Néhány nappal a halála előtt hagyta minden vagyonát a szomszédjára egy budapesti nő, a bíróság szerint nem történt csalás
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az első öt évben rendkívül nehéz volt az Africa Eco Race és René Metge versenyigazgató valószínűleg ezúttal is komoly próbatétel elé állítja a mezőnyt - véli a rutinos navigátor, Czeglédi Péter, aki a Qualisport kamionos csapatának tagjaként ötödször vág neki a klasszikus Dakar-útvonalon megrendezésre kerülő sivatagi tereprali-maratonnak.
Mint a csapat sajtóközleményéből kiderül, a december 29-én, a dél-franciaországi Saint-Cyprienből rajtoló futam útvonalát már nyilvánosságra hozták a szervezők: a versenyzőkre összesen 5580 kilométer vár, amelyből a 11 szelektív szakasz 3000 kilométert tesz ki a Marokkón és Mauritánián át Szenegálig, a Dakar közelében található mitikus Rózsaszín-tóig tartó, január 11-én lezáruló megmérettetésen.
Czeglédi Péter a Qualisport kamionos csapatának tagjaként a 2008-as kezdetek óta résztvevője az Africa Eco Race-nek. A korábban négy Dakar-ralin is indult rutinos navigátor jól ismeri a térséget, ahol a legendás útvonal kanyarog, és határozott elképzelése van arról is, hogy mire lehet számítani a hatodik alkalommal megrendezésre kerülő versenyen.
„Az első öt Africa Eco Race közül négy alkalommal ott voltunk a mezőnyben és azt tapasztaltuk, hogy a verseny évről évre nehezebb” – mondta a navigátor, aki Kovács Miklós pilótával és Ács László főszerelővel együtt alkotja a Scania versenykamion személyzetét. „René Metge versenyigazgató, az útvonal felelőse híres arról, hogy szereti megdolgoztatni a mezőnyt. Azt ígérte, hogy a tendencia ezúttal is folytatódik, így biztos vagyok benne, hogy senkinek nem lesz könnyű dolga. Az útvonalról közreadott grafikát nézve az volt az első gondolatom, hogy a dűnés szakaszok aránya még a korábbiaknál is jóval nagyobb lesz, ráadásul René nem spórolt a napi szakaszok hosszával sem.”
2010-ben a Qualisport a kamionos kategória győzteseként zárta az Africa Eco Race-t, s bár a kalocsai csapat a viadal történetének egyik legkomolyabb múltú alakulata, a navigátor szerint elbizakodottságnak helye nincs. „A táv az embert és a gépet is elképesztő próba elé állítja, így mindennél fontosabb a megfelelő felkészülés. Idén januárban voltak kisebb gondjaink amiatt, hogy a tavaly elkészült új Scaniával először versenyeztünk afrikai terepen, de bízunk benne, hogy az akkori tapasztalatokat sikerült megfelelően hasznosítanunk. Természetesen már nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a verseny, amelynek hangulata egyetlen másik futamhoz sem hasonlítható. A szakaszokon mindig kőkemény csata zajlik, de mivel a mezőny olyan, mint egy nagy család, egy-egy fárasztó nap végén jókedvűen beszéljük meg a történéseket.”
Míg a kamionosok rutinos tagjai az Africa Eco Race mezőnyének, addig idén először egy másik magyar alakulat, Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége is részt vesz a futamon: a páros most először választotta a Dakar-rali helyett a klasszikus afrikai útvonalon kanyargó, 2008-ban életre hívott összecsapást.
A Qualisport versenykamionos trióját egyébként a kommüniké szerint négyfős asszisztencia-stáb segíti a sivatagi megmérettetésen: a szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Májer Krisztián, Kovács Tibor, valamint a csapatmenedzser, Mészáros Sándor a Scania megfelelő műszaki kiszolgálásáról, a zavartalan versenyzésről igyekeznek majd gondoskodni.
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Vasárnap este történt a tragédia.