szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hivatalossá vált, ami eddig is biztos volt: a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) végeztek a számítgatásokkal, így immáron jogerős, hogy a hungaroringi hétvégétől kezdve életbe lépő büntetősúly-rendszernek köszönhetően a Citroen C-Elysée-k lesznek a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyében a legnehezebbek.

Mint ismeretes, a vb-mezőnyben idén debütált francia márka elsöprő fölényt produkált az évad első két fordulójában: a bajnokság első három helyét elfoglaló José Maria Lopez, Sebastien Loeb és Yvan Muller trió ennek köszönheti a súlyfelesleget. Egészen pontosan ez azt jelenti, hogy míg a többiek, a Hondák – köztük Michelisz Norbi Civic WTCC-jével -, valamint a Lada Granták és a Chevrolet Cruze-ok az 1100 kilogrammos minimumsúllyal hajthatnak pályára, addig a Citroennél nem vehetik ki a kocsikból a 60 kilogrammnyi ballasztot.

Citroen C-Elysée WTCC
FIA WTCC

Az előírások szerint a pluszsúlyokat mindig az előző három futam – kivétel a Hungaroring, jelen esetben az első két forduló adatait használják – időeredményei alapján kalkulálják. Minden típus esetében a két legjobban teljesítő pilóta két legjobb kvalifikációs és versenyen futott csúcsidejét veszik alapul, ezt átlagolják, és a típusok közötti eltérés alapján állapítják meg a pluszsúlyok mértékét. 

Noha a Cruze-ok hivatalosan nem gyári versenygépek, a korábban a Chevrolet gyári programját működtető RML műhelyéből kigördült autók közelebb vannak a Citroenekhez, mint a gyári Hondák: az átlagos hátrányuk 1,6 másodperc, míg a japánok Civic-jei esetében ugyanez az érték 1,8 másodperc. Nem meglepő módon a küzdelmes idénykezdetet produkáló, ám ennek ellenére a Paul Ricard versenypályán mégis eredményesen szereplő Lada Granták a leglassabbak, hátrányuk az FIA kalkulációja szerint 3,1 másodperc a Citroen csúcsragadozóihoz képest.

FIA WTCC
Zengő Motorsport

Mivel az idén bevezetett TC1-es szabályrendszer szerint a versenyautók minimum súlya 1100 kilogramm, a Hondák, a Ladák és a Cruze-ok ezzel a súllyal szállhatnak harcba a mogyoródi katlanban. Mint arról Alessandro Mariani, a Honda csapatfőnöke a hvg.hu-nak beszámolt, egyebek mellett ez az egyik tényező, amely miatt a két gyári és privát Civic-et felvonultató Honda-kontingens bizakodva tekint a hungaroringi hétvége elé.

„Fejlesztések tekintetében valóban hátrányban vagyunk a Citroenhez képest, de jómagam optimista vagyok, figyelembe véve a magyar pálya karakterisztikáját, az ottani tapasztalatainkat, valamint azt, hogy ettől a fordulótól kezdve életbe lépnek a büntetősúlyok” – mondta a szakvezető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!