Az alábbi videó elvileg azt bizonyítaná, hogy nem túl biztató egy olyan autó vezetni, amely négy emberrel és nagyjából 30 kilométerórás sebességnél, egy kicsit tempósabban érkezve egy kereszteződéshez, biztos, hogy nem a talpán fog befordulni.
A híres jávorszarvas-teszt óta – amelyen emlékezetesen elhasalt a Mercedes-Benz A-osztályának első generációja 1997-ben – sokkal nagyobb figyelem kíséri a kikerüléses manőverek tesztjeit. Ezeket elvileg 60-80 km/h-s sebességtartományban hajtják végre. Az Európában forgalomba helyezett autókra ugyan más biztonsági előírások vonatkoznak, - lásd. ESP, ABS kötelező nálunk - mint például Indiában, vagy Kínában, sokszor emiatt sem kerülnek nálunk forgalmazásba ezek a gyártmányok.
A Tata kisautója a Nano megborításával azonban most úgy tűnik, hogy lejáratni akarták az autót. A videó, eredetileg a német magazin, a Focus oldalán tűnt fel, de onnan törölték. Viszont későn, mert mint ilyenkor történni szokott, sok oldal átvette. A kétségek viszont maradtak. Egy olyan autó, amelyet hat éve bemutattak sosem produkált még hasonló esetet, amelynek kapcsán a borulékonysága kiderült volna? A videó a semmiből jött, minden kommentár nélkül, ki, miért és hol készítette? Ugyanakkor maradt az is kétségként, hogy videón csak felborul a kisautó, mint egy egyensúlyát vesztett bogár. És sajnos az is, hogy a Nano, a Global NCAP biztonsági tesztjén a frissített modellel is, nulla csillagos töréstesztet produkált. Mindenesetre az interneten felbukkanó bármilyen videókat, érdemes nem bizonyítékként kezelni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |