szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2020 nem az az év volt, amikor az autógyárak túl sok sikertörténetről számolhattak be, hiszen a legtöbbjük jelentős eladáscsökkenést könyvelt el. Mindezek ellenére a vezetőségekben ülők többségében nem kerestek emiatt rosszabbul.

A Motor1.com gyűjtötte össze néhány autógyártó vezérigazgatójának tavalyi keresetét, amelyből kiderül, hogy az iparág legjobban kereső személye a General Motors vezetője, Mary Barra (képünkön) volt. Összesen 23,7 millió dollárnyi összeget kapott munkájáért – mintegy 7 milliárd forintot –, ebből 2 millió dollár a fizetése, míg 3,8 millió dollár volt a bónusza, és részvénycsomagban pedig 13,1 millió dollárnyi pakettet kapott.

Nem panaszkodhat Mike Manley, a Fiat Automobiles Chrysler vezére sem, aki az elmúlt évben 14,2 millió dollárt keresett. A Ford tavaly októberben cserélt vezért és Jim Hacketett váltotta Jim Farley. Előbbi 16,7 millió dollárt keresett tavaly, míg az utódja 11,8 millió dolláros juttatásért dolgozik.

Érdekesebb adat még Ola Kallenius keresete, aki a Daimler első, nem német nemzetiségű vezérigazgatója. 2019-ben még 4,2 millió dollárt kapott munkájáért, azonban a cégnél tavaly 20 százalékos fizetéscsökkentést hajtottak végre a járványhelyzet miatt.

©

Ugyancsak izgalmas Louis Camilleri, a Ferrari egykori vezérigazgatójának keresete, aki tavaly "csak" 453 365 dollárt keresett és egyébiránt decemberben távozott is a maranellói cégtől. A japán autógyártók vezérigazgatói fizetéseiről nehezebb információt találni, de Akio Toyoda, a Toyota vezetője 2018-ban még 3,5 millió dollárt kapott jelenlegi árfolyamon számolva.

A legizgalmasabb kompenzációs csomagja – talán nem nagy meglepetésre – a Tesla vezetőjének és tulajdonosának, Elon Musknak van, aki hivatalosan nem kap fizetést. Azonban az előre meghatározott mérföldkövek közül hatot teljesített, amelynek révén lehetősége nyílt, hogy 50,6 millió részvényt töredék áron vásároljon meg egyenként 70,01 dollárért – ezeket jelenleg piaci áron 700 dollár környékén tudná eladni. Ugyanakkor van egy olyan kitétele is a szerződésének, hogy öt évig meg kell őriznie a részvényeket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Megérkezett a Huawei első autója

Az eddig mobil eszközök gyártásában jeleskedő kínai cég bemutatta autóját, ami nem teljesen önálló produkció, de ígéretesnek tűnik.