Benzin és dízel fronton is újít az Audi hatalmas divatterepjárója, a Q8

Az ingolstadti gyártó két új erőforrás variánst leplezett le tavaly debütált 5 méteres SUV modelljéhez.

  • hvg.hu hvg.hu
Benzin és dízel fronton is újít az Audi hatalmas divatterepjárója, a Q8
Az Audi tavaly nyár elején leplezte le a Q7-nél sportosabbra faragott és annál modernebb technikát kapott Q8-at, melyet nemrégiben az 50 TDI kivitelben volt szerencsénk alaposan letesztelni. Ez a hazánkban 22,75 millió forintos alapárral rendelkező modell egy 286 lóerős 3 literes V6-os dízelmotort vonultat fel, mely elsősorban 286 lóerős teljesítményéről, illetve 600 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg.

Egészen mostanáig ez a 48 V-os lágyhibrid 50 TDI volt az egyetlen elérhető Q8 kivitel, most azonban az Audi bejelentette, hogy két újabb erőforrással is rendelhető a típus. Mindkét új motor 3 literes és 6 hengeres, de míg az egyik gázolajat, addig a másik benzint fogyaszt.

A Q8 45 TDI dízelmotorja 231 lóerőt ad le, 500 Nm-es csúcsnyomatéka pedig az 1750-3250-es fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt gyorsuló újdonság végsebessége 233 km/h.

Audi

A Q8 55 TFSI 340 lóerőt szabadít rá a kerekekre, ami mellé 1370-4500-as fordulatszám mellett 500 Nm-es nyomaték társul. A 0-100-as sprintet 5,9 másodperc alatt abszolváló Q8-as végsebességét 250 km/h-ra korlátozza az elektronika.

Mindkét új motor lágyhibrid rendszerű, amivel a gyártó közlése szerint 100 kilométerenként mintegy 0,7 liter üzemanyagot lehet megtakarítani. A start/stop rendszer már 22 km/h tempó alatt leállítja a belsőégésű motort, 55 és 160 km/h között pedig akár 40 másodpercig is gurulhatunk leállított motor mellett.

A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt új Q8-asok közül a 45 TDI német alapára 73 300 euró (23,2 millió forint), az 55 TFSI pedig minimum 76 300 euró (24,2 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.