szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A konnektorról is tölthető i8 összteljesítménye 361 lóerő, köszönhetően a háromhengeres benzinmotornak és az elektromotornak.

A BMW nemrég rántotta le a leplet az első elektromos meghajtású modelljéről, ami az i3 nevet viseli és a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be nagyközönség előtt (ahol bárki kipróbálhatja), de a bajorok standján lesz egy modell, ami valószínűleg még inkább vonzza majd a tekinteteket. Ez pedig nem más, mint az i8 plug-in hibrid, vagyis konnektorról is tölthető szupersportautó szériaváltozata, amit eddig csak álcázva láthattunk, de a németek már most közzétették róla a legfontosabb információkat.

©
©

Az i8 elsődleges célja, hogy vérbeli sportautós menetdinamikát biztosítson környezetbarát technológiával párosítva. Ennek érdekében megkapta a bajorok új fejlesztésű 1.5 literes, háromhengeres, duplaturbós benzinmotorját, melynek teljesítménye 231 lóerő és a hátsó kerekeket hajtja, valamint hatsebességes automataváltóval van párosítva. Az első kerekeket viszont egy 131 lóerős, elektromos motor hozza mozgásba, integrált kétfokozatú automataváltó segítségével. A rendszer összteljesítménye 361 lóerő és 570 Nm, ami 4,5 másodperces 0-100-as állórajtot és 250 km/órás végsebességet tesz lehetővé, utóbbit elektronikusan limitálva.

A lítium-ion akkucsomag menet közben is töltődik, de plug-in hibridként az otthoni hálózatról is tölthető, és tisztán elektromos üzemmódban akár 35 kilométer is megtehető vele. Az akkumulátorok egyébként középen, a padló alatt foglalnak helyet, ezért az autó súlyeloszlását sikerült 50:50 arányban elosztani az első/hátsó tengelyek között. Nem csak erre, de a tömeg alacsonyan tartására is nagyon ügyeltek a bajor mérnökök, ezért az úgynevezett LifeDrive-architektúra jegyében az utascella szénszál-erősítésű műanyagból készül, a váz nagy része pedig alumíniumból. Nem csak ez, de az ajtók szerkezete is szénszál-erősítésű műanyag tartóvázból és alumínium külső borításból épül fel, amely így fele annyit nyom, mint egy hagyományos társa.

©
©

Az i8 az említett high-tech anyagok használatának köszönhetően nem csak merev, de könnyű is, mivel a tömege másfél tonna alatt marad, ami azt jelenti, hogy csak 50 kilogrammal nehezebb egy hasonló teljesítményt nyújtó Porsche 911 Carrera 4S-nél. Az átlagfogyasztása viszont még a legtakarékosabb városi kisautókénál is alacsonyabb, hiszen a 361 lóerős összteljesítmény ellenére 2,5 liter alatti fogyasztást mértek vele a gyári szakemberei, a széndioxid-kibocsátása pedig 59 g/km körül alakul.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!