szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az autó már egyáltalán nem a vezetési élményről szól. Hanem az önvezetésről és a hangtalan suhanásról.

A Volkswagenek műszerfalát sok mindenért lehet szeretni, de izgalmasnak egyik sem igazán nevezhető. A mostani Genfi Autószalonon leleplezett VW I.D. Vizzion műszerfala viszont minden eddiginél unalmasabbra és rendkívül egyhangúra sikeredett, mutatjuk:
VW

Az I.D. Vizzionből még a kormánykereket és a pedálokat is kispórolta a német gyártó, ami nem is csoda, hiszen a kocsi Level 5-ös önvezetéssel rendelkezik, vagyis utazás közben semmilyen sofőri beavatkozást nem igényel. A Volkswagen szerint sorozatgyártású autóba körülbelül 2030-tól kerülhet majd ilyen technika.

VW

Az 5,16 méter hosszú, illetve 3,1 méteres tengelytávolságú újdonság ajtajai egymással ellentétes irányban nyílnak és nincs B-oszlop. Az 565 literes csomagtartójú I.D. Vizzion padlójában egy 111 kWh kapacitású akkumulátorcsomag rejtőzik, mely a gyártó szerint mintegy 665 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

VW

A fejlett hangvezérléssel és arcfelismeréssel büszkélkedő, 24 colos kerekeken gördülő modell elöl és hátul is kapott egy-egy villanymotort, melyek összteljesítménye 306 lóerő. A 0-100-as sprint 6,3 másodpercig tart, a végsebesség 180 km/h. A VW I.D. Vizzion sorozatgyártásra érett változata várhatóan 2020-2022 magasságában fog bemutatkozni.

VW
VW
VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!