szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A konnektorról is tölthető i8 összteljesítménye 361 lóerő, köszönhetően a háromhengeres benzinmotornak és az elektromotornak.

A BMW nemrég rántotta le a leplet az első elektromos meghajtású modelljéről, ami az i3 nevet viseli és a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be nagyközönség előtt (ahol bárki kipróbálhatja), de a bajorok standján lesz egy modell, ami valószínűleg még inkább vonzza majd a tekinteteket. Ez pedig nem más, mint az i8 plug-in hibrid, vagyis konnektorról is tölthető szupersportautó szériaváltozata, amit eddig csak álcázva láthattunk, de a németek már most közzétették róla a legfontosabb információkat.

BMW
BMW

Az i8 elsődleges célja, hogy vérbeli sportautós menetdinamikát biztosítson környezetbarát technológiával párosítva. Ennek érdekében megkapta a bajorok új fejlesztésű 1.5 literes, háromhengeres, duplaturbós benzinmotorját, melynek teljesítménye 231 lóerő és a hátsó kerekeket hajtja, valamint hatsebességes automataváltóval van párosítva. Az első kerekeket viszont egy 131 lóerős, elektromos motor hozza mozgásba, integrált kétfokozatú automataváltó segítségével. A rendszer összteljesítménye 361 lóerő és 570 Nm, ami 4,5 másodperces 0-100-as állórajtot és 250 km/órás végsebességet tesz lehetővé, utóbbit elektronikusan limitálva.

A lítium-ion akkucsomag menet közben is töltődik, de plug-in hibridként az otthoni hálózatról is tölthető, és tisztán elektromos üzemmódban akár 35 kilométer is megtehető vele. Az akkumulátorok egyébként középen, a padló alatt foglalnak helyet, ezért az autó súlyeloszlását sikerült 50:50 arányban elosztani az első/hátsó tengelyek között. Nem csak erre, de a tömeg alacsonyan tartására is nagyon ügyeltek a bajor mérnökök, ezért az úgynevezett LifeDrive-architektúra jegyében az utascella szénszál-erősítésű műanyagból készül, a váz nagy része pedig alumíniumból. Nem csak ez, de az ajtók szerkezete is szénszál-erősítésű műanyag tartóvázból és alumínium külső borításból épül fel, amely így fele annyit nyom, mint egy hagyományos társa.

BMW
BMW

Az i8 az említett high-tech anyagok használatának köszönhetően nem csak merev, de könnyű is, mivel a tömege másfél tonna alatt marad, ami azt jelenti, hogy csak 50 kilogrammal nehezebb egy hasonló teljesítményt nyújtó Porsche 911 Carrera 4S-nél. Az átlagfogyasztása viszont még a legtakarékosabb városi kisautókénál is alacsonyabb, hiszen a 361 lóerős összteljesítmény ellenére 2,5 liter alatti fogyasztást mértek vele a gyári szakemberei, a széndioxid-kibocsátása pedig 59 g/km körül alakul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!