szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az S60-ban debütált komoly teljesítményű hibrid hajtásláncot és feszesre hangolt futóművet most két újabb Volvo is megkapta.

A svéd Volvo 2010 óta a kínai Geely tulajdonában van, egykori sportos brandje, az időközben különvált Polestar pedig egy ideje már hibrid és elektromos autók fejlesztésével foglalkozik. Tavaly azonban ismét felbukkant egy úgynevezett Polestar Engineered modell a Volvo termékkínálatában, ami nem más, mint a sportosra hangolt és általunk is alaposan kipróbált S60 Polestar Engineered szedán.

Most pedig két újabb hasonló újdonság érkezett, íme az S60 mellé beparkolt V60 és XC60 Polestar Engineered:

Volvo

A normál T8-as kiviteleknél is potensebb új Volvókban lévő hibrid hajtáslánc 405 lóerős teljesítményt, illetve 670 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre.

Az 5 másodperc alatti 0-100-as sprintet produkáló csúcsragadozók könnyített felniket kaptak, ami által csökkent a rugózatlan tömeg, a 35 méteres fékút (100-0 km/h) pedig elsősorban a Brembo sportfékeknek köszönhető. A gépháztetőt felnyitva elsőként a toronymerevítés tűnik fel, majd pedig a lehetőség, hogy kézzel mi magunk hangolhatjuk az Öhlins lengéscsillapítók karakterisztikáját.

Apró figyelmesség a többi Polestar alkatrészhez hasonlóan aranyszínű szelepsapka, mely hazánkban vélhetően igen gyorsan a tolvajok kedvenc zsákmányává fog válni, illetve a hasonló színben pompázó biztonsági övek.

Volvo

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!