szerző:
Tetszett a cikk?

A Renault 5 E-Tech szupersportos verziójaként debütált az Alpine első villanyautója – alaposan körbefotóztuk.

A Hypercar királykategóriában két versenyautót indított Alpine a Le Mans-i 24 órás autóversenyt használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat első tisztán elektromos hajtásláncú modelljéről.

A februárban leleplezett Renault 5 E-Tech szupersportos testvérmodelljének tekinthető Alpine A290 egy elsőkerék-hajtású szupermodern zöld rendszámos hot hatch.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

Az alapmodellnél 6 centiméterrel szélesebb, ültetett sportfutóműves, 19 colos könnyűfém felnis, 225 milliméter széles Michelin Pilot Sport 5 gumis újdonság dizájnja kellemes retró húrokat penget meg, miközben több helyen is felvonultatja a francia trikolórt.

A 3,99 méter hosszú, 1,82 méter széles, 1,52 méter magas, 2,53 méteres tengelytávolságú új Alpine fordulóköre 10,2 méter, tengelyenkénti tömegeloszlása 57:43 százalékos.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

A műszerfalat 10,25 colos digitális műszeregység, 10,1 colos infotainment kijelző és sportkormány uralja, melynek OV (overtake, előzés) gombját megnyomva azonnal a maximális teljesítmény áll rendelkezésre. A rekuperáció négy fokozatban állítható, és menetüzemmódból is négyféle áll rendelkezésre: Save, Normal, Sport és Perso.

Perso módban többek közt a „gázreakció”, a kormányzás, a mesterséges motorhang és a hangulatvilágítás is személyre szabható.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

Most először szerelnek Devialet hi-fit Alpine-ba, a kilenc hangszórós, 20 centis mélynyomós rendszer teljesítménye 615 W. Az ötajtós, ötszemélyes A290 csomagtartója kiviteltől függően 300-326 literes.

Míg az új Renault 5 esetében be kell érnünk 150 lóerővel, addig az Alpine verzió GT Performance csúcsmodellje 220 lóerős produkciót ad elő.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

A kereken 300 Nm nyomatékú hot hatch 6,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és 170 km/h a végsebessége, ezenkívül a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer, illetve a relatíve alacsony, 1479 kilogrammos tömeg mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A némileg szerényebb árú A290 GT 180 lóerős, 285 Nm nyomatékú, illetve 7,4 másodperces 0–100-as szintidejű és 160 km/h végsebességű.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

Az 52 kWh kapacitású és 310 kilogramm tömegű akkumulátor 380 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, vagyis 20 kilométerrel kevesebbet, mint az alapmodell esetében. 100 kW-os gyorstöltő esetén akár 30 perc alatt letudható egy 15-80 százalékos töltés. AC-fronton 11 kW jelenti a plafont, a hőszivattyú alapáras tétel.

Az Alpine A290 ára egyelőre ismeretlen, azt viszont tudni lehet, hogy a mellékelt képeken látható limitált szériás nyitómodellből, a GTS Premiere Editionből mindössze 1955 példányt készítenek. A francia márka stílusos formában ezzel az alapításának évére utal.

Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc
Alpine A290
László Ferenc

A Renault 5 E-Tech magyar árait egyelőre nem fedték fel, az elektromos kisautó 20 százalékos helyi adót tartalmazó francia alapára 29 490 euró (11,7 millió forint).

Az Alpine 2030-ig hét elektromos autót tervez bemutatni, érkezik többek közt az általunk alaposan letesztelt újkori A110 villanyos utódja és egy elektromos SUV is.

Alpine A290
László Ferenc

A sportos brand két autóval képviseltette magát az elmúlt hétvégén megrendezett idei Le Mans-i 24 órás autóversenyen, azonban mindkét Hypercar kategóriás A424-es hibrid viszonylag gyorsan, már az első negyedben kiesett motorhiba miatt.

Alpine A424 a Le Mans-i rajtrácson
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!