy-Pallas-Athene-Alapitvany-Natura-2000-Stofa-Gyorgy-Faltec-Sres-Nesztor-Sufrics-MNB-MBH","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9ce8c75-b784-4a37-bcdf-823b5fc29dd6.jpg","index":0,"item":"dcbf5ece-667a-42c4-895c-e5616a2a816f","keywords":null,"link":"/360/20250528_hvg-Matolcsy-Adam-Kegl-kastely-Kegl-Gyorgy-Pallas-Athene-Alapitvany-Natura-2000-Stofa-Gyorgy-Faltec-Sres-Nesztor-Sufrics-MNB-MBH","timestamp":"2025. május. 28. 09:30","title":"Százmilliárdos gyanús adósság, különös tulajdonosi viszonyok, nyomozás „a kis Matolcsy nyugdíjasházának” környékén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c545e1ee-2af1-4a8b-b1e7-2f14ef768afa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Fidesz-frakció szóvivője szerint az énekes mást gondolt a világról, amíg „máshonnan kapta a pénzt”.","shortLead":"A Fidesz-frakció szóvivője szerint az énekes mást gondolt a világról, amíg „máshonnan kapta a pénzt”.","id":"20250528_Nemeth-Balazs-szerint-Caramel-az-ellenzeki-media-zsoldjaban-all","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c545e1ee-2af1-4a8b-b1e7-2f14ef768afa.jpg","index":0,"item":"cced9ec6-d944-4e53-84d6-518fcc9aa7d2","keywords":null,"link":"/elet/20250528_Nemeth-Balazs-szerint-Caramel-az-ellenzeki-media-zsoldjaban-all","timestamp":"2025. május. 28. 14:52","title":"Németh Balázs szerint Caramel „az ellenzéki média zsoldjában” áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"991b4dac-769f-442f-b6ef-504c13157c75","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Az NB II.-ben csak azok a klubok kapnak támogatást a szövetségtől, amelyek magyar edzőt foglalkoztatnak. ","shortLead":"Az NB II.-ben csak azok a klubok kapnak támogatást a szövetségtől, amelyek magyar edzőt foglalkoztatnak. ","id":"20250527_mlsz-labdarugas-szabaly-magyar-edzo-aleksandar-jovic-szeged-nbII","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/991b4dac-769f-442f-b6ef-504c13157c75.jpg","index":0,"item":"93b9a9b0-ed99-4da6-8eb9-20c8e111aea9","keywords":null,"link":"/sport/20250527_mlsz-labdarugas-szabaly-magyar-edzo-aleksandar-jovic-szeged-nbII","timestamp":"2025. május. 27. 16:08","title":"Az MLSZ új szabálya miatt vált edzőt egy focicsapat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ead65a9-4101-4d55-a0fb-a33c9fb38fb5","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az kocsik 40 százalékkal drágultak, amit messze nem követtek az átlagkeresetek. ","shortLead":"Az kocsik 40 százalékkal drágultak, amit messze nem követtek az átlagkeresetek. ","id":"20250528_Mar-a-nemeteknek-is-tul-dragak-az-uj-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ead65a9-4101-4d55-a0fb-a33c9fb38fb5.jpg","index":0,"item":"d7ad0502-10c4-49ac-a807-41b76ea46698","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Mar-a-nemeteknek-is-tul-dragak-az-uj-autok","timestamp":"2025. május. 28. 07:52","title":"Túl drága lett az új autó még a németeknek is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55817588-dff1-422c-818e-1c98496f63e6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kínai hatóságok nem hagyták jóvá a londoni tőzsdei bevezetést.","shortLead":"A kínai hatóságok nem hagyták jóvá a londoni tőzsdei bevezetést.","id":"20250528_New-Yorkban-es-Londonban-befurdott-most-a-hongkongi-tozsden-probalkozna-a-Shein","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55817588-dff1-422c-818e-1c98496f63e6.jpg","index":0,"item":"be7da1e1-4913-4f68-825b-8c0e8bb80a7d","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_New-Yorkban-es-Londonban-befurdott-most-a-hongkongi-tozsden-probalkozna-a-Shein","timestamp":"2025. május. 28. 11:31","title":"New Yorkban és Londonban befürdött, most a hongkongi tőzsdén próbálkozna a Shein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1260e66e-37c1-4753-9623-9dd3fc716d6b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Scuderia Cameron Glickenhaus legfrissebb újdonsága lényegében egy közutakra szabadított Le Mans Hypercar.","shortLead":"A Scuderia Cameron Glickenhaus legfrissebb újdonsága lényegében egy közutakra szabadított Le Mans Hypercar.","id":"20250527_3-ules-jar-1000-loero-melle-a-legujabb-hiperautoban-scg-007","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1260e66e-37c1-4753-9623-9dd3fc716d6b.jpg","index":0,"item":"3a8fe631-a739-4b47-82c4-b7d7628f895b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_3-ules-jar-1000-loero-melle-a-legujabb-hiperautoban-scg-007","timestamp":"2025. május. 27. 07:21","title":"3 ülés jár 1000 lóerő mellé a legújabb biturbó V8-as hiperautóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44e794e6-0213-4e06-8636-badce89a3b44","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A külügyet kihagyták a szervezésből, és a szaúdiakat is arra kérték, ne közöljenek semmit a 2022-es miniszterelnöki útról.","shortLead":"A külügyet kihagyták a szervezésből, és a szaúdiakat is arra kérték, ne közöljenek semmit a 2022-es miniszterelnöki...","id":"20250527_Titkos-szaud-arabiai-targyalason-jart-Orban-Viktor-evekig-sikerult-leplezni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44e794e6-0213-4e06-8636-badce89a3b44.jpg","index":0,"item":"c10b8006-ab57-4091-89a8-41f64d13c10b","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_Titkos-szaud-arabiai-targyalason-jart-Orban-Viktor-evekig-sikerult-leplezni","timestamp":"2025. május. 27. 07:31","title":"Titkos szaúd-arábiai tárgyaláson járt Orbán Viktor, mostanáig sikerült leplezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"325c9c5b-183b-4ac8-8585-ea70ab7099b4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A már beütemezett interjúkat még megtarthatják, újakat azonban már nem szervezhetnek.","shortLead":"A már beütemezett interjúkat még megtarthatják, újakat azonban már nem szervezhetnek.","id":"20250528_donald-trump-usa-vizum-egyetem-diak-kozossegi-media-kulfoldi-hallgatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/325c9c5b-183b-4ac8-8585-ea70ab7099b4.jpg","index":0,"item":"26fad683-e617-4383-8c01-4027dd759661","keywords":null,"link":"/vilag/20250528_donald-trump-usa-vizum-egyetem-diak-kozossegi-media-kulfoldi-hallgatok","timestamp":"2025. május. 28. 09:04","title":"Felfüggeszti a külföldi diákok vízumkérelmeinek elbírálását a Trump-kormány, szigorúbban fogják ellenőrizni a közösségi médiás tevékenységet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.
Nagyot változott az új Citroen C4, pedig az előd sem volt rossz autó. Az új C4 kívülről a C3-as vonásait viszi tovább nagyban, belső terét pedig a C5-ösben megismert igényes megoldások uralják. Közvetlen – a márka által felsorolt - konkurensei közül (Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, VW Golf, Renault Mégane) csak a Mégane olcsóbb, az 1,4 literes benzines alapára 3,959 millió forint, a legolcsóbb dízel (HDi 90 Collection) 4,669 millió forint. Ha nagyon keresünk még a piacon, találunk Fiat Bravót 3,99 millióért (autócserében 3,49 millió Ft), Hyundai i30-ast akciósan 3,449 millió forintért, vagy fapados Kia c’eed-et 2,99 millióért. Jó klíma, rádió, ködlámpa és egyebek nélkül. Ez utóbbiakhoz mérve az új C4 prémium autó.
Dízelmotorral tettem próbára Budapest-Etyek távon, majd a Hellboy 2 (Pokolfajzat: az aranyhadsereg) három éve árválkodó, New York-i utcarészletet ábrázoló díszletei között az autót. A mikrohibridként aposztrofált e-HDi rendszer 8 kilométer/órás sebesség alatt leállítja a motort, hogy a fékpedál elengedését követően aztán észrevétlenül újrainduljon (az e-booster rendszer 0,4 másodperc alatt indítja újra az erőforrást). Számlálóval mérhetjük a dugóban zölden eltöltött időt, az autó károsanyag-kibocsátása átlagban, papíron 109 gramm/kilométer, később érkezik a 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátást garantáló, legújabb generációs start-stop rendszerrel felszerelt e-HDi mikrohibrid. A jelenlegi technológia egy megfordítható üzemmódú generátort egy dízelmotorral kombinál. A legfontosabb kényelmi (légkondicionáló, rádió…) és rásegítő funkciók (kormány, ESP…) a motor leállításakor is működnek. Nem alapáras, 250 ezer forintért juthatunk hozzá, a csomagban kapjuk hozzá a robotizált váltót is. Aki azt nem szereti, marad a hagyományos dízel- vagy benzinmotoroknál.
bcs
Az új Citroën C4-et gazdaságos üzemeltetésű, környezetbarát Euro 5-ös motorok hajtják: 4 HDi motor (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP és HDi 150 FAP), valamint 3 benzinmotor (VTi 95, VTi 120 és THP 155). A THP 155 és az e-HDi 110 FAP motorokhoz elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A HDi 110 FAP és a HDi 150 FAP motorok pedig hatfokozatú kézi sebességváltóval vannak felszerelve. Végezetül a VTi 120 motor kínálatában egy ötfokozatú kézi és egy négyfokozatú automatikus sebességváltó szerepel. A C4 szén-dioxid-kibocsátása vegyes ciklusban mindegyik dízelmotor esetében 130 g/km alatt van, a benzinmotorok esetében pedig 140 és 162 g/km között mozog.
Ülései komfortosak, elsősorban az első ülések elektromosan állítható deréktámasza és a beépített masszázsfunkció révén, amely Magyarországon az Exclusive felszereltségi szinten választható. Ha valaki sávelhagyásra figyelmeztető rendszert kér, akkor a masszázsból kaphat alacsonyabb szinteken is, igaz, ahhoz szabálytalanul kell átlépni a felezővonalat. A Citroen kompaktjában az egyéni igényekhez igazodó belső kivitel is fontos szerephez jut: a műszerfal-világítás színei, a polifonikus visszajelző hangok (az index kapcsoló haangja diszkósítható) és az légkondicionáló automata funkciójának intenzitása mind teljesen személyre szabhatóak. A mobiltelefon, fényképezőgép vagy laptop töltésére is alkalmas 230 voltos csatlakozó, a sok tárolóhely, a sík felületekkel határolt, ezért nagyon hatékonyan pakolható, tágas, 380 (de pótkerékkel nélkül 408) literes csomagtér erősítik versenypozícióját a kompaktok népes piacán.
Az elektronikusan vezérelt kézi sebességváltóval szerelt változatokon (az autó váltáskor bólogató mozgását változatlanul nem szoktam meg) rendelkezésre álló magas középkonzol egyedi újításnak számít a kompakt limuzinok piacán. A konzolt díszítő váltókar és az elektromos rögzítőfék elhelyezése teljesen megváltoztatja az autó térkialakítását: szép és elegáns a belső.
bcs
Vezetése halk és finom, a kormányzás túl indirekt, kiölték belőle a sportosság zsigerét is. Az új Citroën C4 elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval rendelkező újfajta futóművel rendelkezik – ezt a hátsó üléseken utazók érezték is, de nem rajongtak érte -, és elektromosan hajtott szivattyúval működő hidraulikus szervokormánnyal szerelték fel. A motor teljesítményéhez és nyomatékához igazodnak a kerékfelfüggesztés különböző beállításai, nevezetesen a rugók és a stabilizátorrudak merevségének beállításai, valamint a Michelin gumiabroncsokhoz kapcsolódó új lengéscsillapító programok.
A sofőr munkáját olyan vezetést segítő technológiák erősítik, mint az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékezés-rásegítő és az ESP-hez kapcsolódó intelligens kipörgésgátló rendszer (ITC). A C4 minden változatában szériafelszereltség az ESP és a hat légzsák. A modell ötcsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén.
Néhány komoly fejlesztést is beépítenek annak, aki megfizeti. Az ultrahangos holttér-figyelő rendszere egyszerűen működik: a visszapillantó tükör sarkában lévő narancssárga dióda figyelmezteti a vezetőt, ha egy gépjármű van az autó holtterében. Az első és hátsó lökhárítókba beépített 4 érzékelőből álló rendszer 12 és 140 km/h közötti sebességnél működik. Elöl a külső visszapillantó tükör által behatárolt, a hátsó lökhárító mögött kb. 5 méteres, a gépkocsi mellett pedig mintegy 3,5 méteres területet figyel. A tempomat programozható: a vezető akár 5 sebességértéket is rögzíthet a rendszer memóriájában, így az út során a sebességkorlátozás változásakor könnyen megtalálhatja a beállításokat.
Az első ködfényszórók bevilágítanak a kanyarba, ez új a Citroën típuskínálatában. A fényszórók kiegészítő fénysugárral világítják be a kanyar belső ívét, ezáltal jobb látási viszonyokat és nagyobb biztonságot garantálnak a kanyarokban és a kereszteződésekben. A ködfényszórók kétféleképpen lépnek működésbe: az irányjelző lámpa bekapcsolásakor, illetve ha a kormányállás szöge eléri a 60°-ot. Akár 75°-os szögben is be tudják világítani a gépkocsi bal vagy jobb oldalát;
A Franciaországban készülő (Mulhouse) Citroën C4 gyártásánál olyan új technológiákat használnak, mint például a lemezek lézerhegesztéssel történő összeállítása, amit a PSA Peugeot Citroën csoporton belül először alkalmaznak. Ennek a gyártási újításnak köszönhetően az új C4-nél egyáltalán nem látszanak a tetőnél lévő illesztések.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.