szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sebastien Loeb, a kilenc ralis vb-cím után a Túraautó-vb-n (WTCC) pályaversenyzőnek álló francia klasszis az előzetes elemzéseknek megfelelően az évad végére lemorzsolódott a két Citroen-márkatárshoz, José Maria Lopezhez és Yvan Mullerhez képest. A pilóta nem is titkolja, hogy ez a szezon elsősorban az átálláshoz szükséges tapasztalatok begyűjtéséről szól számára.

Loeb mindjárt a Marrakesh utcáin tartott évadnyitón komoly meglepetést okozott azzal, hogy a második futamon begyűjtötte az első futamgyőzelmét, jóllehet, nem kellett szakmabelinek lenni ahhoz, hogy nyilvánvaló legyen: a kiugró eredmény elsősorban annak volt betudható, hogy a büdzsének, valamint a tesztkilométerek ezreinek köszönhetően a Citroen irreálisan nagy fölénnyel érkezett a vb-mezőnybe.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

Sokan már akkor borítékolták, hogy az exralis az évad hátralevő részében lemorzsolódik majd Lopezhez és Mullerhez képest, az eredmények és a ponttáblázat pedig azt tükrözik, hogy igazuk lett. Az argentin nagy valószínűség szerint az idény utolsó előtti, a hétvégén, Suzukában tartandó fordulójában begyűjti a vb-cím bebiztosításához szükséges 17 pontot: Muller hátránya 93 egységnyire, a 3. pozíciót birtokló Loebé pedig már 133 pontnyira rúg. A francia a napokban kijelentette: tudja, hogy mely területen kell a legtöbbet fejlődnie a továbblépéshez.

„Ez az év elsősorban arra nagyon jó, hogy egy csomó mindent helyre tegyek magamban, amitől jövőre jobb lehetek. Spa óta mondom, hogy főleg a mezőnyben autózásban kell javulnom” – mondta a Citroen suzukai beharangozójában a gall, aki vb-címek tekintetében csúcstartónak számít az autósport történelmében.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

Azt, hogy Loeb számára még mindig problémás a mezőnyben autózás, Sanghajban mindenki láthatta, amikor a pilóta nekiütközött Mullernek és ezzel a márkatárs valószínűleg a címvédés utolsó halovány esélyének is búcsút inthetett: „Sajnos ezt elég konkrétan megtapasztaltam Sanghajban, de nincs mese, az ilyesmit csak verseny közben lehet megtanulni” – tette hozzá a problémásnak vélt területtel kapcsolatban a 40 esztendős versenyző.

Loeb egyébként márkatársaival és a riválisokkal együtt örvendezik annak, hogy újra Japánban versenyezhet, ráadásul a nagy rivális Honda otthonának számító Suzukában ezúttal nem a rövid, hanem a Forma-1-es mezőny által is használt hosszabb nyomvonalon mehet a küzdelem. „Nagyon örülök, hogy újra Japánban versenyezhetek, leghűségesebb szurkolóim közül ugyanis jó néhányan idevalósiak, és biztos vagyok benne, hogy ott lesznek velünk Suzukában!”

Loeb a marrakeshi második futamon aratott győzelem után még egyszer diadalmaskodott, a szlovákiai első menetben sikerült megszereznie az elsőséget. Dobogón legutóbb Pekingben állt, amikor a 3, helyen fejezte be a második futamot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!