szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új gyártóüzem alig több mint egy hónap múlva már termelni fog.

Több mint ötmilliárd forintos beruházás keretében Biatorbágyon fogja gyártani automata akkumulátorcsomag-csereállomásait az európai piacra a kínai NIO – írja a Villanyautósok oldala. A beruházást a magyar állam 1,7 milliárd forinttal támogatta.

A NIO az új generációs autógyártók közül, azzal koncepcióval emelkedik ki, hogy cserélgeti az akkumulátort a modelljei alatt, ahelyett, hogy csak tölteni lehetne ezeket. Ezzel lényegében percek alatt kapnak a tulajdonosok teljesen feltöltött akkumulátorokat.

Így működik a gyakorlatban a kínai Nio akkumulátorcsere-állomása

A NIO bejelentése szerint a magyarországi gyártóegység már idén szeptemberben elindul és több száz embernek ad majd munkát, és a termelés felfuttatása után évente 240 csereállomás készül majd itt. A helyszín az akkucsere-állomások gyártása mellett a NIO Power kutatás-fejlesztési központjaként, illetve európai képzési és üzemeltetési központként is szolgál majd.

A New York-i tőzsdén is jegyzett cég értéke mára meghaladja a 32 milliárd dollárt, annak ellenére, hogy összesen eddig kevesebb, mint 200 ezer autót adott el globálisan.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

D.P. Autó

Elszáll a villanyár és viszi magával az elektromos autózást is?

A rezsiharc elbukásával egyik pillanatról a másikra nagyot fordult a világ a villanyautósokkal is. Most úgy néz ki, ha valaki csak a „rezsivédett” árammennyiség felett tudja otthon tölteni autóját, azzal szembesülhet, hogy még 600 forint feletti hagyományos üzemanyagáraknál is a benzines vagy dízeles autóstársak járnak jobban.