szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A német gyártó a jövőben egyre jobban a villanymotorokra kíván fókuszálni.

A Porsche nemrégiben kiberbiztonsági okokra hivatkozva kivezette az európai piacokról két kompakt sportkocsiját, a 718 Boxstert és a 718 Caymant, és hasonló sorsra jutott a belső égésű motoros Macan divatterepjáró is.

Az említett három Porsche az Európai Unión kívül egyelőre még kapható, de a legfrissebb híradások szerint már nem sokáig.

Albrecht Reimold, a cég gyártásért felelős igazgatója elárulta, hogy a 718-as sportautók gyártása a jövő év közepén véget fog érni, és nyílt titok, hogy ezek utódja már lokálisan zéróemissziós lesz.

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche

A benzines Macan egy kicsit tovább, várhatóan 2026 közepéig marad gyártásban, azt követően pedig már csak az idén év elején leleplezett teljesen új elektromos Macan lesz kapható.

Utóbbi 49,3 millió forintos alapárú Turbo csúcsmodellje 639 lóerős és 1130 Nm-es produkciót ad elő, de 2405 kilogrammos tömege révén mintegy 450 kilogrammal nehezebb a benzines Macan GTS-nél.

Az elektromos új Porsche Macan
Porsche

Május végén tűnt fel a színen a legendás Porsche 911 első részben elektromos hajtásláncú változata, az egyedi hibrid technikát felvonultató új 911 GTS.

Az első hibrid Porsche 911
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!