szerző:
hvg.hu

A hétvégi nagydíj után, még két napot ráhúz tesztelésre a Forma-1 mezőnye a Hungaroringen a nyári szünet előtt. Kicsit más a hangulat ilyenkor, kevésbé a show-é, mint inkább a munkáé a főszerep.

Tesztelni még sosem maradtak a Hungaroringen kollektíve a csapatok, eddig ezt a nyári pár napot Silverstone kapta meg. Most erre is sor került. Az őrületes hétvégi hajtás után idén a TAG Heuer, akik a Red Bull szponzorai, egyben a mostani szezon hivatalos motorjának a TAG Heuer RB13-nak névadói is, meghívta a hvg.hu-t, hogy betekintést kaphassunk az idei utolsó, szezonközi tesztről.

 A kedden és szerdán zajló gyakorlás egyébként nyilvános, bárki számára látogatható és a keddi nap alapján jónéhányan kíváncsiak is voltak a kevésbé látványos cirkuszra is.

Az sem mindegy, ki mivel érkezik. Két Aston Martin, de hát ugye Ricciardo már nincs is itt.
©
Vannak itt rendes emberek is, mint Daniil Kvyat. (De lehet, hogy valaki szemfüles csak lenyúlta a helyét.)
©
Nincs már akkora élet a motorhome-ok között. Ilyenkor munka van.
©
A legkeményebbek, a Kubica fan klub.
©
Valtteri nyomta a legkomolyabban, két teljes futatmot abszolvált, 155 körrel.
©
Max Verstappen, aki a teszt elejét lényegében kihagyta, technikai nehézségekre hivatkozva
©
Idősebb Max, aki persze Jos Verstappen, mindenhol feltűnik. Igazi nagy machinátornak tűnik.
©
Ő a jövő. A Red Bull harmadik számú pilótája a francia Pierre Gasly, tavalyi GP2-bajnok, aki most Japánban versenyez. De tesztelni ő fog szerdán.
©
Jake, Max Verstappen erőnléti mestere. Még a szurkolóknak is szolgált egy kis tanáccsal a nagy melegre. Egy csipetnyi sót reggel egy pohár vízbe, indulás előtt, hogy a sóháztartás jó legyen.
©
A jövő évi Pirelli gumik is ott lesznek a teszten.
©
Kint 37 fok, itt a melegítőpaplan alatt 73 fokon tartják a bevetésre váró abroncsokat.
©
Össztömeg 14,4 kilogramm, abronccsal együtt.
©
Pirelli-abroncskiállítás.
©
Igazság szerint sok az üresjáratnak tűnő pillanat, de olyankor a boxban folyik a munka, ahol nem lehet fotózni.
©
A Mercedes-AMG Petronasnál is keményen dolgoznak.
©
Sajnos csak replika az RB13-as kormányáról. Igaz, az eredeti 30 ezer euró lenne, de súlyra maximum 0,8 kilós lehet.
©
Ferrari pitwall.
©
Hungaroring, F1-tesztnap
©
A Hondánál az aerocsomagon nem múlik. Igaz, a mostani hétvége eredményével talán kiegyeznének az összes további idei futamon is.
©
Hungaroring, F1-tesztnap
©

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!