Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","shortLead":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","id":"20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed.jpg","index":0,"item":"fd2b126f-4c20-4779-bb10-c254561dcba2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","timestamp":"2025. május. 30. 16:59","title":"Rijád megüzente Teheránnak, hogy kössék meg az atomalkut Trumppal, különben egy izraeli támadást kockáztatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e021e57-a9bc-48c2-a5bd-91efdccfdd74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Előtte senki sem játszott meleg tinédzsert a napközben futó amerikai sorozatokban.","shortLead":"Előtte senki sem játszott meleg tinédzsert a napközben futó amerikai sorozatokban.","id":"20250530_Ryan-Phillippe-meleg-kamaszt-jatszott-felt-is-a-szereptol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e021e57-a9bc-48c2-a5bd-91efdccfdd74.jpg","index":0,"item":"cc1b0db8-3b80-4667-8bc1-455f1490109e","keywords":null,"link":"/elet/20250530_Ryan-Phillippe-meleg-kamaszt-jatszott-felt-is-a-szereptol","timestamp":"2025. május. 30. 09:06","title":"Ryan Phillippe meleg kamaszt játszott, félt a szereptől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de","c_author":"Hermann Veronika","category":"360","description":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda, hogy megelégszik azzal, ha nem egészen kétmillió magyar miniszterelnöke. Már szóban sem próbál egy nemzethez beszélni – mutatja be elemzésében Hermann Veronika, a Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet oktatója az ELTE-n.","shortLead":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda...","id":"20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de.jpg","index":0,"item":"d949a352-a832-4c72-94f4-7701d971daf4","keywords":null,"link":"/360/20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","timestamp":"2025. május. 31. 08:45","title":"Orbán árulása: a haza lehet ellenzékben, a gyűlölőknek odavetve, amíg ő hatalmon maradhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94c2e4da-ade6-435e-ab7a-154b872d5e67","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW i4 M60 xDrive bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.","shortLead":"A BMW i4 M60 xDrive bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.","id":"20250530_a-bmw-600-loero-fole-tolta-az-i4-villanyauto-teljesitmenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c2e4da-ade6-435e-ab7a-154b872d5e67.jpg","index":0,"item":"a94dd8bc-c9db-4096-b9cb-3dbfb4b3d258","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_a-bmw-600-loero-fole-tolta-az-i4-villanyauto-teljesitmenyet","timestamp":"2025. május. 30. 06:41","title":"A BMW 600 lóerő fölé tolta az i4 villanyautó teljesítményét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e2d089-7482-4f92-bd0b-18aebb045aff","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Éppen aznap hozták nyilvánosságra az áprilisban bezárt XV. kerületi intézmény szennyezettségvizsgálata, amikor megírták, nem tudni, történik-e bármi az ügyben. A veszélyes anyagok koncentrációja határérték alatti, de a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ alkotmányjogi megfontolásokból azért még zárva tartaná az intézményt.","shortLead":"Éppen aznap hozták nyilvánosságra az áprilisban bezárt XV. kerületi intézmény szennyezettségvizsgálata, amikor...","id":"20250530_nngyk-XV-kerulet-bezaratott-ovoda-szennyezes-vizsgalat-eredmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e2d089-7482-4f92-bd0b-18aebb045aff.jpg","index":0,"item":"5279519d-3d0f-492d-8bb2-c9778e262fff","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_nngyk-XV-kerulet-bezaratott-ovoda-szennyezes-vizsgalat-eredmeny","timestamp":"2025. május. 30. 18:46","title":"Megszólalt az NNGYK az óvoda ügyében, amelyet korábban veszélyes szennyezés miatt zárattak be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének kivitelezése, amelyek szükségesek lennének a próbagyártás startjához.","shortLead":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének...","id":"20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463.jpg","index":0,"item":"b71d00ea-524f-43d7-9415-bfedc8a6e178","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","timestamp":"2025. május. 30. 10:22","title":"24.hu: Egy évet is csúszhat a cellagyártás indulása a debreceni CATL-akkugyárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","shortLead":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","id":"20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78.jpg","index":0,"item":"43cc34f5-9809-43b8-8346-90503d692569","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","timestamp":"2025. május. 30. 07:21","title":"A legendás Stirling Mossnak állít emléket a legújabb V12-es sportautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","shortLead":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","id":"20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a.jpg","index":0,"item":"67a05f17-e27d-4a6d-bae9-f50ef0c7d0fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:13","title":"Egy év alatt a negyedére esett vissza a Magyar Suzuki nyeresége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
340 lóerővel és 550 kilométeres hatótávval debütált a spanyol márka sportos hangvételű szabadidő-autója. Megérkezett a világító emblémás Cupra Tavascan, mellyel a nemzetközi sajtóbemutatón testközelből ismerkedtünk meg.
A Cupra szó ismerősen cseng a benzingőz iránt fokozott érdeklődést mutatók számára. Nem csoda, hiszen a Seat sokáig ilyen típusjelzéssel megspékelve dobta piacra a legerősebb és legsportosabb modelljeit. Néhány éve aztán a Cupra kivált a Seatból és önálló márkaként folytatta tovább az útját.
Így született meg az első immár Seat márkajelzés nélküli Cupra, mely a keresztségben a Cupra Ateca nevet kapta, és így látott napvilágot a sportosra hangolt Cupra Leon is. Könnyen kikövetkeztethető, hogy ezek rendre a Seat Ateca szabadidőautóra, illetve a kompakt Seat Leonra épültek, vagyis nem teljesen új fejlesztések.
Az átemblémázott VW ID.3-nak tekinthető Cupra Bornt követően pedig most itt a tavaly már 150 ezer autót értékesített márka második villanyautója, a vadonatúj Tavascan, melyet a cég első embere mutatott be Berlinben, az elektromos Formula E helyi futamának előestéjén.
László Ferenc
László Ferenc
Minek nevezzelek?
Tavascan egy katalán kistelepülés a francia és az andorrai határ közelében, több mint 1100 méter magasan fenn a hegyekben. A legújabb Cuprát Barcelonában fejlesztették, azonban a Formentortól eltérően nem a márka hazájában, hanem a távoli Kínában, a Volkswagen helyi gyártósorain készül.
A Cupra első tisztán elektromos hajtásláncú SUV kupéjának elejét a háromszög motívumokkal ékesített okos mátrix LED-fényszórók uralják, az izmosra formált gépháztető elülső-középső részén pedig büszkén világít a jellegzetes márkaembléma. A hatféle fényezéssel készülő újdonság kilincsei LED-világítást kaptak és nyitáskor a talajra vetítik a Cupra logót.
Cupra
Az oldalnézetet a hátrafelé dinamikusan lejtő tetővonal, a süllyesztett kilincsek, illetve a kiviteltől függően 19-21 colos kerekek uralják. A kovácsolt könnyűfém-felnikre 255 milliméter széles sportgumikat szerelnek, így tapadáshiánytól nem igazán kell tartani.
A világító logóval és diffúzorral megspékelt formás hátsó rész magasra nyíló ajtaja mögött 540 literes csomagtér található, ami jelentősen nagyobb a belsőégésű motoros, illetve plugin hibrid verziókban készülő Formentor 420 literes puttonyánál.
Cupra
A Tavascan 20 centiméterrel hosszabb és 9 centiméterrel magasabb a Formentornál, méretét és kialakítását illetően a konszernen belül a VW ID.5 és a Skoda Enyaq Coupé áll a legközelebb hozzá. A 4,64 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,6 méter magas és 2,77 méteres tengelytávolságú újdonság körülbelül a Peugeot 408 és a BMW X4 ligájában focizik.
Az akár 7 üléses változatban is rendelhető Seat Tarraco 9 centiméterrel hosszabb és 6 centiméterrel magasabb a Tavascannál, tengelytávja viszont csak 2 centiméterrel nagyobb.
Cupra
Nagyképű
A kis digitális panellel kombinált hatalmas érintőképernyő koncepciója a nemrégiben debütált "elektromos Passat"-ból, az ID.7-ből lehet ismerős, de persze nagyon más a német és a spanyol modell hangulata.
A kormány mögött egy mindössze 5,3 colos műszeregység található, az infotainment kijelző viszont 15 colos képátlójú, ami új rekord a Cupránál.
Végre háttérvilágítást kapott a klíma és a hangerő állításához használatos érintősáv, a felhasználói felületet widgetek révén lehet személyre szabni, és természetesen fullos Android Auto, valamint Apple CarPlay támogatást kapunk.
Cupra
A kiterjesztett valóság funkcióval megspékelt HUD a szélvédőre vetít, a 12 hangszórós hi-fi-t most először a Sennheiser szakemberei finomhangolták. Autópályán immár automata sávváltásra is képes a kocsi, mely parkolás közben akár az okostelefonunkról is távvezérelhető.
Alapáron jár a sportülés és a későbbiekben komolyabb kagylóülés is elérhető lesz a kínálatban.
Cupra
Hajtóerő
A Volkswagen már jól ismert MEB platformjára épülő Tavascan alapmodelljében egy 286 lóerős teljesítményű és 545 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a hátsó kerekeket.
A VZ típusjelzésű összkerekes verzióban ezenkívül egy 109 lóerős és 134 Nm-es produkcióra képes első villanymotor is található. A végeredmény 340 lóerő, ami 2,4 másodperces 0-50 km/h, illetve 5,6 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A nettó 77 kWh kapacitású vízhűtéses lítium-ion akkumulátor 520-550 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a hőszivattyú sajnos feláras extra. Ideális esetben 7 perc alatt akár 100 kilométeres hatótávot is "tankolhatunk", egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés pedig körülbelül 30 percig tart, már amennyiben persze találunk egy legalább 135 kW-ra képes DC-töltőt.
A menetirányváltót D-ből B módba kapcsolva igen komoly motorfékkel szolgáló egypedálos vezetési élményben lehet részünk, a rekuperáció erőssége a kormány mögötti kis fülekkel négy fokozatban akár manuálisan is állítható.
Cupra
Üzemmódból a következők állnak rendelkezésre: Range, Comfort, Performance, Cupra, Individual és Traction, melyek közül az utolsó csak az összkerekes verzióban érhető el.
A gyártó azt ígéri, hogy remek élmény lesz a Tavascan vezetése, ami többek közt az ideálishoz közeli 49:51-es tömegeloszlásnak, az alacsony tömegközéppontnak, az adaptív sportfutóműnek és a progresszív kormányzásnak köszönhető. Az első menetpróbát követően ezzel kapcsolatos élményeinkről is be tudunk majd számolni.
László Ferenc
Konklúzió
A szabadidő-autókat úgy viszik mostanság, mint a cukrot, és a villanyautók iránt is egyre komolyabb érdeklődés mutatkozik. Ennek fényében nem csoda, hogy a Magyarországon jelenleg hét kereskedéssel rendelkező és folyamatosan terjeszkedő Cupra most egy ilyen Tavascan jellegű modellel rukkolt elő, mely a márka hagyományaihoz híven sportosan kupés életérzést hozott magával.
Az első személyes, bár még csak statikus találkozást követően annyit már tudunk, hogy a formaterv és maga a koncepció több, mint rendben van, ezenkívül pedig a hajtáslánc és a vezetési élmény is korrektnek ígérkezik.
Az árak egyelőre ismeretlenek. A Volkswagen minimum 24,3 millió forintot kér az ID.5 GTX-ért, a hasonlóan 299 lovas Skoda Enyaq Coupé iV RS pedig 26,6 millió forinttól indul. A Cupra első villanyautója, a 204 lovas kompakt Born 18 millió forinton nyit.
A kereskedésekbe 2024-ben megérkező Tavascanból évente 70 ezres mennyiséget terveznek eladni. Jövőre mutatják be a Győrben gyártandó Terramart, 2025 pedig már a kompakt UrbanRebelről fog szólni a közeljövőben várhatóan az amerikai piacot is letámadó Cupra háza táján.
Az egész világ Győrből kapja majd a Terramart
Cupra
Mostantól minden új elektromos Cuprán világítani fog a logó, így az UrbanRebelen is
László Ferenc
A Cupra harmadik generációs elektromos Formula autója, 476 lóerővel és 320 km/h végsebességgel