szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német gyártó ezúttal minden korábbinál nagyobb erőt szabadít rá kizárólag a hátsó kerekekre.

Nemrégiben a török F1-es pályán volt szerencsénk kipróbálni a Porsche lényegében összes modelljét, melyek közül az 580 lóerős 911 Turbo S adta elő a leginkább mellbevágó produkciót, a maga 2,8 másodperces 0-100-as sprintjével. Aki ennél a turbómotoros és négykerékhajtású modellnél könnyebb és kanyarokban gyorsabb 911-esre vágyik, annak ott a nemrégiben kijött nagyszárnyas 911 GT3, melynek szívómotoros 500 lóerős teljesítménye a hátsó kerekeket gyilkolja.

De mi lenne, ha ezt a két termékvonalat kombinálnánk egymással? Nos, most pontosan ezt teszi meg a Porsche, mely vállalat 2010 után idén ismét ki fog adni egy 911 GT2 RS modellt. Az autó ugyan még nincs teljesen kész, de a legnagyobb autós magazinok munkatársai a napokban már ki is próbálhatták.

Top Gear

Míg a brit lapokban minimum 650 lóerős teljesítményről tesznek említést, addig a németek arról írnak, hogy kereken 700 lóerőt állít elő a Turbo S-ből származó 3,8 literes duplaturbós erőforrás, melynek maximális nyomatéka 750 Nm. Összehasonlításképp, a hét éve kijött előd még "csak" 620 lóerős volt.

Top Gear

A vízhűtéses intercoolerrel és hétsebességes PDK automataváltóval szerelt újdonság négykerékhajtás nélkül is 2,9 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, a 0-100 sprint pedig kevesebb mint 9 másodperc alatt abszolválható a segítségével.

Top Gear

Az 1500 kilogrammnál könnyebb és 340 km/h végsebességű über-Porsche ára 260 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 80 millió forint. A mindössze 1000 példányban gyártandó 911 GT2 RS első példányait ősszel adják majd át, és már most megvan az összes gazdája.

Top Gear

 

Top Gear

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!