Hatvan kilométerenként elektromos töltőket kell építeni az EU-ban

Egyelőre a főbb utak mentén, de felgyorsítanák a töltési infrastruktúra fejlesztését.

  • hvg.hu hvg.hu
Hatvan kilométerenként elektromos töltőket kell építeni az EU-ban

Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News. A megállapodásban azt is jelezték, hogy a teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.

A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra és Andreas Carlson, a svéd infrastrukturális miniszter szerint a mostani megállapodás egyértelmű jelzés minden érdekeltnek, hogy az egész EU-ban felhasználóbarát töltőinfrastruktúra épülhet hamarosan. Az új szabályok "biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké" – tette hozzá Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.

A megállapodás ugyanazon a héten jött létre, amikor mérföldkőnek számító megállapodás született arról, hogy 2035-re az EU-ban értékesített új autónak karbonsemleges kibocsátásúnak kell lennie. Az EU azt is el akarja érni, hogy a nehézgépjárművek 90 százaléka 2040-re nulla károsanyag-kibocsátású legyen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.