szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első öt évben rendkívül nehéz volt az Africa Eco Race és René Metge versenyigazgató valószínűleg ezúttal is komoly próbatétel elé állítja a mezőnyt - véli a rutinos navigátor, Czeglédi Péter, aki a Qualisport kamionos csapatának tagjaként ötödször vág neki a klasszikus Dakar-útvonalon megrendezésre kerülő sivatagi tereprali-maratonnak.

Mint a csapat sajtóközleményéből kiderül, a december 29-én, a dél-franciaországi Saint-Cyprienből rajtoló futam útvonalát már nyilvánosságra hozták a szervezők: a versenyzőkre összesen 5580 kilométer vár, amelyből a 11 szelektív szakasz 3000 kilométert tesz ki a Marokkón és Mauritánián át Szenegálig, a Dakar közelében található mitikus Rózsaszín-tóig tartó, január 11-én lezáruló megmérettetésen.

Czeglédi Péter a Qualisport kamionos csapatának tagjaként a 2008-as kezdetek óta résztvevője az Africa Eco Race-nek. A korábban négy Dakar-ralin is indult rutinos navigátor jól ismeri a térséget, ahol a legendás útvonal kanyarog, és határozott elképzelése van arról is, hogy mire lehet számítani a hatodik alkalommal megrendezésre kerülő versenyen.

Magyar Scania a Szaharában
Qualisport

„Az első öt Africa Eco Race közül négy alkalommal ott voltunk a mezőnyben és azt tapasztaltuk, hogy a verseny évről évre nehezebb” – mondta a navigátor, aki Kovács Miklós pilótával és Ács László főszerelővel együtt alkotja a Scania versenykamion személyzetét. „René Metge versenyigazgató, az útvonal felelőse híres arról, hogy szereti megdolgoztatni a mezőnyt. Azt ígérte, hogy a tendencia ezúttal is folytatódik, így biztos vagyok benne, hogy senkinek nem lesz könnyű dolga. Az útvonalról közreadott grafikát nézve az volt az első gondolatom, hogy a dűnés szakaszok aránya még a korábbiaknál is jóval nagyobb lesz, ráadásul René nem spórolt a napi szakaszok hosszával sem.”

2010-ben a Qualisport a kamionos kategória győzteseként zárta az Africa Eco Race-t, s bár a kalocsai csapat a viadal történetének egyik legkomolyabb múltú alakulata, a navigátor szerint elbizakodottságnak helye nincs. „A táv az embert és a gépet is elképesztő próba elé állítja, így mindennél fontosabb a megfelelő felkészülés. Idén januárban voltak kisebb gondjaink amiatt, hogy a tavaly elkészült új Scaniával először versenyeztünk afrikai terepen, de bízunk benne, hogy az akkori tapasztalatokat sikerült megfelelően hasznosítanunk. Természetesen már nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a verseny, amelynek hangulata egyetlen másik futamhoz sem hasonlítható. A szakaszokon mindig kőkemény csata zajlik, de mivel a mezőny olyan, mint egy nagy család, egy-egy fárasztó nap végén jókedvűen beszéljük meg a történéseket.”

Qualisport
Qualisport

Míg a kamionosok rutinos tagjai az Africa Eco Race mezőnyének, addig idén először egy másik magyar alakulat, Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége is részt vesz a futamon: a páros most először választotta a Dakar-rali helyett a klasszikus afrikai útvonalon kanyargó, 2008-ban életre hívott összecsapást.

A Qualisport versenykamionos trióját egyébként a kommüniké szerint négyfős asszisztencia-stáb segíti a sivatagi megmérettetésen: a szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Májer Krisztián, Kovács Tibor, valamint a csapatmenedzser, Mészáros Sándor a Scania megfelelő műszaki kiszolgálásáról, a zavartalan versenyzésről igyekeznek majd gondoskodni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!