szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Másfél évtizede volt, hogy az 1001 lóerős Veyronnal először száguldottak 400 km/h feletti tempóval.

A Volkswagen konszern vezetőségében 2001-ben született meg a döntés arról, hogy készítenek egy minden korábbinál gyorsabb hipersportkocsit. A később Bugatti Veyron névre keresztelt modell első működőképes prototípusa 2003 augusztusában készült el, 2005-ben pedig a végleges változat is feltűnt a színen.

Bugatti

2005. április 19-én a Bugatti tesztpilótája azzal a céllal ült be az egyik Veyron kormánya mögé, hogy átlépje a lélektani 400 km/h-s határt. Ez sikerült is, a 16 hengeres, nyolc literes, négy turbós benzinmotor 1001 lóerős teljesítménye, illetve 1250 Nm-es nyomatéka elég volt a 407 km/h eléréséhez.

Bugatti

Azóta eltelt tizenöt esztendő, és a Bugatti nemrégiben már a 490 km/h-s határt is átlépte a Veyron utódjának, a Chironnak egy különleges kivitelével. Andy Wallace egész pontosan 490,484 km/h sebességet ért el egy 1500-ról 1600 lóerőre tuningolt és 25 centiméterrel megnyújtott Chrion Sporttal.

Bugatti

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!