szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több cég lát lehetőséget abban, hogy lényegében kompakt elektromos hajtást kínálva, egynapi munkával elektromossá alakítanak bármilyen autót.

Manapság eldőlni látszik a kérdés, hogy a dízelautók kiszorulnak városokból, sőt hosszabb távon az összes belső égésű motorral szerelt jármű eltűnhet a személyautók piacáról.

Mint a legtöbb esetben, a drámai változásokat ügyesen meg lehet lovagolni. Egyre több olyan, kisebb-nagyobb cég jelentkezik, amely viszonylag kompakt eljárással elektromossá alakít, bármilyen autót.

Ilyen a francia Transition-One is. Elektromotor, akkumulátorok és módosított műszerfal kerül a korábban belső égésű motorral hajtott autókba. Az átalakítás egy nap alatt megvan, és jelenleg a Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Renault Twingo és a Volkswagen Polo esetében működik.

A legérdekesebb persze az átalakítás ára, amely 8500 euró körül van, ami egy kis állami támogatással, ami például Franciaországban 3500 euró máris sokkal kedvezőbb ötezer euró, ami nem feltétlen vállalhatatlan. Főleg annak fényében, hogy ezt követően, mennyivel olcsóbban közlekedünk, milyen egyéb adókedvezmények járhatnak és mennyi szervizköltség spórolható meg.

A prototípusuk, egy 2009-es Renault Twingo, amelybe öt akkumulátor kerül, többek közt az üzemanyagtank helyére. Az összsúlya 120 kilogramm az akkumulátoroknak, a töltőcsatlakozó a régi benzinbetöltő nyílásba kerül. Az elektromotor pedig a váltó helyére került.

Az emissziós kérdést ugyan ezzel megoldottuk, de a hatótávét korántsem, mivel ezek az autók erősen limitált, 180 kilométeres hatótávúak. Igaz, városi, napi közlekedéshez főleg a kisebb autóknál ez bőven elégnek tűnik.

A másik nehézség a forgalomba helyezés, egy ilyen, utólag átalakított autót minden esetben külön-külön, műszakilag át kell vetetni. A Transition One persze ebben is változást sürget, hogy a hatóságok is elismerjék könnyebben az ilyen átalakításokat.

Technikailag akár egy bevásárlókocsiból is csinálhatunk elektromos autót, a kérdés csupán, hogy érdemes-e? – mondja Markus Lienkamp a müncheni egyetem professzora a Bloombergnek. Ő úgy véli, hogy a jelenlegi, hagyományos motorú autókat érdemes használni, amíg csak lehet, minél hosszabb életciklussal, majd egy új elektromos autót venni. Ugyanakkor, ha a legfőbb cél a környezetszennyezés csökkentése, akkor érdemes minden lehetőséget megfontolni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
6201 új fertőzött, elhunyt 108 beteg

6201 új fertőzött, elhunyt 108 beteg

Véget ért az egyhetes zárlat Aucklandben, ahol egy fertőzött miatt rendeltek el teljes karantént

Véget ért az egyhetes zárlat Aucklandben, ahol egy fertőzött miatt rendeltek el teljes karantént

Lehet, hogy végleg el kell búcsúznunk az Apple két számítógépétől

Lehet, hogy végleg el kell búcsúznunk az Apple két számítógépétől