Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"51eea3fe-a3a7-4158-bdd7-a952f8c95f91","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vásárlóként, ügyfélként számos munkahelyen tapasztalni, hogy zene szól a háttérben. Esetenként még irigyli is az ember az ott dolgozókat a kellemes hangulatért. Egy amerikai kutatás viszont arra az eredményre jutott, hogy a rosszul választott háttérzene kellemetlen következményekkel járhat az alkalmazottakra, így a vállalat egészére nézve is.","shortLead":"Vásárlóként, ügyfélként számos munkahelyen tapasztalni, hogy zene szól a háttérben. Esetenként még irigyli is az ember...","id":"20250509_hatterzene-hatasa-munkavallalokra-ceg-teljesitmenyere-feszultseg-stressz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51eea3fe-a3a7-4158-bdd7-a952f8c95f91.jpg","index":0,"item":"e718a907-0507-41be-9cda-4e77819094e9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_hatterzene-hatasa-munkavallalokra-ceg-teljesitmenyere-feszultseg-stressz","timestamp":"2025. május. 09. 12:03","title":"Háttérzene szól ott, ahol dolgozik? Na, az baj lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae9148b1-7af7-47a5-b544-fc53f701b0b2","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Tobias Thyberg elismerte, hogy hallgatott a képekről.","shortLead":"Tobias Thyberg elismerte, hogy hallgatott a képekről.","id":"20250509_svedorszag-nemzetbiztonsagi-tanacsado-lemondas-grindr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae9148b1-7af7-47a5-b544-fc53f701b0b2.jpg","index":0,"item":"938db97f-4b45-45c7-ab11-11cc82904cf8","keywords":null,"link":"/elet/20250509_svedorszag-nemzetbiztonsagi-tanacsado-lemondas-grindr","timestamp":"2025. május. 09. 18:07","title":"Néhány órával a kinevezése után lemondott a svéd nemzetbiztonsági tanácsadó a Grindrre korábban kitett fotói miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0b95369-fabf-4d90-8343-437555684ad9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hende Csabát, az Országgyűlés törvényalkotásért felelős alelnökétés Polt Péter legfőbb ügyészt jelölte az Alkotmánybíróság új tagjainak a Fidesz frakciója.","shortLead":"Hende Csabát, az Országgyűlés törvényalkotásért felelős alelnökétés Polt Péter legfőbb ügyészt jelölte...","id":"20250508_Polt-Petert-es-Hende-Csabat-jelolte-alkotmanybironak-a-Fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0b95369-fabf-4d90-8343-437555684ad9.jpg","index":0,"item":"c4731617-f996-461d-8ce2-8e613ccdc0fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Polt-Petert-es-Hende-Csabat-jelolte-alkotmanybironak-a-Fidesz","timestamp":"2025. május. 08. 14:25","title":"Polt Pétert és Hende Csabát jelölte alkotmánybírónak a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af02d357-ff8e-42cf-a1fc-94aebd6ec29d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Országos szervezet segítené az örökbefogadásokat, az erre vonatkozó törvénymódosítás már a parlament előtt van – vette észre a Népszava. A részleteket egyelőre nem lehet tudni, így a gyermekvédelmi szakemberek is csak találgatnak.","shortLead":"Országos szervezet segítené az örökbefogadásokat, az erre vonatkozó törvénymódosítás már a parlament előtt van – vette...","id":"20250508_Valtoznak-az-orokbefogadas-szabalyai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af02d357-ff8e-42cf-a1fc-94aebd6ec29d.jpg","index":0,"item":"14bf9844-dfcc-4670-8678-02ccc70b893d","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Valtoznak-az-orokbefogadas-szabalyai","timestamp":"2025. május. 08. 08:06","title":"Változhatnak az örökbefogadás szabályai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk csomókkal, talán több gondot okoznak nekünk, mint gondolnánk. Az emberek döntő többsége ugyanis nem tudja helyesen megítélni, hogy egy csomó erős vagy gyenge.","shortLead":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk...","id":"20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b.jpg","index":0,"item":"a786fd71-788e-4fa3-a7d2-3a65ba4ead89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","timestamp":"2025. május. 09. 16:03","title":"Ön megmondja ránézésre, hogy milyen erős egy csomó? Szinte biztos, hogy téved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre befagyasztják az árakat az új lakásbiztosításoknál.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre...","id":"20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"9c35be56-251c-4c8e-a7a4-a5fd2a605b9b","keywords":null,"link":"/kkv/20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","timestamp":"2025. május. 08. 16:38","title":"Három biztosító sem emeli a díjait egy évig, meghallották Nagy Márton szavát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz győzelmére fogadna, de „rögös út” vezet még odaáig, mert fifti-fifti az esély a 2026-os választáson a Tisza Párt és a kormánypárt – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter volt az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. Elismerte, hogy Magyar Pétert ő segítette egyik vezető állásához, amit utólag hibának tart. Továbbra is azt szeretné, ha a NER-közeli oligarchák visszafognák magukat és nem költenének “hülyeségekre”, mert a pénzt befektetni kell.","shortLead":"A Fidesz győzelmére fogadna, de „rögös út” vezet még odaáig, mert fifti-fifti az esély a 2026-os választáson a Tisza...","id":"20250508_Lazar-negyszemkozt-kerte-a-NER-oligarchakat-fogjak-vissza-a-luxizast-a-valasztasokig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"b0fa52cf-792a-4646-a46f-5c29662a9cba","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Lazar-negyszemkozt-kerte-a-NER-oligarchakat-fogjak-vissza-a-luxizast-a-valasztasokig","timestamp":"2025. május. 08. 08:45","title":"Lázár négyszemközt kérte a NER-oligarchákat: fogják vissza a luxizást a választásokig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"175e6f71-aa2d-4e1d-8b51-08e6402a0939","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, belép a szórakoztatóiparba a Google, legalábbis erre utal, hogy a hírek szerint új film- és televíziós produkciós részleget indított.","shortLead":"Úgy tűnik, belép a szórakoztatóiparba a Google, legalábbis erre utal, hogy a hírek szerint új film- és televíziós...","id":"20250508_google-100-zeros-filmipar-teve-sorozatok-mozi-produkcios-reszleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/175e6f71-aa2d-4e1d-8b51-08e6402a0939.jpg","index":0,"item":"2f7bad08-931a-4e30-a19a-765f2461600d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_google-100-zeros-filmipar-teve-sorozatok-mozi-produkcios-reszleg","timestamp":"2025. május. 08. 14:03","title":"Nyit a Google: belép a tévé- és filmiparba, indul a 100 Zeros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
30 évvel az Antall József-féle legendás hófehér Astra után most itt egy "kult sárga" vadonatúj Astra, mellyel az Opel azt igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is létezik német alternatíva a VW Golf mellett.
Az új modell nemcsak nekünk, magyaroknak volt fontos, hanem az Opelnek is, mely német gyártó hat generációnyi Kadett után rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű technikával, az első Astrával.
Azóta nem kevés víz lefolyt a Rábán és a Majnán, 2022-ben pedig már a típus hatodik generációjánál tartunk. És az elsőnél, mely már nem a jó öreg General Motors-féle technikára, hanem a PSA, pontosabban Stellantis fejlesztéseire épül. Lássuk, mire képes a gyakorlatban a vadonatúj Opel Astra!
László Ferenc
Vizor, vigyor?
Az Opel először 2018-ban, vagyis 1 évvel a francia PSA által történt felvásárlást követően villantotta meg azt a bizonyos Vizor designiskolát, mely aztán elsőként a teljesen új Mokkán köszönt vissza. Az időközben ráncfelvarrásokkal a többi Opelre is megérkezett egyedi vonalvezetés természetesen az új Astráról sem hiányozhat, és véleményünk szerint remekül áll neki.
Kiváló döntésnek találjuk, hogy a tesztautónkon is tetten érhető "kult sárga" szín az új Astra alapáras fényezése, ily módon ugyanis talán egy picit színesedni fog az egyre szürkébb utcakép. A többi színért 100-230 ezer forintos felárat számolnak fel, de még a vörös és a kék sem mutat olyan jól, mint ez az enyhén arany beütésű sárga.
László Ferenc
A karakteres formájú, 370 ezer forint ellenében 2x84 LED-es intelligens fényszórók fekete hűtőrácsot fognak közre, melyen az Opel embléma is fekete, mintha egy kicsit titkolná az eredetét az új Astra. Az oldalnézetet a dinamikusan emelkedő övvonal, a hagyományos kilincsek és a fekete könnyűfém-felnik határozzák meg.
Alapáron 16 colos kerekek járnak, a tesztautón 17 colos példányok feszülnek, a legnagyobb felnik pedig a komfortra már érezhetően káros hatást gyakorló 18 colos méretűek. A sárga fényezéssel remek kontrasztot alkot a fekete tető, és jól mutatnak a vékonyra rajzolt hátsó lámpák, valamint a függőleges féklámpás tetőspoiler és a csomagtérnyitó gombként funkcionáló billenthető márkajelre sem lehet panasz.
László Ferenc
Belső hangulat
Ahogy a külsőről sem jut eszünkbe a közeli testvérmodellnek tekinthető DS 4 és Peugeot 308, úgy a műszerfal láttán sem villan át az agyunkon az említett két francia típus. A részletmegoldások, így például a gombok persze ismerősek lehetnek azokból, de az összhatás nagyon más.
Míg a DS 4 belseje a kivagyiságról és luxusról, a 308-asé pedig a high-techről szól, addig az új Astra konzervatív, már-már puritán német hangulatot áraszt magából. Az alul enyhén csapott kormány mögött még "fapad" esetén sem találunk analóg műszereket. A két darab 10 colos kijelző jó képminőségű és végre a tolatókamera képébe sem tudunk belekötni, de a felhasználói felületből valahogy hiányzik a kényeztető törődés.
László Ferenc
A fontosabb funkciók az érintőkijelző alatt hagyományos nyomógombokat kaptak. A zongoralakk fekete kivitele miatt veszettül csillogó és könnyen piszkolódó középkonzolon egy miniatűr karral vezérelhetjük az automata váltót, és ugyanitt kapott helyet a normál, sportos, illetve eco üzemmódok közötti váltásra szolgáló billenőgomb is.
A telefonunk természetesen wireless módon tölthető és a vezeték nélküli Android Auto, illetve Apple CarPlay is adott, mint ahogy a 20 nyelvet támogató digitális asszisztens is mindig a rendelkezésünkre áll. Utóbbi nem meglepő módon nem tud magyarul, és az angol hangparancsok felismerésével is akadnak problémái. USB-C aljzatból előre kettő, hátulra viszont fura módon csak egy jutott.
László Ferenc
Az AGR ülések kényelmesek, elektromos állításúak és memóriafunkcióval is bírnak, sőt, a jobban felszerelt kocsikban masszírozás, és hátsó ülésfűtés is található. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, az elődjénél 7 centiméterrel hosszabb és egyetlen centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új Astrában remekül el lehet férni.
Az ötajtós változat 422 literes csomagtere előrelépést jelent az előző Astra 370 literes értékéhez képest, a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntését követően pedig az eddigi 1210 helyett immár 1339 liter áll rendelkezésünkre. A plugin hibridek esetében a méretes aksi miatt be kell érni 352-1268 literrel.
A nagybevásárlások és nyaralások igazi barátja a kombi kivitel. Az Astra Sports Tourer 597-1634 literes puttonyú, és még hibrid változatban 516-1553 liternyi cókmókot képes elnyelni. Az elektromos csomagtérajtó mozgatás 170 ezer, a vonóhorog 220 ezer forintba kerül.
László Ferenc
László Ferenc
A 4 henger szinte már csak álom
Ha elektromos rásegítés nélküli benzinmotorban gondolkodunk, akkor az 1,2 liter és a 3 henger jelenti az alapot és egyben a csúcsot is. Ha kevés a 110 lóerő és a 205 Nm, akkor érdemes inkább a tesztautónkban is lévő 130 lovas és 230 Nm-es opciót választani, amire nem sok panaszunk lehet.
Főleg amiatt, mert az új Astra ezen "mezítlábas" kivitele mindössze 1,3 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem feltétlenül kell erősnek lennie a dinamikus haladáshoz és a légiesen könnyed viselkedéshez. A 0-100 letudható 9,7 másodperc alatt és a gyorsulásnak 210 km/h-nál szakad vége, amivel tökéletesen együtt lehet élni.
László Ferenc
A sport módot felesleges kapcsolgatni, nem sok változást hoz magával, leginkább csak a kormányzást keményíti fel egy kicsit. A futómű alapvetően komfortosra lett hangolva, de szerencsére nincs benne semmi bizonytalanság, és az utazási komfortnak a relatíve ballonos gumik is jót tesznek. A nyolcfokozatú automata váltó egész korrekt produkciót ad elő, de az automata start/stop rendszer nem igazán áll a helyzet magaslatán.
A kormány relatíve közvetlen áttételezésű, a fordulókör kisebb lett az elődhöz képest, a felfüggesztés viszont nem adaptív. A tesztfogyasztás 6,9 literre jött ki – aki ennél kevesebbel úszná meg a dolgot, és gyakran tesz meg hosszabb távokat, annak érdemes a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres dízelmotor felé kacsintgatnia. A hatfokozatú kézi váltó sem ördögtől való dolog, ily módon a vételáron közel 700 ezer forintot lehet fogni.
László Ferenc
A DS 4-től eltérően és a 308-as Peugeothoz hasonlóan 4 hengeres benzinmotor csak a zöld rendszámos plugin hibridekben található. Ezek az 1,7 tonnás Astrák első körben 180, később pedig 225 lóerős változatban lesznek kaphatóak. Érkezőben továbbá a tisztán elektromos verzió is, ami 5 ajtósként és kombiként is rendelhető lesz.
Sportos Astra sajnos nincs a kínálatában. Kezdetnek a konszern 1,6 literes 4 hengeres turbómotorja sem lenne rossz 225 lóerővel, az ínyencek persze inkább valamilyen 250-300 lóerős 2 literes GSi-vel vagy OPC-vel vágnának neki a szerpentineknek. Ilyesmivel csak a VW háza táján tudunk vigasztalódni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utas- és csomagtér, magas alapfelszereltség, elektromos kombi is lesz belőle.
–: a műszerfal elég puritán, a felhasználói felületen lehetne még javítani, nincs hibrid technika nélküli 1,6 literes motor, a fogyasztás lehetne szerényebb.
Az új Astra egy egyedi vonalvezetésű, modern technikájú kompakt, mellyel az Opel azokat a vásárlókat próbálja meg kiszolgálni, akik már belefáradtak a mindent elárasztó crossover- és SUV-őrületbe. Kategóriájában nem rossz választás az 1,2 literes benzines motor, bár fogyaszthatna kicsit kevesebbet, de szerencsére a drága PHEV-k mellett a dízel is tovább él a kínálatban.
Az árak az utóbbi időkben sajnos nagyon elszálltak, az Opelnél mintha az átlagnál is kicsit jobban. Míg februárban a bevezetés elején 7,6 millió forint körül alakult az alapár, cikkünk írásakor már 9,6 millió forintot kérnek el a legolcsóbb 110 lovas, kézi váltós verzióért. A 20 extra lóerőért felszámolt 240 ezer forint nem vészes, a szintén 130 lóerős dízel indulóára 10,6 millió forint, a 180 lóerős plugin hibrid viszont nem úszható meg 14,2 millió forint alatt.
Nagyon hasonló technikát más, franciásabb csomagolásban a Peugeot 308-tól kaphatunk, mely 8,8 millió forintos alapáron nyit 110 lóerővel, a minimum 130 lovas DS 4 alaphangon 10,9 millió forintot kóstál.
Az Astra régi nagy német riválisa, a VW Golf 9,7 millió forinttól indul 110 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral, a 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres élvezetek pedig 10,2 millió forinttól kezdődnek.
A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.