szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A népautó státusz helyett inkább a haszonkulcs lesz a fontos a vállalatnál.

Arno Antlitz, a cégcsoport pénzügyi igazgatója adott interjút a Financial Timesnak, amelyben a német konszern megváltozott céljairól beszélt. A Volkswagen-csoport elmúlt két évtizede arról szólt, hogy a világ legnagyobb autógyártója címért harcolt. A VW-csoport korábbi vezérigazgatójának, a dízelbotrány miatt lemondott Martin Winterkornnak az volt a célja, hogy mindenáron legyőzze a Toyotát és a General Motorst, és 2018-ra a német vállalatcsoport a világ legnagyobb autógyártója legyen.

A pénzügyi vezető szerint mindez mára módosult, és a továbbiakban nem a volumennövekedés, hanem a minél magasabb árrések és a minőség növelése a fő cél. Az újság szerint a VW új stratégiája az autószektorban bekövetkezett mélyreható változások jele, amely elveti azt a gyakorlatot, hogy minél több autó eladásával próbáltak nyereséget növelni a vállalatok.

A mostani stratégia váltás konkrétuma, hogy a cégcsoport 2030-ig a jelenlegi, több mint 100 modellt jelentő hagyományos motorú kínálatának 60 százalékától megszabadul. A német autóipari konszern márkái – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Lamborghini, Bentley – az elmúlt években már így is jelentősen drágultak, és ez a tendencia folytatódni fog.

A szemléltetváltást mindenesetre a jelenlegi helyzet is kikényszerítette, amikor a gyártóknak az alkatrész- és munkaerőhiány miatt csökkenteniük kellett a termelési volumenüket. Sok gyártónak mégis sikerült rekorderedményt elérnie azzal, hogy a drágább autóikat helyezték előtérbe a gyártáskor.

A Volkswagen-csoport is az Audira és a Porschéra összpontosította az erőforrásait, amelyek a csoport nyereségének nagy részét termelik. A globális helyzet enyhülésével a csoport vezetése a továbbiakban is hasonló irányvonalat folytatna. Az új stratégia máris pozitívan hatott a Volkswagen fix költségeire.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!