szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW boszorkánykonyhájában ismét valami nagyon izgalmas új recepten dolgoznak. Némi kínai segítséggel.

Ha egymás mellé állítunk egy eredeti, több évtizedes Morris Minit és egy új generációs Minit, akkor a két autó között nemcsak technikai értelemben, hanem méretben is hatalmas különbségek fedezhetők fel. Nincs mit szépíteni, a mostanság az utakon futó Minik már egyáltalán nem a mini méretkategóriába sorolandók.

Hamarosan azonban érkezni fog a BMW-hez tartozó brit márka vadonatúj modellje, mely méret tekintetében visszatér a gyökerekhez: ez az egyelőre meglehetősen titokzatos újdonság az előzetes információk szerint 40 centiméterrel rövidebb lesz az aktuális Mininél. És kizárólag egy formában, háromajtós kivitelben fog készülni, legalábbis német lapértesülések szerint.

Az összezsugorított új modell várhatóan Kínában készül majd, és meglepő módon nem a BMW régi kínai partnerénél, a Brillance-nál, hanem a Great Wallnál. Az újdonság elsősorban elektromos autónak készül, de ha úgy alakulnak a dolgok, akkor a kompakt villanymotor helyére kisebb, háromhengeres benzines erőforrások is bekerülhetnek.

A 2022 elején piacra dobandó apró Mini alapmodelljében várhatóan egy 38 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor kap helyet, a nagyobb hatótávolságra vágyók pedig akár 76 kWh-s kivitelt is választhatnak majd. A minimális hatótávolság 200 kilométer magasságában alakulhat.

Az Európában és Észak-Amerikában Mini, Kínában pedig Mini és Great Wall márkanéven egyaránt forgalmazni kívánt városi kisautó alapmodellje előreláthatólag 20 ezer eurónál alacsonyabb áron fog elstartolni, a jéghegy csúcsát pedig a sportos John Cooper Works változat jelentheti majd. (A mellékelt fotókon a nemrégiben debütált Mini Electric koncepcióautó látható.)

Mini
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!