szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ma már egy családi dízel BMW is erősebb lehet ennél az egykori bajor szupersportkocsinál, de az M1 hangulata semmi máshoz sem hasonlítható.

A BMW 1978-ban mutatta be azt az ikonikus M1-es modellt, mely a német gyártó első M-es sportkocsija volt, és amely mind a mai napig a BMW egyetlen igazi szupersportkocsija. A BMW M1-et csak 1981-ig gyártották, ráadásul mindössze 453 példányban (ebből csak 399 volt közútra szánt változat), vagyis közel nulla az esélye annak, hogy egyszer csak úgy véletlenül szembejön velünk az úton egy ilyen különlegesség.

Most azonban eladósorba került egy 1981-ben, tehát a gyártás végén készült, kiváló állapotú példány, íme:

Classicdriver.com
Classicdriver.com

A közelmúltban teljeskörűen restaurált, Orangerot fényezésű M1-es 1981 elején Baden-Badenben lett először forgalomba helyezve, és az eddigi mintegy 95 ezer kilométeres futásteljesítménye jelentős részét Svájcban teljesítette.

Classicdriver.com

A jelenleg Németországban állomásozó ritkaságért 635 500 eurót (255 millió forint) kérnek el.

Classicdriver.com
Classicdriver.com

A Giorgetto Giugiaro által megrajzolt középmotoros és hátsókerék-hajtású, ötfokozatú kéziváltós szupersportkocsi 3,5 literes 6 hengeres benzinmotorja 277 lóerős és 330 Nm nyomatékú, ami 260 km/h-s végsebesség elérését teszi lehetővé.

Classicdriver.com

 

Classicdriver.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!