A fejleményről az Automotive News című szaklap számolt be, amely tudni véli, hogy az olasz ipari minisztérium számos vevőjelölttel tárgyal a csődbe jutott gyártóról és az érdeklődők között van a BMW is. Noha a bajorok nemrégiben cáfolták a pletykát, az online újság szerint előrehaladottnak lehet tekinteni a tárgyalásokat.
Mint ismeretes, az 1959-ben, Modenában az argentin autóversenyző, Alejandro de Tomaso által életre hívott márka fénykorában Ferrari- és Lamborghini verő modelleket produkált, de hosszas küszködés után 2004-ben felszámolták.

De Tomaso Pantera
De Tomaso
A márkát a Fiat korábbi marketing igazgatója, Gian Mario Rossignolo 2009-ben támasztotta fel, de a próbálkozás kudarcba fulladt: ugyan a tavalyi Genfi Autószalonon bemutattak egy új modellt az ötajtós Deauville formájában, Rossignolót és néhány társát idén nyáron letartóztatták. A vád ellenük közpénzek nem megfelelő felhasználása volt.
A Deauville terveit és jogait egy kínai cégnek adták el a csőd előtt, azt tervezve, hogy a bevételekből finanszírozhatják az új Panterát, a gyártó legsikeresebb múltbeli típusának modernizált változatát.
Mint arra az Automotive News rámutat: ha a BMW lesz az, ha nem, az olasz ipari minisztérium reméli, hogy októberre megtalálják a De Tomaso új gazdáját.