Egymás ellen az ős-BMW M3 és a legújabb változat – videó
Az E30-as DTM versenyautó pokolian gyors a versenypályán, de az új turbós hathengeres M4 majdnem olyan jó időt fut, mint a legendás előd.
hvg.hu
Minden BMW-rajongó szívében bérelt helye van az első, E30-as kódjelű M3-nak, hiszen ez volt az a típus, amely elindította világhódító útjára a bajorok sportkupéját, és ami azóta is etalonnak számít. Huszonkét évvel az után, hogy az első M3 bemutatkozott, immáron az ötödik generációnál tart a sorozat, amely a gyáriak szerint minden szempontból hű maradt azokhoz az értékekhez, amiért ez első generációt annyira imádják.
Ugyan a kupé változat neve mostantól M4, viszont a szellemiségét tekintve egy vérbeli M3, amit az alábbi videó is remekül érzékeltet. A német Sport Auto újságírója a legendás Hockenheim versenypályán futott egy-egy mért kört az 1992-es DTM versenyautóval és a vadiúj M4-gyel, melynek eredménye több szempontból is érdekes.
A két köridő között mindössze négy másodperc az eltérés az E30 javára, ami igazán csekély ahhoz képest, hogy egy kihegyezett versenygépről és egy fél tonnával nehezebb luxuskupéról van szó; igaz, utóbbi 431 lóerős hathengeres biturbó motorja valamelyest erősebb, mint a korabeli DTM autó 2.5-ös négyhengerese.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.