szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem ez a legerősebb és nem is ez a leggyorsabb olasz járgány, de a vezetése garantáltan komoly élvezetet jelent.

A Fiat 1983-ban a Fiat 127 utódjaként dobta piacra az Unót, melynek modernizált változata 1995-ig maradt gyártásban Olaszországban, de Brazíliában egészen 2014-ig készült a típus Mille néven.

A Fiat Uno legsportosabb utcai változata a Turbo i.e., melynek 1,3 literes 4 hengeres turbós motorja 105 lóerős teljesítményt ad le. Ennél jelentősen erősebb a versenyváltozat, melyből nagyon kevés készült, és az egyik példány most éppen új gazdára vár Olaszországban.

Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt képeken egy Fiat Abarth Uno Turbo i.e. Gr. A. látható, vagyis egy A csoportos versenyautó kivitel.

Classicdriver

Az 1985-ben készült különlegesség 1,3 literes motorja egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 160 lóerős teljesítményt, illetve 215 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre.

Classicdriver

A mindössze 885 kilogramm tömegű menetteljesítményei nem ismeretesek, mindenesetre jó viszonyítási alap, hogy az utcai Turbo i.e. 8,3 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet és akár 200-zal is képes száguldani. Ezek még mai is tisztességes értéknek számítanak egy kisautótól, nemhogy a 80-as években.

Classicdriver
Classicdriver

Az 1986-os Portugál Ralin összetettben harmadik helyen végzett Fiat árával kapcsolatban csak a komoly érdeklődőknek nyilatkoznak.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!