szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vannak a kicsit többet, a csúnyán sokkal többet fogyasztó és a vártnál takarékosabb autómárkák. Így lehet talán összegezni azt az adatsort, amelyet egy német magazin tett közzé saját fogyasztási mérései alapján.

A nemrégiben kirobbant bortányok sorozata nyomán, talán már nem kérdés, mennyire nonszensz a jelenlegi európai fogyasztásmérési teszt (NEDC). A bürokraták el is fogadták az úgynevezett valós mérési ciklus bevezetését, amely viszont csak két év múlva lesz hatályos, ugyanakkor elég engedékeny a jelenlegi kibocsátási normákhoz képest.

Amíg az új rendszer adatai hivatalosak lesznek, sokan elkezdtek saját méréseket végezni. Többek közt, az egyik legnagyobb autós magazin a német Auto Motor und Sport. Egy brit szervezet, az Emission Analytics hordozható mérőműszerével teszteltek le 600 féle jelenleg kapható autót. Szemben a mostani NEDC-tesztel, ők forgalomban, autópályán, városban, dugóben és akár hideg motornál is mérték az emissziós értékeket.

Az egyenként 275 kilométeres, az újság által felállított szabványos tesztkör után közzétették felgyűlt adataikat. Ennek eredményeképpen kiderült, mely márkák úgymond „őszintébbek” és melyek azok, amelyek hivatalosan kiadott fogyasztási adatai köszönő viszonyban sincsenek a gyakorlati élettel. Az eredmények alapján öt olyan márkát találtak amelyek átlagban kevesebbet fogyasztanak mint „kéne” nekik:

1. Jaguar (-11.4%)

2. Subaru (-6.0%)

3. Infiniti (-5.2%)

4. Porsche (-4.8%)

5. Land Rover (-3.4%)

Nyilván feltűnhet mindenkinek, hogy ezek a márkák egytől-egyig nagy teljesítményű autóikról híresek. Vélhetően a magyarázat is éppen az a valóságközelibb adatokra, hogy a tényleges fogyasztás sokkal kevésbé számít fontos pontnak eladásukkor. Szemben egy háromhengeres motorral, amelyet éppen azzal próbálnak meg eladni, hogy keveset fogyaszt, de egész jól megy. A következmény pedig úgy látszik az, hogy még átlagos vezetési stílus mellett is teljesíthetetlen velük a valóságidegen NEDC-tesztre beállított hivatalos fogyasztási adatukat reprodukálni.

Ennek nyomán nem meglepő, hogy a lista végén tömegmodellek gyártóit találták, jelentős pluszfogyasztást mutatva.

Peugeot (+ 14.4%),

Renault (+ 14.3%),

Fiat (+ 12.8%).

Nevezhetjük korrektnek is akár azt, a harmadik féle csoportot, akiknél kismértékű, 7 százaléknál nem nagyobb eltérések mutatkoztak. Ilyenek a Mazda (+2.8 %), Nissan (+4.5 %), Hyundai (+5.3 %), Jeep (+5.4 %), Skoda (+5.7 %), Audi (+6.3 %), Mercedes (+6.6 %), BMW és Kia (+6.8 %) valamint a Seat (+7.1 %).

Ha ez hasznos volt, hasonlókért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Jobban van Böjte Csaba

Jobban van Böjte Csaba

15 éve kancellár Angela Merkel, 15 éve öltözködik ugyanúgy

15 éve kancellár Angela Merkel, 15 éve öltözködik ugyanúgy

Visszahívott a Nébih egy csokit, mert tejet tartalmaz

Visszahívott a Nébih egy csokit, mert tejet tartalmaz