szerző:
hvg.hu

Az elektromos autók, az önvezető autók és a többi fejlesztés megjelenésével a KRESZ is át fog alakulni, új tételek kerülhetnek bele. Van, aki már azt is megálmodta, milyenek.

Az elmúlt közel egy évtized autóipari és technológiai változásai igazi forradalmat hozhatnak a közlekedés számára. Az elektromos autók megjelenésével a környezetszennyezést szoríthatjuk háttérbe, az önvezető autókkal az utazás lehet sokkal kényelmesebb, míg a különböző feladatokra kifejlesztett robotok az utak karbantartását kaphatják feladatul. Mindez azonban nemcsak a közlekedést, hanem a KRESZ-t is megváltoztathatja.

A szabályozásban új előírásokra és új táblákra lesz szükség. Persze önmagában egy új technológia megjelenése még nem indokolna ilyesmit, de a fejlesztések nagy mértékben befolyásolják majd a közlekedési kultúránkat, így ha nem akarunk káoszt, kénytelenek leszünk néhány módosítást eszközölni. A Carkeys már azt is megálmodta, milyenek lehetnek majd az új táblák.

Töltősáv

A következő néhány évben minden bizonnyal a vezeték nélküli töltés lesz az, ami a leginkább meghatározza az elektromos autók fejlődését. Mindez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül lesz szükség arra, hogy megálljunk "tankolni", azt akár menet közben is el lehet majd végezni. Ehhez elég egy megfelelően kialakított töltősávot alkalmazni, és ha már megépült, természetesen KRESZ-tábla is kell majd hozzá.

©
©

Önvezető autók sávja

Hasonlóan az elektromos autók töltősávjához, az önvezető autók számára is szükség lehet majd egy külön sávra az utakon. Addig egészen biztosan, míg a technológia ki nem forrja magát rendesen, és nem terjed el annyira, hogy egy sáv már túl kevés lesz az ilyen autók számára.

©

Vigyázz, robot!

Valószínűleg nem lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, a következő 10 évben már megjelenhetnek azok a robotok is, amelyek képesek lesznek önmaguktól is kijavítani egy-egy útburkolati hibát. Hogy ezek milyen formában öltenek majd testet, azt egyelőre még nem tudni, de ahogy minden rendes útfelújításnál, itt is szükség lesz egy figyelemfelhívó táblára. Arra persze kíváncsiak vagyunk, hogy mondjuk 4 robotmunkásból egyszerre hány fogja csak a lapátot támasztani.

©
©

Buszsáv másként

Hogy mennyire kamu, vagy mennyire valós a Kínában megálmodott (és megépített?) szuperbusz, azt egyelőre nem lehet tudni. Az viszont biztos, hogy a technológiáért már most több nagyváros is bejelentkezett. Márpedig ha a elterjed, KRESZ-tábla is kell majd neki.

©
©

Szupergyors vákuumvasút

Mind közül ez az a tábla, ami a leghamarabb jelenhet meg Magyarországon – feltéve, hogy tényleg megépül a Budapest–Bécs–Pozsony vonalon a szupergyors vákuumvasút. Sok eltérés nincs például a repteret jelző táblához képest, de a Hyperloop miatt szükség lesz az új piktogramra.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!