Visszatért a Volga autómárka, de van egy kis csalás a dologban
Talán még a kormánykereke sem orosz gyártmány.
hvg.hu
Nagyjából egy évvel ezelőtt úgy döntött az orosz államvezetés, hogy feléleszti a Volga márkát, amelynek modelljei anno leginkább az “elegáns” autókat jelentették az oroszok számára. A visszahozott márka most egyszerre három új modellel jelentkezett.
Az új gépkocsikat Nyizsnyij Novgorodban mutatták be, ahol a GAZ (Gorkij Autógyár) az év végéig meg is kezdi az autók összeszerelését. Abban a gyárban, ahol nem is olyan régen még Volkswagenek és Skodák készültek és a hírek szerint az értékesítésük is a volt Skoda kereskedéseken keresztül történik majd.
Az újdonságokról a legfontosabb talán azt tudni, hogy teljes egészében kínai modellek, lényegében az oroszok semmit nem gyártanak hozzá.
A 4,8 méter hosszú Volga C40 szedán egy Changan Raeton Plus klónja. A 4,5 méter hosszú Volga K30 crossover a Changan Oshan X5 Plus megfelelője, a 4,7 méter hosszú Volga K40 pedig a Changan Uni-Z másolata.
A kínai Changanok egyikét sem értékesítik hivatalosan Oroszországban, így attól nem kell tartani, hogy egymás piacát veszélyeztetnék.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.