szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alig két hónapja mutatták be a bajorok versenypályán is használható kupéjukat, és akkor tettek egy megjegyzést, hogy akár 7.28-as időre is képes lenne a gép a Zöld Pokolban. Vélhetően már sejtettek valamit.

Decemberben határozta el a márka, hogy közzéteszi a teljes fedélzeti kamerás videót az M4 GTS köréről. A Nürburgring-Nordschleifén a kocsi 7 perc 27,88 másodperces időt futott, amellyel jelenleg a pályán elért időket tekintve a Top40 tagja.

Hogy mindezt mennyire nem kell lebecsülni, hasonló idővel rendelkezik a Lamborghini Murcielago, a Mercedes-Benz SLR McLaren, a Lexus LF-A, a Koenigsegg CCX, illetve a Ferrari 458 Italia. Az eredmény egyébként a valaha volt leggyorsabb sorozatgyártású BMW-jévé is avatja a 700 példányban elkészülő M4 GTS-t.

Csak emlékeztetőül, a M4 GTS motorházteteje alatt a BMW M3/M4 modellsorozat 3.0 literes, soros hathengeres erőforrása dolgozik, a turbós motor teljesítményét azonban ez esetben az innovatív vízbefecskendező rendszer sorozatgyártásra kész változata fokozza. Az újítás jelentős teljesítménytöbblethez juttatja a GTS szívét, ugyanis az alapmodell 431 lóereje helyett 500 lóerőt és 600 Nm csúcsnyomatékot présel ki magából. Az erőtöbbletnek köszönhetően álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, miközben végsebessége 305 km/óránál maximált.

A BMW M4 GTS külsején az újratervezett motorháztető, a tető és az állítható első koptató is szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Az állítható hátsó légterelő szárnyat is ebből a könnyű, mégis masszív anyagból formázták meg. A kipufogórendszer titán kipufogódobot kapott, amely 20 százalékos súlycsökkentést eredményezett.

BMW

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!