szerző:
Tetszett a cikk?

A hosszú ideje a legnagyobb kínai autóexportőrként jegyzett Chery elsőként a tisztán benzines Omoda 5 kompakt divatterepjárót hozta el Magyarországra, melyet a későbbiekben a plug-in hibrid Jaecoo 7 SUV követ majd a sorban.

Mostanság szinte egymás után érkeznek meg az újabbnál újabb kínai autógyártók Európába, így hazánkba is. A legfrissebb ilyen vállalat az 1997-ben alapított Chery, mely elsőként az Omoda brandet honosítja meg mifelénk.

Az új kínai márka első európai modelljével, az Omoda 5-tel tavaly ősszel Kínában, tavasszal pedig Madridban ismerkedtünk meg testközelből, és most az első példányok Budapestre is megérkeztek.

Mint megtudtuk, a főváros szívében kiállított két kocsi még nem a magyar piacra szánt első kontingensből származik, ez a jelenleg még úton lévő szállítmány ugyanis csak ősz elejére érkezik meg hazánkba.

Akár japán szabadidő-autónak is tűnhet
László Ferenc
18 colos kerekek, kamu kipufogóvégek
László Ferenc

Nálunk már kapásból a modellfrissített Omoda 5 lesz kapható, melynek motorja megfelel a legkomolyabb európai környezetvédelmi előírásoknak is, másrészt pedig a műszerfala eggyel modernebb, mint a most Budapesten kiállított kocsiké.

A 4,4 méter hosszú kompakt crossover Omoda 5-öt korábban már részletesen bemutattuk, így most csak néhány fontosabb jellemzőjét vesszük át ismétlőleg.

2,63 méteres tengelytáv
László Ferenc

A saját fejlesztésű, 1,6 literes, 4 hengeres turbós benzinmotor 147 lóerős teljesítményű, illetve 275 Nm nyomatékú, ami 10,1 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 195 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Megjegyzendő, hogy a facelift előtti verzió még 195 lóerőt, 7,8 másodperces 0–100-as gyorsulást és 206 km/h-s végsebességet tudott.

Teleszkópos nyitású a gépháztető
László Ferenc
Átlagos méretű, könnyen bővíthető csomagtér
László Ferenc

A hétfokozatú, dupla kuplungos, automata váltós hajtásláncban semmilyen villanymotor nem található, az elsőkerék-hajtású és 1455 kilogramm tömegű Omoda 5 nem készül lágyhibrid, hibrid vagy plug-in hibrid technikával – az átlagfogyasztás az ígéretek szerint 7,4 liter körül alakul.

Az átlagnál jobb minőségű műszerfalon két darab remek felbontású 12,3 colos kijelző található, a főbb funkciók akár – angol nyelvű – hangparancsok révén is elérhetők, a hangulatvilágítás 64 színárnyalatot vonultat fel.

Ez még a facelift előtti műszerfal
László Ferenc
Elektromos állítású, kényelmes ülések
László Ferenc
Nincs helyhiány
László Ferenc

Említést érdemel továbbá a vezeték nélküli telefontöltő, az Apple CarPlay és Android Auto támogatás, az opcionális nyolc hangszórós Sony hi-fi és 360 fokos kamerarendszer, illetve a panorámatető.

A helykínálat több mint rendben van, akár egy 1,8-1,9 méter magas sofőr mögött is remekül elfér egy hasonló méretű utas, akinek a lába és az első üléstámla között körülbelül 3-4 centiméternyi légrés található. Hátul középen sem vészesen rossz utazni, a kardánalagút szinte csak jelképesen emelkedik ki a padlóból.

A 378-1075 literes csomagtartó nem igazán nagy, alatta viszont teljes értékű pótkerék található.

Gyémántot formázó betétek ékesítik a hatalmas hűtőrácsot
László Ferenc
1,59 méter magas
László Ferenc

Az ötcsillagos EuroNCAP törésteszt eredményt produkált Omoda 5-re 7 év, illetve 150 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó. A Comfort alapmodell 10 millió forintba kerül, a jobban felszerelt Premium verzióért pedig 12 millió forintot kérnek el.

Viszonyításképp: az egyik legfőbb japán rivális, az 1,3 literes motorral szerelt hibrid Nissan Qashqai 9,85 millió forinton nyit 140 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval, a 158 lóerős automata váltós példányok pedig minimum 10,7 millió forintba kerülnek.

A koreai versenytársak közül a Hyundai Kona 136 lóerős, 1,6 literes turbós benzines automata kivitele 11 millió forinttól indul, és a 129 lovas hibrid szívó 1,6 literes benzines Kia Niro is alaphangon 11 millió forintba kerül.

1,83 méter széles
László Ferenc
Piros betétek teszik picit sportossá az összképet
László Ferenc

Az Omoda 5 idén ősztől első körben nyolc magyar szalonban lesz kapható, az országos lefedettséget jövőre szeretnék elérni – a hivatalos importőr a Hovány Kft. és a Petrányi Autó Kft. által a közelmúltban létrehozott Genius Automotive Europe.

Az Omoda 5-ből 204 lóerős és 1,7 tonnás tisztán elektromos változat is készül, amely nem sokkal a benzines változat után érkezik meg a hazai piacra.

Ennek a 7,8 másodperces 0–100-as gyorsulású és 206 km/h végsebességű, enyhén eltérő külsejű zöld rendszámos divatterepjárónak a 61 kWh kapacitású akkumulátora 430 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé – egy 30-80 százalékos feltöltés ideális esetben 28 perc alatt letudható.

A lokálisan zéró emissziós Omoda E5 hivatalos ára egyelőre ismeretlen. Korábban 12-13 millió forintról lehetett hallani, a kínai gyártású villanyautókra kivetendő új európai vámok azonban alaposan megkeverhetik a kártyákat.

Csökkentett légellenállás, módosított dizájn az elektromos verzión
László Ferenc
A faceliftes műszerfal, amellyel a benzines Omoda 5 is jön hozzánk
László Ferenc
Zöld rendszámos SUV
László Ferenc

A védővámok ellen a Chery – a szegedi üzemet építős BYD-hez hasonlóan – európai gyártással veszi fel a harcot, tervek szerint már jövőre megkezdődhet a vállalat által nemrégiben megszerzett egykori barcelonai Nissan-üzemben az E5 gyártása.

A Chery ezenkívül egy másik brandet, a Jaecoot is meg kívánja honosítani Európában, így többek közt Magyarországon is. Első körben az általunk Kínában már kipróbált 4,5 méteres Jaecoo 7 érkezhet meg hozzánk, amelyből összkerékhajtású és plug-in hibrid változat is készül.

Akár terepjáróként is használható az összkerekes kivitel
László Ferenc
100 kilométer körüli villanyhatótávra lehet számítani a PHEV-modelltől
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!