Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök először vádolta meg nyilvánosan Pekinget Moszkva közvetlen katonai támogatásával.","shortLead":"Az ukrán elnök először vádolta meg nyilvánosan Pekinget Moszkva közvetlen katonai támogatásával.","id":"20250417_Zelenszkij-szerint-Kina-fegyvereket-es-loport-szallit-Oroszorszagnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"07dc9c73-32ae-48be-9b4d-d105e3a0578e","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_Zelenszkij-szerint-Kina-fegyvereket-es-loport-szallit-Oroszorszagnak","timestamp":"2025. április. 17. 21:49","title":"Zelenszkij szerint Kína fegyvereket és lőport szállít Oroszországnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"414e3411-5c66-4235-98c2-8d60b9bc42f4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Továbbra sincs meg a 26 éves öccse. ","shortLead":"Továbbra sincs meg a 26 éves öccse. ","id":"20250418_Egy-roman-no-szerint-nem-segitettek-neki-a-magyar-hatosagok-eltunt-testverenek-kereseseben-amig-ugyvedet-nem-fogadott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/414e3411-5c66-4235-98c2-8d60b9bc42f4.jpg","index":0,"item":"ef134bda-42d5-4b77-8d86-c5688d42e2a2","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Egy-roman-no-szerint-nem-segitettek-neki-a-magyar-hatosagok-eltunt-testverenek-kereseseben-amig-ugyvedet-nem-fogadott","timestamp":"2025. április. 18. 20:36","title":"Egy román nő azt állítja, ügyvéd nélkül nem segítettek neki a magyar hatóságok az eltűnt testvére keresésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6b6d40-78df-4a9f-bafc-47ee7e244edb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ferenc pápával nem találkozott, de a hivatalos közlés szerint „szívélyes megbeszélést” folytatott a vatikáni államtitkárral.","shortLead":"Ferenc pápával nem találkozott, de a hivatalos közlés szerint „szívélyes megbeszélést” folytatott a vatikáni...","id":"20250419_vatikan-jd-vance-amerikai-alelnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6b6d40-78df-4a9f-bafc-47ee7e244edb.jpg","index":0,"item":"45c349f7-388c-45dd-b4a7-730fec182174","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_vatikan-jd-vance-amerikai-alelnok","timestamp":"2025. április. 19. 17:24","title":"J. D. Vance személyesen ment a Vatikánba a Trump-kormányzatot ért pápai bírálatok után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","shortLead":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","id":"20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a.jpg","index":0,"item":"53f34006-2ad0-4fea-b7a0-145b99c14bf2","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","timestamp":"2025. április. 18. 10:45","title":"Könyvkiadót indított az egyik legismertebb magyar haditudósító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az Európai Néppárt fogadkozik, hogy a Fidesz ott is marad. ","shortLead":"Az Európai Néppárt fogadkozik, hogy a Fidesz ott is marad. ","id":"20250418_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570.jpg","index":0,"item":"435f6a13-81b2-45f8-8bc2-fdf0ea7a6383","keywords":null,"link":"/360/20250418_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 18. 10:15","title":"Nemzetközi lapszemle: Áll az tűzfal Európában, Orbánt és Le Pent nem akarják kiengedni mögüle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
30 évvel az Antall József-féle legendás hófehér Astra után most itt egy "kult sárga" vadonatúj Astra, mellyel az Opel azt igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is létezik német alternatíva a VW Golf mellett.
Az új modell nemcsak nekünk, magyaroknak volt fontos, hanem az Opelnek is, mely német gyártó hat generációnyi Kadett után rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű technikával, az első Astrával.
Azóta nem kevés víz lefolyt a Rábán és a Majnán, 2022-ben pedig már a típus hatodik generációjánál tartunk. És az elsőnél, mely már nem a jó öreg General Motors-féle technikára, hanem a PSA, pontosabban Stellantis fejlesztéseire épül. Lássuk, mire képes a gyakorlatban a vadonatúj Opel Astra!
László Ferenc
Vizor, vigyor?
Az Opel először 2018-ban, vagyis 1 évvel a francia PSA által történt felvásárlást követően villantotta meg azt a bizonyos Vizor designiskolát, mely aztán elsőként a teljesen új Mokkán köszönt vissza. Az időközben ráncfelvarrásokkal a többi Opelre is megérkezett egyedi vonalvezetés természetesen az új Astráról sem hiányozhat, és véleményünk szerint remekül áll neki.
Kiváló döntésnek találjuk, hogy a tesztautónkon is tetten érhető "kult sárga" szín az új Astra alapáras fényezése, ily módon ugyanis talán egy picit színesedni fog az egyre szürkébb utcakép. A többi színért 100-230 ezer forintos felárat számolnak fel, de még a vörös és a kék sem mutat olyan jól, mint ez az enyhén arany beütésű sárga.
László Ferenc
A karakteres formájú, 370 ezer forint ellenében 2x84 LED-es intelligens fényszórók fekete hűtőrácsot fognak közre, melyen az Opel embléma is fekete, mintha egy kicsit titkolná az eredetét az új Astra. Az oldalnézetet a dinamikusan emelkedő övvonal, a hagyományos kilincsek és a fekete könnyűfém-felnik határozzák meg.
Alapáron 16 colos kerekek járnak, a tesztautón 17 colos példányok feszülnek, a legnagyobb felnik pedig a komfortra már érezhetően káros hatást gyakorló 18 colos méretűek. A sárga fényezéssel remek kontrasztot alkot a fekete tető, és jól mutatnak a vékonyra rajzolt hátsó lámpák, valamint a függőleges féklámpás tetőspoiler és a csomagtérnyitó gombként funkcionáló billenthető márkajelre sem lehet panasz.
László Ferenc
Belső hangulat
Ahogy a külsőről sem jut eszünkbe a közeli testvérmodellnek tekinthető DS 4 és Peugeot 308, úgy a műszerfal láttán sem villan át az agyunkon az említett két francia típus. A részletmegoldások, így például a gombok persze ismerősek lehetnek azokból, de az összhatás nagyon más.
Míg a DS 4 belseje a kivagyiságról és luxusról, a 308-asé pedig a high-techről szól, addig az új Astra konzervatív, már-már puritán német hangulatot áraszt magából. Az alul enyhén csapott kormány mögött még "fapad" esetén sem találunk analóg műszereket. A két darab 10 colos kijelző jó képminőségű és végre a tolatókamera képébe sem tudunk belekötni, de a felhasználói felületből valahogy hiányzik a kényeztető törődés.
László Ferenc
A fontosabb funkciók az érintőkijelző alatt hagyományos nyomógombokat kaptak. A zongoralakk fekete kivitele miatt veszettül csillogó és könnyen piszkolódó középkonzolon egy miniatűr karral vezérelhetjük az automata váltót, és ugyanitt kapott helyet a normál, sportos, illetve eco üzemmódok közötti váltásra szolgáló billenőgomb is.
A telefonunk természetesen wireless módon tölthető és a vezeték nélküli Android Auto, illetve Apple CarPlay is adott, mint ahogy a 20 nyelvet támogató digitális asszisztens is mindig a rendelkezésünkre áll. Utóbbi nem meglepő módon nem tud magyarul, és az angol hangparancsok felismerésével is akadnak problémái. USB-C aljzatból előre kettő, hátulra viszont fura módon csak egy jutott.
László Ferenc
Az AGR ülések kényelmesek, elektromos állításúak és memóriafunkcióval is bírnak, sőt, a jobban felszerelt kocsikban masszírozás, és hátsó ülésfűtés is található. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, az elődjénél 7 centiméterrel hosszabb és egyetlen centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új Astrában remekül el lehet férni.
Az ötajtós változat 422 literes csomagtere előrelépést jelent az előző Astra 370 literes értékéhez képest, a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntését követően pedig az eddigi 1210 helyett immár 1339 liter áll rendelkezésünkre. A plugin hibridek esetében a méretes aksi miatt be kell érni 352-1268 literrel.
A nagybevásárlások és nyaralások igazi barátja a kombi kivitel. Az Astra Sports Tourer 597-1634 literes puttonyú, és még hibrid változatban 516-1553 liternyi cókmókot képes elnyelni. Az elektromos csomagtérajtó mozgatás 170 ezer, a vonóhorog 220 ezer forintba kerül.
László Ferenc
László Ferenc
A 4 henger szinte már csak álom
Ha elektromos rásegítés nélküli benzinmotorban gondolkodunk, akkor az 1,2 liter és a 3 henger jelenti az alapot és egyben a csúcsot is. Ha kevés a 110 lóerő és a 205 Nm, akkor érdemes inkább a tesztautónkban is lévő 130 lovas és 230 Nm-es opciót választani, amire nem sok panaszunk lehet.
Főleg amiatt, mert az új Astra ezen "mezítlábas" kivitele mindössze 1,3 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem feltétlenül kell erősnek lennie a dinamikus haladáshoz és a légiesen könnyed viselkedéshez. A 0-100 letudható 9,7 másodperc alatt és a gyorsulásnak 210 km/h-nál szakad vége, amivel tökéletesen együtt lehet élni.
László Ferenc
A sport módot felesleges kapcsolgatni, nem sok változást hoz magával, leginkább csak a kormányzást keményíti fel egy kicsit. A futómű alapvetően komfortosra lett hangolva, de szerencsére nincs benne semmi bizonytalanság, és az utazási komfortnak a relatíve ballonos gumik is jót tesznek. A nyolcfokozatú automata váltó egész korrekt produkciót ad elő, de az automata start/stop rendszer nem igazán áll a helyzet magaslatán.
A kormány relatíve közvetlen áttételezésű, a fordulókör kisebb lett az elődhöz képest, a felfüggesztés viszont nem adaptív. A tesztfogyasztás 6,9 literre jött ki – aki ennél kevesebbel úszná meg a dolgot, és gyakran tesz meg hosszabb távokat, annak érdemes a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres dízelmotor felé kacsintgatnia. A hatfokozatú kézi váltó sem ördögtől való dolog, ily módon a vételáron közel 700 ezer forintot lehet fogni.
László Ferenc
A DS 4-től eltérően és a 308-as Peugeothoz hasonlóan 4 hengeres benzinmotor csak a zöld rendszámos plugin hibridekben található. Ezek az 1,7 tonnás Astrák első körben 180, később pedig 225 lóerős változatban lesznek kaphatóak. Érkezőben továbbá a tisztán elektromos verzió is, ami 5 ajtósként és kombiként is rendelhető lesz.
Sportos Astra sajnos nincs a kínálatában. Kezdetnek a konszern 1,6 literes 4 hengeres turbómotorja sem lenne rossz 225 lóerővel, az ínyencek persze inkább valamilyen 250-300 lóerős 2 literes GSi-vel vagy OPC-vel vágnának neki a szerpentineknek. Ilyesmivel csak a VW háza táján tudunk vigasztalódni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utas- és csomagtér, magas alapfelszereltség, elektromos kombi is lesz belőle.
–: a műszerfal elég puritán, a felhasználói felületen lehetne még javítani, nincs hibrid technika nélküli 1,6 literes motor, a fogyasztás lehetne szerényebb.
Az új Astra egy egyedi vonalvezetésű, modern technikájú kompakt, mellyel az Opel azokat a vásárlókat próbálja meg kiszolgálni, akik már belefáradtak a mindent elárasztó crossover- és SUV-őrületbe. Kategóriájában nem rossz választás az 1,2 literes benzines motor, bár fogyaszthatna kicsit kevesebbet, de szerencsére a drága PHEV-k mellett a dízel is tovább él a kínálatban.
Az árak az utóbbi időkben sajnos nagyon elszálltak, az Opelnél mintha az átlagnál is kicsit jobban. Míg februárban a bevezetés elején 7,6 millió forint körül alakult az alapár, cikkünk írásakor már 9,6 millió forintot kérnek el a legolcsóbb 110 lovas, kézi váltós verzióért. A 20 extra lóerőért felszámolt 240 ezer forint nem vészes, a szintén 130 lóerős dízel indulóára 10,6 millió forint, a 180 lóerős plugin hibrid viszont nem úszható meg 14,2 millió forint alatt.
Nagyon hasonló technikát más, franciásabb csomagolásban a Peugeot 308-tól kaphatunk, mely 8,8 millió forintos alapáron nyit 110 lóerővel, a minimum 130 lovas DS 4 alaphangon 10,9 millió forintot kóstál.
Az Astra régi nagy német riválisa, a VW Golf 9,7 millió forinttól indul 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral, a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres élvezetek pedig 10,2 millió forinttól kezdődnek.
A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.