szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem csak az elektromos autók támogatásával kellene mindig törődni – véli egy német autóipari szakember.

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora, mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern, belső égésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

 A forgalomban lévő autók átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR-Institute kutatóintézetének a vezetője szerint. A németországi átlagnál is magasabb, 10,8 éves uniós átlag pedig a kelet-európai személygépkocsi-állomány magas átlagéletkorára vezethető vissza szerinte.

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai alapján a Németországban forgalomban lévő autók közel egy negyede (23,4 százaléka) 15 évnél idősebb, ami 11 millió járművet jelent. Továbbá minden tizedik németországi autó több mint húszéves, és minden ötvenedik autónak a kora már meghaladja a harminc évet.

Nem éppen örömteli, ami a magyar autóparkkal történik

Rohamosan öregszik a magyarországi járműpark, pedig nem cél, hogy "youngtimer" ország legyünk.

A német kormány ezért nagy lehetőséget mulaszt el a gazdaság élénkítésére azzal, hogy az elektromos autók értékesítésének az ösztönzésére helyezi a hangsúlyt, mert ezzel tulajdonképpen figyelmen kívül hagyja az autópiac 90 százalékát – mutatott rá Dudenhöffer. Véleménye szerint a modern, belső égésű motoros autók értékesítésének az ösztönzésével fel lehetne lendíteni a bruttó hazai termék nagy részét adó a lakossági fogyasztási kiadásokat, emellett a személygépkocsi-állomány megújítása még környezetvédelmi szempontból is nagy előrelépést jelentene.

Az áfa 3 százalékpontos csökkentése legfeljebb 2,5 százalékos árcsökkenést jelent saját személygépkocsi vásárlásakor, aminek meglehetősen mérsékelt ösztönző hatása van – mondta. Az autópiaci szakértő szerint ezért sokkal nagyobb haszna lenne a nagyértékű lakossági vásárlások esetén elengedni az áfát, ami ráadásul az autópiaci forgalom 35 százalékos visszaesése után az autógyártóknak is nagy segítséget jelentene.

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora, mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern, belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Megállapodtak a postások béremeléséről

Megállapodtak a postások béremeléséről

Anyaszült meztelenül rohant egy férfi a laptopját lenyúló vaddisznó után

Anyaszült meztelenül rohant egy férfi a laptopját lenyúló vaddisznó után

Boldog István kémiailag kasztrálná a pedofilokat

Boldog István kémiailag kasztrálná a pedofilokat