szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia gyártó most leleplezett szupergyors kompaktját élőben először a Párizsi Autószalonon láthatjuk majd.

Hivatalosan is bemutatkozott az aktuális Renault Megane-ból készített legkeményebb sportváltozat, az RS Trophy. Az újdonság motorházteteje alatt rejtőző 1,8 literes lökettérforgatú turbós benzinmotor kereken 300 lóerős teljesítményt szabadít rá az aszfaltra. A legnagyobb nyomaték 420 Nm, legalábbis a duplakuplungos automataváltó esetében, amennyiben manuális váltóval rendeljük meg az autót, akkor "csak" 400 Nm-t kapunk.
Renault

Az egyedi 19 colos könnyűfémfelnikre kiválóan tapadó Bridgestone Potenza S001 sportgumikat húztak a franciák, 2019-től pedig egy kerekenként 2 kilogrammal könnyebb opciós felnivel is rendelhető lesz a típus, melyre még jobb tapadású Bridgestone Potenza S007 gumik kerülnek majd.

Renault

Az újonnan kifejlesztett első fékeknek köszönhetően kerekenként 1,8 kilogrammal csökkent a rugózatlan tömeg, ezenkívül pedig a 30 százalékkal keményebb rugók és a 25 százalékkal feszesebb lengéscsillapítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Renault

A négykerék-kormányzású, részlegesen önzáró Torsen differenciálműves sport Megane 1419 kilogrammot nyom a mérlegen. A hatgangos kéziváltós kivitellel állóhelyzetből 5,7 másodperc alatt lehet elérni a 100-as tempót, vagyis 0,1 másodperccel gyorsabban, mint a normál RS-sel. Míg utóbbi végsebessége 255 km/h, addig a Trophy kivitel esetében csak 260-nál szakad vége a gyorsulásnak.

A végére még egy érdekes adat: harmadik fokozatban alig 3,1 másodpercig tart egy 80-ról 120-ra történő gyorsítás.

Renault

 

Renault
Renault

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!