szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a 13 éves olasz hiperautó még a GT1-es versenyautó változatnál is sokkal erősebb.

2004-ben a Maseratinak szüksége volt egy utcai szupersportkocsira, mellyel megoldhatta új versenyautójának a homologizációját. A versenypályákra 37 év távolmaradást követően visszatért olasz márka ekkor már a Ferrari tulajdonában volt, így az a döntés született, hogy a Ferrari Enzo alapjaira építik meg ezt az autót, mely végül Maserati MC12 néven gördült ki az utakra.

Míg az Enzóból 399 példány készült, addig az MC12-ből mindössze 50 darab, és hasonló arányban készültek ezekből a típusokból versenyváltozatok. A Ferrari 30-at gyártott az FXX-ből, a Maseratinál pedig alig 12 példány készült az MC12 Versione Corsából.

Utóbbi igen limitált flottából most egy narancssárga példány éppen új gazdájára vár. A Girardo által eladásra kínált Maserati MC12 Versione Corsát 2007-ben Németországban vásárolta meg egy bizonyos Michael Bareither, akinek mellesleg egy Ferrari FXX-e is volt.

Girardo
Girardo

Az MC12 Versione Corsát csak és kizárólag meghívásos rendszerben értékesítettek, az árcédulán pedig kereken 1 millió euró, vagyis mintegy 350 millió forint volt olvasható. A képeken látható autó árát nem fedték fel, mindenesetre jó kiindulási alap, hogy a 200 millió forintos "hétköznapi" MC12-esek általában 800 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

Girardo
Girardo

A hátsókerékhajtású MC12 Versione Corsa mozgatásáról egy 6 literes V12 szívó erőforrás gondoskodik, melynek 620-ról 755 lóerőre növelt teljesítménye elég ahhoz, hogy a 0-200-as gyorsulást alig 6,4 másodperc alatt le lehessen tudni. Az alig 1 150 kilogramm tömegű, hatfokozatú váltós és karbonfékes sportkocsi végsebessége 326 km/h.

Girardo

 

Girardo
Girardo
Girardo

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!