szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha túl nagy és/vagy túl drága az Audi Q7, akkor kicsit kisebb méretben és pár millióval olcsóbban a megújult Volkswagen Touareg hasonló prémium életérzést vonultat fel számunkra. Teszten a 286 lovas dízel R-Line kivitel.

Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne. A Volkswagen konszern ezen prémium kategóriás hatalmas divatterepjárói ugyanarra a platformra épülnek, mint a VW legnagyobb SUV-ja, a Touareg, csak éppen jelentősen drágábbak annál.

Amennyiben relatíve jó áron szeretnénk méretes és minőségi német szabadidő-autóba ülni, akkor nem nagyon akad más választásunk, mint a Touareg.

A típus aktuális harmadik generációja immár hatodik éve van velünk – megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban a kívül-belül modernizált új faceliftes verzió, és annak is az erősebb dízelmotoros R-Line változata.

VW Touareg R-Line
László Ferenc

Fény az éjszakában

A ráncfelvarrás leginkább szembeötlő hozadéka a modernizált fényszórókat és hátsó lámpákat összekötő fehér, illetve vörös fénycsík. Az első VW logó egy normál krómozott példány (a faceliftes Golfon ez is világít), a hátsó viszont látványosan pirosan fénylik az éjszakában – kár, hogy az alig használt tesztautón már erősen kopottas képet mutat.

Persze nem ez a világ első megvilágított emblémás kocsija, azonban ilyen modellekkel eddig csak az Egyesült Államokban és Kínában lehetett találkozni.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

2023-tól viszont változott a törvényi szabályozás, így már semmi akadálya annak, hogy Európában is kaphatóak legyenek ilyen autók. A gyártóknak csak arra kell figyelniük, hogy a világító logó mérete ne haladja meg a maximálisan engedélyezett 100 négyzetcentimétert.

A szupermodern mátrix fényszórók összesen 38 432 apró LED-et vonultatnak fel, ily módon világítva a lehető legmesszebbre abszolút vakításmentesen. Ha esetleg ez sem elég, akkor 767 ezer forint ellenében infravörös éjjellátó is rendelhető, melynek képe a digitális műszeregység közepén jeleníthető meg.

VW Touareg R-Line
László Ferenc

A chili-vörös metálfényezésű R-Line tesztautó a legújabb trendekkel szembe menve rengeteg króm díszítést vonultat fel és látványos 21 colos kerekeken gördül. A fapados példányokat 18 colos felnikkel szerelik, a plafont a 22 col jelenti.

A Touareg külseje nem változott meg jelentős mértékben, mindenesetre a facelift egyértelműen jól jött, a korosodó nagy német SUV így könnyebben vészeli át az életciklusából még hátralévő néhány évet.

VW Touareg R-Line
László Ferenc

Milyen belül?

A 254 ezer forint ellenében soft-close funkciós ajtók feltárását követően ismerős kép fogad, némileg javult a minőség, a középkonzol például picit puhább borítást kapott. Az általános minőségérzet egészen kiváló, a kellemes tapintású kormányon lévő logót letakarva laikusként akár sokkal drágább kocsinak is gondolható a Touareg.

Kár, hogy a Golfból a nemrégiben megejtett facelifttel már száműzött érintőgombok itt még mindig velünk vannak, és talán a hatalmas váltókart is illett volna valami szolidabb, modernebb példányra cserélni.

Alapáron jár a kiváló minőségű 12 colos digitális műszeregység és a 15 colos infotainment kijelző, a szélvédőre vetítő HUD 549 ezer forintos tétel.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

Továbbfejlesztették a magyarul sajnos továbbra sem tudó hangvezérlést, az USB-C portok 15 helyett végre már 45 W-osak, a 678 ezer forint ellenében 13 hangszórót és 730 W-ot felvonultató Dynaudio hi-fi kiválóan szól.

Az elektromos állítású, klimatizált és masszírozni is képes első ülések igen kényelmesek. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, azonban a vaskos és magas kardánalagút némileg ront az összképen – aki ennél többre vágyik, az válassza inkább a 9 centiméterrel nagyobb tengelytávú és 17,4 centivel hosszabb Audi Q7-et.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

A BMW X5-nél és Mercedes GLE-nél alig 4,5 centiméterrel rövidebb Touareg hátsó utasai két USB-C portot, egy 230 V-os töltőaljzatot és szivargyújtót is kapnak, a hátsó oldalablakok rolói kézi mozgatásúak. A nyitható panorámatetőért véleményünk szerint megéri kifizetni 760 ezer forintot.

A 810 literes csomagtér hatalmas, hátul is található egy 12 V-os dugalj, és a mellette lévő gombokkal pakoláskor lejjebb engedhető a kasztni.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

Véhat és gázolaj

A Q7-től eltérően még lágyhibrid rásegítés nélküli 3 literes V6 TDI 286 lóereje és 600 Nm-es nyomatéka úgy cibálja a 2156 kilogrammos vasat, mint cica a gombolyagot. A 6,1 másodperces 0-100-as szintidejű SUV-val biztonságosan gyorsan letudhatók az előzések, és a 236 km/h-s végsebesség is legfeljebb az Autobahnon érezhető szerénynek.

Az összes Touareget alapáron nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással szerelik, a hajtáslánc igen harmonikus viselkedésű és a 9 liter körüli tesztfogyasztással is elégedettek lehetünk. A 6 hengeres TDI finoman jár, az utastérbe finoman beszűrődő hangja abszolút nem bántó.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

A 75 literes üzemanyagtartály 800 kilométeres hatótávval kecsegtet – ha megcéloznánk a mágikus 1000 kilométert, akkor meg kell rendelni a 44 ezer forintos 90 literes tartályt.

A futóművet továbbfejlesztették a német mérnökök, az adaptív légrugós technika egyrészt kisimítja az úthibákat, másrészt a tempós haladásnak is barátja – komfort módban az eddiginél puhább, sportban pedig keményebb lett a felfüggesztés.

A gombnyomásra állítható magasságú légrugós futómű 822 ezer forintba kerül, a fordulókört 12,2-ről 11,1 méterre zsugorító összkerék-kormányzással együtt rendelve pedig 1,2 millió forintot tesz ki.

Érdekesség, hogy amennyiben a tetőn szállítunk valamit, akkor a vadonatúj rakományérzékelő áthangolja a menetstabilizátor működését.

VW Touareg R-Line
László Ferenc

Mi van még?

A 3 literes V6 TDI 231 lóerős és kereken 500 Nm nyomatékú változatban is elérhető, és bár a 7,5 másodperces 0-100-as gyorsulás talán nem hangzik olyan jól, ez az alapdízel is bőven élhető produkciót ad elő. A 421 lóerős és 900 Nm-es 4 literes V8 TDI már jó ideje kikopott a kínálatból.

Cikkünk írásakor nem érhető el a hazai konfigurátorban, mindenesetre létezik egy 3 literes V6-os benzinmotor, mely 340 lovas és 450 Nm-es erőforrás igen fickóssá teszi a Touareget, az 5,9 másodperces gyorsulási értéknek és a 250 km/h-s végsebességnek azonban a benzinkúton kell megfizetni az árát.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

Ugyancsak hiányoltuk a konfigurátorból a “polgári” plugin hibrid verziót, melynek 3 literes benzinmotorra épülő “píszí” hajtáslánca 381 lóerőt és 600 Nm-t állít hadrendbe.

Amennyiben zöld rendszámos technikára vágyunk, akkor jelenleg a legsportosabb Touareg R-re kell lecsapnunk. Ez a szintén 3 literes benzines szívű PHEV 462 lóerővel és 700 Nm-rel pusztítja a gumikat, és akár 5,1 másodperc alatt is képes 0-ról 100-ra katapultálni.

A 14,3 kWh kapacitású akkumulátor 50 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtet, ami városban jól jöhet, kanyarvadászatra viszont egész biztosan nem ez a legjobb választás a VW kínálatából, a 2,5 tonnát meghaladó alaptömeg nehezen egyeztethető össze a szerpentinekkel.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
VW Touareg R-Line
László Ferenc

Konklúzió, árak

A vörösen világító embléma egyeseknek picit talán már sok lehet a jóból, mindenesetre a Touareg évek alatt picit megfáradt designjának alapjában véve igen jót tett a ráncfelvarrás, ami többek közt a technikát is modernizálta.

Ennek köszönhetően a Touareg a prémium autó kategóriában nemrégiben elnyerte a többek közt a HVG nevével is fémjelzett Év Magyar Autója 2024 díjat.

A Volkswagen legnagyobb SUV-ja a 231 lovas dízelmotorral 22,9 millió forinton nyit Magyarországon, a 286 lovas gázolajos változat alapára 26,3 millió forint.

VW Touareg R-Line
László Ferenc

Viszonyításképp, az Audi Q7 hasonló motorizáltság esetén 28-29,2 millió forinttól indul, a 298 lovas BMW X5 30d pedig minimum 32,7 millió forintot kóstál. A 269 lovas Mercedes GLE 300d 32,4 millió forint ellenében csak 4 hengeres, a 367 lóerős 6 hengeres GLE 450d pedig minimum 37,4 millió forintba kerül.

A VW Touareg sportos hangulatú R-Line verziója a 286 lóerős dízelmotorral 27,8 millió forinttól indul, a hozzánk érkezett jól felszerelt tesztautó árcéduláján 34 millió forintos összeg szerepel.

A plugin hibrid R csúcsmodell minimum 37,3 millió forint kifizetését követően állítható be a garázsba.

VW Touareg R-Line
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!