szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindössze 54 példányban készítenék el, mert ennyiszer nyert a névadó versenyló a briteknél.

Az angol autós sajtó egyik legfontosabb oldala az Autocar friss cikkében hosszasan taglalja a magyar hátterű hiperautós projektet, amelyben több brit cég is közreműködőik. A Kincsem GT-ről már a hvg.hu is írt tavaly, amikor először kapott nyilvánosságot, hogy a Bak Tibor vezette Bak Motors nevű svájci cég teveiben szerepel egy forradalmi sportkocsi bemutatása. Az akkori bejelentés szerint a kocsiból 54 példány készülne, mert ennyiszer nyert Kincsem az Egyesült Királyságban.

Az autó hajtásával kapcsolatban az eredeti ötletük az volt, hogy egy nagy fordulatszámú V12-es benzinmotort használnak benne, amihez egy kisebb hidrogénüzemű egységet is hozzáadnak. Most úgy fest az Autocar szerint, hogy a benzinüzemű V12-est elvetik a közelgő Euro 7-es norma emissziós elvárásai miatt, és inkább teljesen hidrogénüzemű lenne az autó. A technológia, amit a tároláshoz használnának az amerikai Plasma Kinetics fejlesztése, ám különösebben sokat nem tudni róla, mert korábban katonai célú szabadalomnak minősítették. Az angolok szerint a rendszer lehetővé teszi, hogy a hidrogént ne csak magas nyomáson tárolva tudják érdemi mennyiségben egy autóba tankolni.

Kincsem

A Hyper-GT alváza karbonszálas kompozitból készülne, egy másik jól ismert brit technológiai cég által, amelynek kiléte még szintén titok. Egy ismertebb cég, a McLaren Applied felel viszont a négy villanymotorért. Plusz ők tervezik az invertereket, a kipörgésgátló rendszert is. Mindezt egy „viszonylag kicsi”, de nagy teljesítményű akkumulátorral kiegészítve, amely lehetővé teszi, hogy az autó teljes tömege alacsony legyen. A kocsi várható teljes teljesítménye "500 kW felett" lesz, ami 670 lóerőnek felelne meg.

Bak Motors

A projektben részt vesz az az Ian Callum is, aki a Jaguarokat tervezte egy évtizeden át. A warwicki tervezőirodájával szorosan együttműködve Bak azt mondja, hogy az első prototípus, az XP1 a jövő év vége felé készen áll a tesztelésre. Az első autókat 2025 elején adják át az ügyfeleknek. Addigra a Bak Motors és partnerei a SUV-fejlesztés késői szakaszában járnak, és egy luxus pick-upon is dolgoznak a család bővítése érdekében.

A projekttel kapcsolatban arra is érdemes emlékeztetni, hogy a brit magyar nagykövetség is felkarolta, amely tavaly egy közleményt is kiadott ennek kapcsán. "Szívből gratulálok a Kincsemhez – egy fantasztikus brit–magyar digitális luxusmárka globális bevezetése alkalmából. Külön örömmel mondhatom, hogy ennek a márkának a születéséhez az elmúlt három évben a budapesti Brit Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya is hozzájárult azáltal, hogy segítette a kapcsolatteremtést és együttműködést a márka magyar alapítója, Bak Tibor és különböző brit partnercégek között" – nyilatkozta Paul Fox magyarországi brit nagykövet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!