szerző:
Tetszett a cikk?

Benzines, dízel és plugin hibrid hajtáslánccal támad az elődjénél nagyobb, tágasabb és okosabb vadonatúj Skoda Kodiaq.

Bár a Skodának már a 60-as években létezett egy mifelénk alig ismert terepjárója, a minimális mennyiségben gyártott Trekka, és 2009-ben napvilágott látott a semmi máshoz nem hasonlítható Yeti, a cseh márka csak 2016-ban rukkolt elő az első igazi divatterepjárójával.

Ez nem más, mint az elmúlt 7 esztendőben több, mint 840 ezres mennyiségben értékesített Kodiaq, mely Magyarországon többek közt azért is futott be komoly karriert, mert a nagycsaládos támogatás igénybevételére feljogosító 7 üléses változatban is készült.

És most itt az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új második generáció, mellyel a ma esti berlini nemzetközi leleplezés kapcsán ismerkedtünk meg testközelből.

László Ferenc
László Ferenc

Frissebb, nagyobb

Az ismerős márkajegyeket felvonultató karakteres frontrészt a méretes, mégsem tolakodó méretű és opcionálisan megvilágított hűtőrács, illetve a vadonatúj, kristályos dizájnelemekkel felvértezett második generációs full LED mátrix fényszórók uralják. Utóbbiak 50 százalékkal több szegmenst és 15 százalékkal nagyobb fényerőt vonultatnak fel.

A kiviteltől függően 17-20 colos kerekeken gördülő új Kodiaq hátulján vörös sávval összekötött C-alakú lámpákra és középre helyezett új Skoda feliratra lehetünk figyelmesek. A légellenállási együttható 0,282-re javult, köszönhetően többek közt az optimalizált lökhárítóknak és az aktív lamellás hűtésnek.

László Ferenc
László Ferenc

A hosszúság 6,1 centiméterrel növekedett, így az új cseh SUV már 4,758 méter hosszú, a tengelytáv viszont változatlanul 2,791 méter. A helykínálatra sem az első, sem a második sorban nem lehet panasz, az opcionális leghátsó ülésekben helyet foglalók pedig az eddiginél 1,5 centiméterrel nagyobb fejteret kapnak.

Az eddig sem szerény méretű csomagtér további 75 literrel gyarapodott, így már 910 liternyi cókmók fér az 5 üléses alapmodellben, a hét üléses verzió raktere 340-845 literes.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Belső értékek

A kormány mögött 10 colos digitális műszeregység található, melyet a szélvédőre vetítő opcionális HUD egészít ki, a műszerfal közepén magasra helyezett érintőkijelző kiviteltől függően 10-13 colos képátlójú.

Az automata váltó kezelőszerve most először a kormány mögé, jobb oldalra került, ezenkívül pedig a személyre szabható hangulatvilágítás, a középkonzol méretes tárolórekesze, az aktív hűtéses 15 W-os vezeték nélküli dupla mobiltöltő, az akár 45 W-os töltésre képes utastéri USB-C aljzatok, valamint a középső visszapillantó-tükör mellett található USB-C port mellett sem mehetünk el szó nélkül.

László Ferenc
László Ferenc

Az érintőkijelző alatti légbeömlők alá három újfajta kezelőszerv került. Ezek a tekerhető és benyomható, krómperemű köralakú gombok 32 milliméteres kijelzőket vonultatnak fel, melyeknek köszönhetően egyszerűen változtatható az aktuális funkciójuk.

Utóbbi gombok révén a gyártó szerint minden korábbinál könnyebben szabályozható a légkondicionáló, az ülésfűtés, az ülésszellőztetés, a 13 hangszórós Canton hi-fi hangereje, a térkép nagyítási szintje, vagy éppen a vezetési üzemmód.

László Ferenc
László Ferenc

A biztonságról a legmodernebb vezetéstámogató rendszerek mellett kilenc légzsák, köztük egy az első utasok között középen felfúvódó példány gondoskodik.

Az integrált esernyő és a praktikus fedélzeti jégkaparó fenntartható anyagokból készül, és a kocsi 5 méteres körzetében tartózkodva a Kodiaq akár a mobiltelefonunk kijelzőjét nyomkodva is vezethető előre/hátra, ily módon segítve a szűk helyeken történő parkolást.

László Ferenc

Hajtóerő

Most először készül lágyhibrid hajtással a Kodiaq. A 48 V-os technikájú belépőszintű, Miller-ciklusú benzines modell "szíve" egy 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, mely 150 lóerőt bocsát a rendelkezésünkre és továbbfejlesztett hengerlekapcsolással segít a fogyasztás csökkentésében. Akinek ez a teljesítmény kevés, annak ott a 204 lóerős 2 literes verzió.

A gyakran hosszabb távokat megtevők és kellemesen alacsony fogyasztásra vágyók számára továbbra is elérhetők a kínálatban a gázolajos motorok, a 2 literes dízel egységek 150, illetve 193 lóerős változatban rendelhetők.

László Ferenc

Az összes említett kivitel hétfokozatú duplakuplungos DSG automata váltós, és a 193, illetve 204 lóerős modellek alapáron összkerék-hajtással rendelkeznek.

Újdonság a zöld rendszámos Kodiaq, melynek 1,5 literes benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtása 204 lóerős teljesítményű. Ez a kivételesen hatfokozatú DSG váltós kivitel 100 kilométert meghaladó elektromos hatótávval büszkélkedhet, a maximum 11 kW-os AC, illetve 50 kW-os DC teljesítménnyel tölthető akkumulátor kapacitása 25,7 kWh. A csomagtér ez esetben sem kicsi, 745 literes.

László Ferenc

Sportos hangvételű új Kodiaq RS-ről egyelőre nem szól a fáma. Emlékeztetőül, az előd 245 lovas és 370 Nm-es benzines, illetve 240 lóerős és 500 Nm-es dízel RS verziókban készült.

A sportos hangulatú Kodiaqra vágyóknak a magas alapfelszereltségű, fényes fekete elemekkel ékesített, 19-20 colos kerekeken gördülő Sportline kivitelt ajánlja a Skoda, mely az összes hajtáslánccal elérhető.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Árak, elérhetőség

A fejlesztés során -30 és +50 fokos extrém hőmérsékleti viszonyok között tesztelt, opcionálisan adaptív futóműves új Skoda Kodiaq magyarországi forgalmazása információink szerint 2024 első negyedévében kezdődik meg. Az árak egyelőre ismeretlenek.

Az első generációs Kodiaq 150 lovas benzines alapmodellje 15,4 millió forintba kerül, a 190 lóerős összkerekes benzines verzió 16,8 millió forinton nyit, a 200 lovas összkerekes dízelért pedig alaphangon 18 millió forintot kérnek el. A 245 lovas Kodiaq RS 19,3 millió forinttól indul.

A hasonló méretű elektromos testvérmodell, a kupé változatban is elérhető 5 üléses Enyaq 20,5 millió forinton nyit 179 lóerővel és 397 kilométeres hatótávval, a 299 lovas duplamotoros és 517 kilométeres hatótávolságú RS csúcsmodell minimum 27 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

László Ferenc
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!