Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok igencsak komolyan veszik ezek fejlesztését. A kérdés tehát nem az, hogy tényleg lesznek-e ilyenek, hanem az, hogy mikor jelennek meg.","shortLead":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok...","id":"20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3.jpg","index":0,"item":"2bb82ec7-8111-4f4f-956d-cf60751a1675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","timestamp":"2025. február. 21. 16:03","title":"Az MI után máris itt a következő hullám? Valami nagyon emberi, valami nagyon gépi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2532ca2e-813f-4990-aa37-b91bc8296d7b","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A téli időjárás nem igazán kedvez a szabadtéri teregetésnek, de nem árt résen lenni, ha zárt, magas páratartalmú helyiségben van a ruhaszárító.","shortLead":"A téli időjárás nem igazán kedvez a szabadtéri teregetésnek, de nem árt résen lenni, ha zárt, magas páratartalmú...","id":"20250222_ruhaszaritas-tel-penesz-egeszseg-gomba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2532ca2e-813f-4990-aa37-b91bc8296d7b.jpg","index":0,"item":"5300b3a4-f5c6-415f-a94a-91e752c91366","keywords":null,"link":"/tudomany/20250222_ruhaszaritas-tel-penesz-egeszseg-gomba","timestamp":"2025. február. 22. 06:01","title":"Veszélyes lehet az egészségére, ha zárt helyen szárítja a ruháit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe088e3b-17c0-4c5d-9793-2da3b8c01744","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Kis, nyitott gazdaságban nem lennénk képesek önálló árfolyam-politikát folytatni, az euró átvételének fő előnye, hogy megszűnt az árfolyamkockázat – összegzi tapasztalatait Boris Vujcic, a Horvát Nemzeti Bank elnöke, aki tavaly július óta már a harmadik ciklusát tölti.","shortLead":"Kis, nyitott gazdaságban nem lennénk képesek önálló árfolyam-politikát folytatni, az euró átvételének fő előnye...","id":"20250221_hvg-boris-vujcic-horvat-jegybankelnok-eurobevezetes-inflacio-arsapka-interju-kiiktatott-kockazatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe088e3b-17c0-4c5d-9793-2da3b8c01744.jpg","index":0,"item":"b1418b94-e939-42f9-a4a6-c982f497341d","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-boris-vujcic-horvat-jegybankelnok-eurobevezetes-inflacio-arsapka-interju-kiiktatott-kockazatok","timestamp":"2025. február. 21. 15:40","title":"Horvát jegybankelnök a HVG-nek: A gazdasági csodánkban jelentős szerepe volt annak, hogy eurót használunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"975a0d5b-d047-4286-b3c9-6f798a304fa4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hízó minigleccser Visegrádon, ígéretes kilátások Eplényben.","shortLead":"Hízó minigleccser Visegrádon, ígéretes kilátások Eplényben.","id":"20250221_Jo-hir-a-hazai-sipalyakra-keszuloknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/975a0d5b-d047-4286-b3c9-6f798a304fa4.jpg","index":0,"item":"0b68358b-30a7-47c8-abb1-cd1616f19be2","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Jo-hir-a-hazai-sipalyakra-keszuloknek","timestamp":"2025. február. 21. 11:05","title":"Aki hétvégén itthon síelne, annak jó hírek érkeztek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f73b9df-a154-45ba-910b-c2ec91677132","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Elutasították Luis Rubiales fellebbezését, azután egy nappal, hogy a spanyol bíróság bűnösnek találta szexuális zaklatás vádjában, és pénzbüntetésre, valamint távolságtartásra ítélte.","shortLead":"Elutasították Luis Rubiales fellebbezését, azután egy nappal, hogy a spanyol bíróság bűnösnek találta szexuális...","id":"20250221_nemzetkozi-sportdontobirosag-zaklatas-rubiales","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f73b9df-a154-45ba-910b-c2ec91677132.jpg","index":0,"item":"bff35657-a186-4ba2-b2cf-e60f7b964bad","keywords":null,"link":"/sport/20250221_nemzetkozi-sportdontobirosag-zaklatas-rubiales","timestamp":"2025. február. 21. 21:21","title":"A nemzetközi Sportdöntőbíróság előtt is elbukott a zaklatás miatt elítélt Rubiales","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d482444-efe5-4acc-9868-14b5ac09ec56","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump diktátornak nevezte az ukrán elnököt, az amerikai vezető brit szövetségese, Nigel Farage pedig most azt mondja, „nem szabad szó szerint venni” Trumpot.","shortLead":"Donald Trump diktátornak nevezte az ukrán elnököt, az amerikai vezető brit szövetségese, Nigel Farage pedig most azt...","id":"20250220_Zelenszkij-meg-Nigel-Farage-szerint-sem-diktator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d482444-efe5-4acc-9868-14b5ac09ec56.jpg","index":0,"item":"434e2023-ef07-48b5-8249-1cfe7c498004","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_Zelenszkij-meg-Nigel-Farage-szerint-sem-diktator","timestamp":"2025. február. 20. 20:21","title":"Zelenszkij még Nigel Farage szerint sem diktátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az áldozatok idős, fogyatékkal élő emberek voltak.","shortLead":"Az áldozatok idős, fogyatékkal élő emberek voltak.","id":"20250221_Ket-gyilkossag-elkovetesevel-gyanusitanak-egy-illegalis-magyar-migranst-a-floridai-hatosagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23.jpg","index":0,"item":"0ca4b22f-b162-45b4-bf09-3d4559f96f8d","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_Ket-gyilkossag-elkovetesevel-gyanusitanak-egy-illegalis-magyar-migranst-a-floridai-hatosagok","timestamp":"2025. február. 21. 08:53","title":"Két gyilkosság elkövetésével gyanúsítanak egy illegálisan az USA-ban tartózkodó magyar férfit a floridai hatóságok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2a794dc-3ab6-4a80-abb1-42de84540cb4","c_author":"Csányi Nikolett - Imre Réka","category":"elet","description":"A Kolibri Színház elveszíti az autonómiáját, az új igazgató ellen tüntettek.","shortLead":"A Kolibri Színház elveszíti az autonómiáját, az új igazgató ellen tüntettek.","id":"20250221_kolibri-gyermek-ifjusagi-szinhaz-tuntetes-autonomia-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2a794dc-3ab6-4a80-abb1-42de84540cb4.jpg","index":0,"item":"bfc08949-6838-4c13-b43e-1c1dbf30fee4","keywords":null,"link":"/elet/20250221_kolibri-gyermek-ifjusagi-szinhaz-tuntetes-autonomia-video-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 09:44","title":"Abszurd színjáték a Kolibri ügyében: a minisztérium azzal vádolta a gyerekszínházat, hogy Brüsszelnek dolgozik – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
30 évvel az Antall József-féle legendás hófehér Astra után most itt egy "kult sárga" vadonatúj Astra, mellyel az Opel azt igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is létezik német alternatíva a VW Golf mellett.
Az új modell nemcsak nekünk, magyaroknak volt fontos, hanem az Opelnek is, mely német gyártó hat generációnyi Kadett után rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű technikával, az első Astrával.
Azóta nem kevés víz lefolyt a Rábán és a Majnán, 2022-ben pedig már a típus hatodik generációjánál tartunk. És az elsőnél, mely már nem a jó öreg General Motors-féle technikára, hanem a PSA, pontosabban Stellantis fejlesztéseire épül. Lássuk, mire képes a gyakorlatban a vadonatúj Opel Astra!
László Ferenc
Vizor, vigyor?
Az Opel először 2018-ban, vagyis 1 évvel a francia PSA által történt felvásárlást követően villantotta meg azt a bizonyos Vizor designiskolát, mely aztán elsőként a teljesen új Mokkán köszönt vissza. Az időközben ráncfelvarrásokkal a többi Opelre is megérkezett egyedi vonalvezetés természetesen az új Astráról sem hiányozhat, és véleményünk szerint remekül áll neki.
Kiváló döntésnek találjuk, hogy a tesztautónkon is tetten érhető "kult sárga" szín az új Astra alapáras fényezése, ily módon ugyanis talán egy picit színesedni fog az egyre szürkébb utcakép. A többi színért 100-230 ezer forintos felárat számolnak fel, de még a vörös és a kék sem mutat olyan jól, mint ez az enyhén arany beütésű sárga.
László Ferenc
A karakteres formájú, 370 ezer forint ellenében 2x84 LED-es intelligens fényszórók fekete hűtőrácsot fognak közre, melyen az Opel embléma is fekete, mintha egy kicsit titkolná az eredetét az új Astra. Az oldalnézetet a dinamikusan emelkedő övvonal, a hagyományos kilincsek és a fekete könnyűfém-felnik határozzák meg.
Alapáron 16 colos kerekek járnak, a tesztautón 17 colos példányok feszülnek, a legnagyobb felnik pedig a komfortra már érezhetően káros hatást gyakorló 18 colos méretűek. A sárga fényezéssel remek kontrasztot alkot a fekete tető, és jól mutatnak a vékonyra rajzolt hátsó lámpák, valamint a függőleges féklámpás tetőspoiler és a csomagtérnyitó gombként funkcionáló billenthető márkajelre sem lehet panasz.
László Ferenc
Belső hangulat
Ahogy a külsőről sem jut eszünkbe a közeli testvérmodellnek tekinthető DS 4 és Peugeot 308, úgy a műszerfal láttán sem villan át az agyunkon az említett két francia típus. A részletmegoldások, így például a gombok persze ismerősek lehetnek azokból, de az összhatás nagyon más.
Míg a DS 4 belseje a kivagyiságról és luxusról, a 308-asé pedig a high-techről szól, addig az új Astra konzervatív, már-már puritán német hangulatot áraszt magából. Az alul enyhén csapott kormány mögött még "fapad" esetén sem találunk analóg műszereket. A két darab 10 colos kijelző jó képminőségű és végre a tolatókamera képébe sem tudunk belekötni, de a felhasználói felületből valahogy hiányzik a kényeztető törődés.
László Ferenc
A fontosabb funkciók az érintőkijelző alatt hagyományos nyomógombokat kaptak. A zongoralakk fekete kivitele miatt veszettül csillogó és könnyen piszkolódó középkonzolon egy miniatűr karral vezérelhetjük az automata váltót, és ugyanitt kapott helyet a normál, sportos, illetve eco üzemmódok közötti váltásra szolgáló billenőgomb is.
A telefonunk természetesen wireless módon tölthető és a vezeték nélküli Android Auto, illetve Apple CarPlay is adott, mint ahogy a 20 nyelvet támogató digitális asszisztens is mindig a rendelkezésünkre áll. Utóbbi nem meglepő módon nem tud magyarul, és az angol hangparancsok felismerésével is akadnak problémái. USB-C aljzatból előre kettő, hátulra viszont fura módon csak egy jutott.
László Ferenc
Az AGR ülések kényelmesek, elektromos állításúak és memóriafunkcióval is bírnak, sőt, a jobban felszerelt kocsikban masszírozás, és hátsó ülésfűtés is található. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, az elődjénél 7 centiméterrel hosszabb és egyetlen centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új Astrában remekül el lehet férni.
Az ötajtós változat 422 literes csomagtere előrelépést jelent az előző Astra 370 literes értékéhez képest, a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntését követően pedig az eddigi 1210 helyett immár 1339 liter áll rendelkezésünkre. A plugin hibridek esetében a méretes aksi miatt be kell érni 352-1268 literrel.
A nagybevásárlások és nyaralások igazi barátja a kombi kivitel. Az Astra Sports Tourer 597-1634 literes puttonyú, és még hibrid változatban 516-1553 liternyi cókmókot képes elnyelni. Az elektromos csomagtérajtó mozgatás 170 ezer, a vonóhorog 220 ezer forintba kerül.
László Ferenc
László Ferenc
A 4 henger szinte már csak álom
Ha elektromos rásegítés nélküli benzinmotorban gondolkodunk, akkor az 1,2 liter és a 3 henger jelenti az alapot és egyben a csúcsot is. Ha kevés a 110 lóerő és a 205 Nm, akkor érdemes inkább a tesztautónkban is lévő 130 lovas és 230 Nm-es opciót választani, amire nem sok panaszunk lehet.
Főleg amiatt, mert az új Astra ezen "mezítlábas" kivitele mindössze 1,3 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem feltétlenül kell erősnek lennie a dinamikus haladáshoz és a légiesen könnyed viselkedéshez. A 0-100 letudható 9,7 másodperc alatt és a gyorsulásnak 210 km/h-nál szakad vége, amivel tökéletesen együtt lehet élni.
László Ferenc
A sport módot felesleges kapcsolgatni, nem sok változást hoz magával, leginkább csak a kormányzást keményíti fel egy kicsit. A futómű alapvetően komfortosra lett hangolva, de szerencsére nincs benne semmi bizonytalanság, és az utazási komfortnak a relatíve ballonos gumik is jót tesznek. A nyolcfokozatú automata váltó egész korrekt produkciót ad elő, de az automata start/stop rendszer nem igazán áll a helyzet magaslatán.
A kormány relatíve közvetlen áttételezésű, a fordulókör kisebb lett az elődhöz képest, a felfüggesztés viszont nem adaptív. A tesztfogyasztás 6,9 literre jött ki – aki ennél kevesebbel úszná meg a dolgot, és gyakran tesz meg hosszabb távokat, annak érdemes a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres dízelmotor felé kacsintgatnia. A hatfokozatú kézi váltó sem ördögtől való dolog, ily módon a vételáron közel 700 ezer forintot lehet fogni.
László Ferenc
A DS 4-től eltérően és a 308-as Peugeothoz hasonlóan 4 hengeres benzinmotor csak a zöld rendszámos plugin hibridekben található. Ezek az 1,7 tonnás Astrák első körben 180, később pedig 225 lóerős változatban lesznek kaphatóak. Érkezőben továbbá a tisztán elektromos verzió is, ami 5 ajtósként és kombiként is rendelhető lesz.
Sportos Astra sajnos nincs a kínálatában. Kezdetnek a konszern 1,6 literes 4 hengeres turbómotorja sem lenne rossz 225 lóerővel, az ínyencek persze inkább valamilyen 250-300 lóerős 2 literes GSi-vel vagy OPC-vel vágnának neki a szerpentineknek. Ilyesmivel csak a VW háza táján tudunk vigasztalódni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utas- és csomagtér, magas alapfelszereltség, elektromos kombi is lesz belőle.
–: a műszerfal elég puritán, a felhasználói felületen lehetne még javítani, nincs hibrid technika nélküli 1,6 literes motor, a fogyasztás lehetne szerényebb.
Az új Astra egy egyedi vonalvezetésű, modern technikájú kompakt, mellyel az Opel azokat a vásárlókat próbálja meg kiszolgálni, akik már belefáradtak a mindent elárasztó crossover- és SUV-őrületbe. Kategóriájában nem rossz választás az 1,2 literes benzines motor, bár fogyaszthatna kicsit kevesebbet, de szerencsére a drága PHEV-k mellett a dízel is tovább él a kínálatban.
Az árak az utóbbi időkben sajnos nagyon elszálltak, az Opelnél mintha az átlagnál is kicsit jobban. Míg februárban a bevezetés elején 7,6 millió forint körül alakult az alapár, cikkünk írásakor már 9,6 millió forintot kérnek el a legolcsóbb 110 lovas, kézi váltós verzióért. A 20 extra lóerőért felszámolt 240 ezer forint nem vészes, a szintén 130 lóerős dízel indulóára 10,6 millió forint, a 180 lóerős plugin hibrid viszont nem úszható meg 14,2 millió forint alatt.
Nagyon hasonló technikát más, franciásabb csomagolásban a Peugeot 308-tól kaphatunk, mely 8,8 millió forintos alapáron nyit 110 lóerővel, a minimum 130 lovas DS 4 alaphangon 10,9 millió forintot kóstál.
Az Astra régi nagy német riválisa, a VW Golf 9,7 millió forinttól indul 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral, a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres élvezetek pedig 10,2 millió forinttól kezdődnek.
A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.