szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kinek halálhírét keltik, sokáig él – a régi mondás úgy tűnik a Volkswagen-konszern spanyol részlegére is igaz.

A közelmúltban több híradás is arról szólt, hogy a Seat hamarosan felhagy az autógyártással, azonban a cég hazai képviselői egy mai budapesti rendezvényen határozottan cáfolták ezen értesüléseket.

A Seat gyár tavaly közel 520 ezer új személyautót készített, ami mintegy 35 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A legyártott mennyiség 55 százaléka Cupra, 45 százaléka pedig Seat volt, és mint megtudtuk, a Cupra házon belüli részesedése a közeljövőben várhatóan tovább fog növekedni.

Magyarországon egyelőre még fordított az arány, a Seat által gyártott kocsik körülbelül 60 százaléka Seat, 40 százaléka pedig Cupra márkajelzéssel kerül forgalomba. Divatterepjáró-őrület ide vagy oda, hazánkban a kombi Leon a legnépszerűbb modell, melyet az Ateca követ a sorban.

Seat Leon
Seat

Magyarországon tavaly összesen mintegy 2600 Seatot és Cuprát adtak el, és előrejelzések szerint idén is hasonló mennyiségre lehet számítani.

Mint megtudtuk, áprilisban új Cupra flagship store nyílik a főváros szívében, és az év végén 10 hazai helyszínen lehet majd Cuprát, illetve 12 kereskedésben Seatot vásárolni.

A szalonok hamarosan teljesen megújulnak: míg eddig a Seat-kereskedések elkülönített részében lehetett Cuprákat kapni, addig a jövőben pont fordított lesz a helyzet, a Cupra-kereskedések mellékesen Seatokat is árulnak majd.

Hamarosan várhatóan az ötajtós és kombi Seat Leon, illetve Cupra Leon is megújul, a gyártó legrégebbi modelljeként jegyzett, 2016-ban debütált Ateca pedig 2025-ig marad a kínálatban. A 7 személyes változatban is gyártott Seat Tarraco nemrégiben távozott a kínálatból, és nem is kap közvetlen utódmodellt.

A 40. születésnapját ünneplő Ibiza jubileumi limitált szériával veszi célkeresztbe a vásárlókat. A spanyolok legkisebb modellje olcsónak nem igazán mondható a maga 8,3 millió forintos alapárával, a testvérmodell Skoda Fabia hasonló hajtással akár már 6,6 millió forint ellenében begyűjthető, igaz a VW Polo még többe, minimum 8,6 millió forintba kerül.

Seat Ibiza Anniversary
Seat

A legkisebb Seat divatterepjáró, az Arona az Ibizához hasonlóan 8,3 millió forinton nyit, tavaly ez a 89 ezres mennyiségben értékesített modell volt a vállalat globálisan legnépszerűbb modellje.

Az elkövetkezendő két évben előreláthatólag nem mutatnak be új Seatot, de a jelenlegi modelleket folyamatosan frissen kívánják tartani. Rozgonyi Ádám márkaigazgató elmondta, hogy 2030-ig a kínálatban maradnak a különböző Seatok, ezt követően pedig városi mobilitási szolgáltatóvá alakul át a spanyol márka.

Seat Mó 50, Magyarországon egyelőre még nem kapható ez a 6 ezer eurós kétkerekű
Seat

A hat évvel ezelőtt debütált Cupra a Volkswagen és az Audi közé pozicionálja magát, prémiumgyártóként kívánja megmérettetni magát a piacon, és bár eleinte csak nagy teljesítményű sportos modelleket forgalmazott, az utóbbi időkben szerényebb teljesítményű, visszafogottabb típusokat is elkezdett árusítani.

A budapesti rendezvényen elhangzottak szerint a spanyol gyártón belüli kannibalizáció minimális, a Seat-tulajdonosoknak csak mindössze 10-15 százaléka vált Cuprára, utóbbi márka inkább más gyártóktól csábítja magához a vevőket.

A Cupra globálisan legnépszerűbb modellje az első igazi Cupraként, tehát nem átbrandelt Seatként jegyzett Formentor, melyből tavaly több mint 120 ezret értékesítettek. A modell általunk is alaposan letesztelt 5 hengeres Audi motorral szerelt 390 lovas VZ5 csúcsverziójából nemrégiben 444 példányos limitált szériát mutattak be.

Cupra Formentor VZ5 Limited Edition
Cupra

A második legnépszerűbb Cupra a nemrégiben ráncfelvarrt Volkswagen ID.3 sportos spanyol testvérmodelljének tekinthető Born villanyautó, mely immár 326 lóerős VZ sportverzióban is elérhető.

Cupra Born VZ
Cupra

Tavasszal debütál a márka kupés hangvételű és tisztán elektromos hajtásláncú új divatterepjárója, a Kínában gyártott Tavascan. A 4,64 méter hosszú újdonság 286 lóerős hátsókerék-hajtású, illetve 340 lovas összkerekes változatban lesz kapható.

Cupra Tavascan
Cupra

Az Audi győri üzemében szeptemberben kezdődik meg a világon egyedül itt készülő Cupra Terramar gyártása, mely 4,58 méter hosszú hagyományos vonalvezetésű SUV előreláthatólag lágyhibrid benzines, plugin hibrid benzines és dízel hajtásokkal lesz kapható.

A Tavascan és a Terramar közös vonása a tágas utastér és az 540 literes csomagtartó.

Cupra Terramar
Cupra

2025-ben debütál a Cupra vadonatúj kompakt elektomos crossovere, a korábban Urban Rebel néven emlegetett Raval.

Ez a 4,03 méteres elsőkerék-hajtású újdonság 226 lóerősnek és 440 kilométeres hatótávolságúnak ígérkezik, és a Seat éppen bővítésen áteső spanyol gyárában, Martorellben fog készülni, ahol egyébként a VW több márkájához is gyártanak majd alkatrészeket.

Cupra Raval
Cupra
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!