szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A múlt ködös homályába vesznek azok az idők, amikor még 6 millió forint alatt lehetett itthon új 8-as Golfot kapni.

A Volkswagen 2019-ben leplezte a Golf aktuális nyolcadik generációját, mely 2020 tavaszán 7,6 millió forintos áron debütált Magyarországon. Akkoriban ennyit kellett fizetni egy 130 lóerős 1,5 literes 4 hengeres TSI benzinmotorral, illetve hatfokozatú kéziváltóval szerelt Golf Life-ért.

Ugyanezen év őszén, ha minimálisan is, de 6 millió forint alá szelídült a Golf ára, ekkor debütált ugyanis a 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral felvértezett új alapmodell, a Golf Start, melynek 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres kivitelét akkor 6,7 millió forintos áron jegyezték.

Gyors ugrás 2022 őszére, és ott találjuk magunkat, hogy a legolcsóbb VW Golf listaáron 10,2 millió forintba kerül. Ezért a – konfigurátorban 800 ezer forinttal csökkenthető – összegért konkrétan egy 110 lóerős 3 hengeres, hatfokozatú kézi váltós Golf Life vezethető haza, melynek 130 lovas 4 hengeres verziója ugyanezzel a váltóval 10,5 millió forintot kóstál.

Urano-szürke fényezés és 16 colos Norfolk könnyűfém-felni a legolcsóbb Golfon
VW

A riválisok közül a nemrégiben általunk is letesztelt, ráncfelvarrt Ford Focus legolcsóbb Titanium verziója 10,4 millió forintos listaár ellenében 125 lóerős 1 literes 3 hengeres motort kínál.

Ez már egy jól felszerelt faceliftes Focus, nem az alapáras modell
László Ferenc

Az általunk szintén részletesen bemutatott vadonatúj Opel Astra hazai induló listaára 10,5 millió forint, kedvezményes alapára pedig 9,4 millió forint, ezen összeg ellenében egy 110 lóerős 1,2 literes 3 hengeres kocsi vezethető haza.

Ez egy már felextrázott új Astra, nem fapados modell
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!